livingdoll Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Jeg er 19 år i oktober, 100% norsk. Jobber som ekstrahjelp(ingenting fast)i en seriøs kleskjede(siden mars 2011). Begynnte på allmennpåbygg i fjord høst men sluttet etter noen mnd.(brukt opp tre-årig rett)så jeg har ett lån på 20.000(stipend omgjort til lån). Vil begynne på allmennpåbygg(privatist, dvs. jeg vil lese hjemme og ta opp eksamen på skolen). Jeg har siden november i fjor til august i år gått på ett kurs gjennom nav og aof der meningen var å få arbeid. Nå skal jeg flytte ut av min eks`s leilighet( får 6000 av nav(inkl. strøm, da jeg finner en leil i denne prisen) Er det noe spesielt av penger eller goder jeg har rett på?? HAr som sagt ingenting fast så lønnen min kan være alt fra 500-10.000 i mnd. Noen som kan hjelpe??
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Sosial stønad. Nei. Skal hun gå på skole, må hun ta opp studielån. Hun vil ikke få sosialstønad som skoleelev.
Gjest Iah Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Hva med å finne seg en annen jobb med mer stabil og forutsigbar inntekt? Det er vel det første du bør begynne med fremfor å løpe til NAV. 2
iMe Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 Nei. Skal hun gå på skole, må hun ta opp studielån. Hun vil ikke få sosialstønad som skoleelev. Likestilles privatist, som skoleelev? Det var jeg ikke klar over. Vet om et par som har gått på sossen, mens de har lest til privatist eksamen, men kan hende det har vært noe unntaksregler i de sakene.
otilie Skrevet 5. september 2011 #6 Skrevet 5. september 2011 som privatist kan du få studielån ja. Jeg tror det er egen søknad for lån om du er elev hos sonans.
livingdoll Skrevet 5. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2011 som privatist kan du få studielån ja. Jeg tror det er egen søknad for lån om du er elev hos sonans. Jeg søker jobber som bare det.vil virkelig ikke fly på nav å tigge om penger..Privatisk går ikke under det samme som skole elev..
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #8 Skrevet 5. september 2011 Jeg søker jobber som bare det.vil virkelig ikke fly på nav å tigge om penger..Privatisk går ikke under det samme som skole elev.. I Lånekassens verden vil du da gå under "andre", og få studielån på linje med folk som tar høgre utdanning.
otilie Skrevet 5. september 2011 #9 Skrevet 5. september 2011 (endret) Jeg søker jobber som bare det.vil virkelig ikke fly på nav å tigge om penger..Privatisk går ikke under det samme som skole elev.. nei, men du kan få lån og stipend som privatist hos sonans da. Sonans gir gratis rådgivningstimer. Og de svarer på alt ang både fagene og lån/stipend, så du kan jo ta deg en tur dit. Endret 5. september 2011 av otilie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå