Gjest sexysadie Skrevet 28. november 2003 #1 Skrevet 28. november 2003 http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/sexogsa...ticle159343.ece Er dette grunn nok til å stumpe røyken under svangerskapet, jenter....? :blunke:
Gjest care Skrevet 28. november 2003 #2 Skrevet 28. november 2003 http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/sexogsamliv/article159343.ece Er dette grunn nok til å stumpe røyken under svangerskapet, jenter....? :blunke: Ja
Tusenfryd Skrevet 28. november 2003 #4 Skrevet 28. november 2003 Er vi så "stå på krava og jeg gjør hva f... jeg vil uansett" at vi nekter å se at noe av det vi gjør faktisk kan være ganske dumt? Kanskje ikke i dag, men i morgen eller om noen år...?
Gjest Ronja_80 ikke innlogget Skrevet 29. november 2003 #5 Skrevet 29. november 2003 Er ikke det faktum at man faktisk er gravid grunn nok til å slutte å røyke lenger... :o
lillema Skrevet 30. november 2003 #6 Skrevet 30. november 2003 Helt enig med Ronja over, all sunn fornuft sier i allefall meg at man ikke skal røyke når man er gravid (eller har små barn...). Jeg grøsser når jeg ser mammaer med små barn i barnevogn står å damper før de skal ta bussen f.eks...
Usikker Skrevet 30. november 2003 #7 Skrevet 30. november 2003 Det er faktisk skremmende at vi i dagens samfunn - med dagens opplysninger og viten - ikke tar "til vettet". Røyking under svangerskapet kan forårsake sen-skader. Det handler ikke bare om at et barn "tilsynelatende" blir født friskt og velskapt. Sen-skader som sykdom og misdannelser tar vi ikke ordentlig "på alvor" enda. Sen-skader som det kan være vanskelig å "spore tilbake til" f.eks. mors røyking under svangerskapet. Jada - det finnes også andre årsaker til sykdom............ men hvorfor ikke bidra til å minske årsakene? :-? Selv hadde jeg 2 nabo-barn for noen år tilbake som var hjerneskadet p.g.a. mors alkoholmisbruk (snakker ikke her om et glass rødvin i ny og ne altså) under svangerskapene. De var "ødelagt" de barna - allerede FØR de var født! Og mor fikk tilsammen 5 barn
Gjest Tex Skrevet 30. november 2003 #8 Skrevet 30. november 2003 Jeg for min del syns vi har sett så mange tydelige eksempler på hvor skadelig tobakken er at jeg mener den bør totalforbys. Jeg er til og med villig til å oppgi lukten av min fars julesigar.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2003 #9 Skrevet 30. november 2003 lillema skrev Helt enig med Ronja over, all sunn fornuft sier i allefall meg at man ikke skal røyke når man er gravid (eller har små barn...). Jeg grøsser når jeg ser mammaer med små barn i barnevogn står å damper før de skal ta bussen f.eks...
Catzy Skrevet 30. november 2003 #10 Skrevet 30. november 2003 Lurer på om forskeren gadd å spørre: Røyka moren din da hun var gravid, og / eller da du vokste opp. Og så se hvor mange som hadde røkende mødre, og som har dårlig sædkvalitet. Hvis man ser at 50% eller flere av de som har dårlig sædkvalitet, hadde røykende mødre, så gir det kanskje et hint om at det faktisk er noe i det forskeren sier. Hvis det er under 50% likhet, så burde man kanskje se mer på hva disse gutta driver med, og se om det er en annen sammenheng. Og jeg tviler på om det er noen som ikke klarer å slutte, hvis de bare ønsker det nok. Jeg påstår at røykeslutt går på motivasjon, viljestyrke, og viljen til å prøve flere metoder, hvis det ikke går med den første. Catzy
Nymfen Skrevet 1. desember 2003 #11 Skrevet 1. desember 2003 Man bør jo slutte å røyke selv om man er gravid, men artikkelen jeg fikk opp fra linken handlet nå hovedsakli om unge menns dårlige sædkvalitet...Og mot det nytter det vel lite om gravide slutter å røyke??????
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2003 #12 Skrevet 1. desember 2003 Man bør jo slutte å røyke selv om man er gravid' date=' men artikkelen jeg fikk opp fra linken handlet nå hovedsakli om unge menns dårlige sædkvalitet...Og mot det nytter det vel lite om gravide slutter å røyke??????[/quote'] Hvis du gidder å lese, kan du se at det står: - Stadig flere danske kvinner røyker nå under svangerskapet, det kan bidra til at fosterets fremtidige fertilitet minsker
Nymfen Skrevet 4. desember 2003 #13 Skrevet 4. desember 2003 Man tror at man får med seg alt på veldig kort tid....
lenny Skrevet 4. desember 2003 #14 Skrevet 4. desember 2003 uansett om det stemmer eller ikke så bør man ikke røyke når man er gravid,ikke noe å lure på det
villkatt Skrevet 5. desember 2003 #15 Skrevet 5. desember 2003 Det er faktisk skremmende at vi i dagens samfunn - med dagens opplysninger og viten - ikke tar "til vettet". Jeg må si meg helt enig med usikker her! Men tror ikke dette har noe å si for dem som allerede ikke har stumpet røyken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå