Titti72 Skrevet 28. november 2003 #1 Del Skrevet 28. november 2003 Sitter på jobb og jobber overtid. Jobber på et slags salgskontor, med vanlige "åpningstider" 08.00-16.00. Nå ringte det nettopp ei skikkelig mærr av en sur kjerring, som først av alt klagde på at hun kun fikk "det er linjebrudd hos abonnenten" melding fra telenor på tlf. i går og det syns hun var skikkelig dårlig service!?! Jeg prøvde å forklare at det ikke er vår skyld at veivesnet hadde rivd ned tlf. kabelen så den lå i elva i hele går. Det hjalp ikke henne noe fikk jeg som beskjed tilbake. Så klagde hun over at e-mail heller ikke hadde blitt svart på, og jeg forklarte på nytt at den også går over tlf.linja. Så var det faxen, trenger jeg å si noe mer?? Samma regla på nytt... Hun lirte av seg masse dritt, for så å si at: denne dårlige servicen fant hun seg ikke i og ville derfor ikke bruke oss til noe. Hun kommer til å fortelle det til ALLE vennene sine også at vi ikke er serviceinnstilte... Jeg forklarte at hvis vi hadde så dårlig service ville vi vel ikke tatt tlf. etter kl. 16.00 en fredagskveld, (hun ringte 16.45), men neida nå hadde vi fått sjansen og desverre var det for sent.... Ja, akkuratt som om jeg bryr meg om det! Så jeg sa at jeg håpet hun ikke ringte tilbake igjen, får hun var uønsket som kunde hos oss. Og at jeg skulle svarteliste henne i registeret vårt så hun ikke kunne snike seg inn når hun fant ut at behovet hennes fortsatt var der, og hun hadde funnet ut at konkurenter er dyrere, og faktisk ikke har service i det hele tatt!! Yes!!! Digger å ta rotta på kunder som er frekke, ubehagelige og behandler mine kollegaer som dritt!!!! Skal skrive henne inn i systemet, så hvis hun ringer igjen blir hun automatisk satt over til meg!! Da skal jeg hovere og være ekkel på en overhøflig måte. Og ja, jeg veit jeg er barnslig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. november 2003 #2 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg skjønner at sånt er frustrerende, men er dette kundebehandling og service? Jeg hadde lagt meg langflat og gjort ALT for at denne kunden skulle bli fornøyd. Slike ting tar jeg som en utfordring. Har hatt en del slike kunder på tråden, gjerne pr. mobil på en søndag også, men har ALDRI kjeftet på dem. Den dagen jeg forteller en kunde at h*n er uønsket, så må jeg nok ta tak i meg selv og evt. finne meg et annet yrke. Og hadde jeg vært kunden, så kan jeg nesten love deg at jeg frivillig hadde sagt opp hva-det-nå-er og fått samtlige av mine venner og kjente til å gjøre det samme. Husk nå på at det er kundene som betaler lønna di, da. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stassy Skrevet 28. november 2003 #3 Del Skrevet 28. november 2003 hehe, føler med deg! Jobber i butikk jeg da, og kan ikke ta igjen, men en gang hadde jeg en kunde som misforsto et tilbudsskilt. Jeg ble med ut for å forklare, og mens vi sto der prøvde han F*** ma' å røske meg i armen. En voksen mann mot en pinglete jente. Etter at han endelig gikk var jeg pent nødt til å sette meg ned (midt i et rush) og la de andre ta seg av resten, for jeg var så sinna at jeg rista!! Blir sinna enda når jeg tenker på det. Dette er 3 1/2 år siden.. !! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 28. november 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 28. november 2003 Hun var rett og slett frekk og uhøflig så det holdt. Vi har nok av kunder, så jeg driter igrunn i om vi ikke hører fra henne igjen. Vår policy er å gi best service, men når vi blir overhøvlet i 10 min. uten stans så får vi lov til å fortelle kunden hvor landet ligger. Denne kunden ville aldri ha blitt førnøyd uansett, noen er sånn. De koster oss masse frustrasjon og penger, og uansett hvor god service vi gir så kommer de kun til å fortelle dritt om oss videre. Resultat av en sånn kunde har tidligere vært at vi ga henne gratis service og varer, en medarbeider sluttet og det ble surt her i lange tider pga en person som "handlet" for 500,- (vår opprinnelige fortjeneste). Det er det faktisk ikke verdt! Utfordringer er kult, men ikke jobber som dette. Jeg har døgnvakt på mobilen, og reiser ut på søndager ofte, eller lørdagskveld hvis behov, med et smil, aldri sur, kun ute etter å hjelpe til så kunden blir fornøyd. Jeg kjeftet ikke på kunden, men var høflig og tok imot alt hun sa med et smil. Jeg ble litt ironsk, og avslutningsreplikkene ble sagt med lav smilende stemme. Tror hennes venner når hun forteller om dette, kjenner henne godt og bare riste på hodet innvendig. Noen mennesker er spesielle og blir aldri fornøyd. (Tenker vi hører fra henne om ca. en ukes tid.) Jeg syns alle burde behandle den i den andre enden av tlf. med litt respekt, ikke masse hvis det er vanskelig, men med litt. Hun hadde ikke vært den som betaler for lønna mi, men derimot vært en tapsbombe. Lønna mi betales av de som "handler" og ikke krever en pris som gjør at vi taper, og forventer 24 timers service i 1 år framover. Dem taper vi nemlig på. Men vi gir alikevel service med et smil! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 28. november 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 28. november 2003 PS Jeg jobber i kveld for å yte god service. Det skal jeg i morgen og på søndag også. Kundene trenger det og fortjener det )alle bortsett fra 2-3 stk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2003 #6 Del Skrevet 28. november 2003 Tror neppe det var deg personlig kunden var sur på.. Og endel av joben som kundebehandler er og ta slike samtaler som dette.. Sånn er det bare. Desverre....... Det er ikke noe kult... Og jeg kan ikke helt se logikken i og fortelle kunden at hun er svartelistet..? Men jeg hørte ikke samtalen da. SÅ det kan godt være andre ting i bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 28. november 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 28. november 2003 Tror neppe det var deg personlig kunden var sur på.. nEI HUN VAR BARE SUR OG TVERR, MEN DET VARTE OG DET RAKK OG HUN GIKK TIL SLUTT LANGT OVER STREKEN. Og endel av joben som kundebehandler er og ta slike samtaler som dette.. Sånn er det bare. Desverre....... Det er ikke noe kult... Jeg er ikke kundebehandler, men tok tlf. som god service er, syns synd på mine kollegaer som faktisk har dette som jobb hver dag. Jeg tar alt av store kontrakter, og der er tonen en helt annen. Gudskjelov! Og jeg kan ikke helt se logikken i og fortelle kunden at hun er svartelistet..? Hun truet med at hun skulle svarteliste oss, hun brukte det ordet først, det var der jeg fikk det ifra. Logikken er at hun faktisk ikke er ønsket som kunde hos oss, hun er en som kun koster oss penger, skal ha diamanter og betale med smuler, helst gratis tror hun hvis hun maser lenge nok, og døngvakt hvis hun føler hun trenger det. Men jeg hørte ikke samtalen da. SÅ det kan godt være andre ting i bildet. Yepp Kjeftinga varte i ca. 10 min, Ta tiden det er lenge! Så kom resten!!! Vi har aldri kontaktet henne, vi selger ikke abonnenter eller annet slitsont, hun ønsker en tjeneste fra oss, og det fikk hun ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 28. november 2003 #8 Del Skrevet 28. november 2003 Dette var da merkelig kundebehandling, selv om kunden var ufordragelig. Jeg får selv flere slike hver dag på jobb, men det kunne ikke falle meg inn å besvare kundens kjefting. Dersom jeg synes kunden er ubehagelig, så sier jeg i fra at kunden får roe seg ellers legger jeg på. Om kunden fortsetter å være ubehagelig så sier jeg 3 ord før linjen kuttes "nå legger jeg på". Det samme skjer dersom kunden ikke vil høre på meg etter at jeg har hørt på kunden. Men én ting er vi enige om: når samtalen er over, så er det kunden som har et problem og ikke jeg. Jeg gjør jobben min som normalt videre, mens kunden sitter uten å få løst sitt problem. Aller best er det når verken kunden eller jeg har et problem, men ikke alle ønsker det sånn. Vi er mennesker av kjøtt og blod med følelser, vi kundebehandlere, også - ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinka Skrevet 30. november 2003 #9 Del Skrevet 30. november 2003 Skjønner godt at du ble frustrert jeg! Har aldri fattet at folk på død og liv skal være så sinte, og ville "ta" noen, uansett hvem, når de er så misfornøyde. Det er nesten alltid feil person som får kjeften. Feks hvis man begynner å kalge til kassedamen/mannen over at det er så dyrt, som om det er de som avgjør prisen.... Eller de som skjeller kondoktøren huden full når toget er forsinket, som om h*n hadde forsinket det med vilje på pur f... Har faktisk snakket til slike personer et par ganger jeg! Fordi jeg som privatperson kan si hva pokker jeg vil, og det vet jeg at den stakkaren som er på jobb (som regel) ikke kan. Har faktisk opplevd å bli takket på det varmeste etter at jeg "reddet" ei som fikk en overhøvling uten like, så ut som om hun skulle begynne å gråte. Grunnen til at hun fikk kjeft? De var utsolgt for en spesiell brødtype..... Tenk så mye bedre verden hadde vært hvis vi hadde hatt litt mer respekt ovenfor de vi møter til daglig? Både på telefon, bak kassa, i bussen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 30. november 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 30. november 2003 Enig Tinka!! Vil også bare si at vårt "produkt" ikke er rettet mot private personer overhodet. Igrunn ønsker vi ikke private kunder. Hvis ikke det er en steinrik kar som faktisk er vant til at prisene ALLTID er eks. mva. Det skjønner nemlig veldig få av de private som kontakter oss. Og så får vi kommentarer for mva'en. Akkuratt som om det er noe vi har funnet på selv!?! Altså hallo!!! Og ikke nok med det, selv om vi opplyser om mva + sender ordrebekreftelse, så sier de at "jada men jeg er fortsatt intr. alikevel", så jobber vi med "produktet" og når det nærmer seg avslutningen så skriker privatkunden opp om at "dette var ikke det vi avtalte, dette blir 25% dyrere enn det som jeg ble fortalt". Så skal de dra fram kjøpsloven + div. annet, enda det er de som har driti på draget. Ja jøss. Da har vi den igjen, kunden har ikke alltid rett!!! Det eneste de har rett i er sin egen smak, ikke mitt kunnskapsområde, som jeg faktisk kan baklengs i søvne, etter å ha jobbet med dette i 7 år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 1. desember 2003 #11 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg er ikke kundebehandler. Det er flott at du ikke er kundebehandler! Ikke bli det heller. Du får bare mavesår av det hvis du tar kundeklager så personlig som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise79 Skrevet 1. desember 2003 #12 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg må si at jeg reagerer litt på måten du behandlet den kunden på. Er selv kundekonsulent i en bedrift, og jeg hører riktignok mye rart og dritt i løpet av dagene jeg også. Men jeg svarer aldri kunden på den måten. Jeg sier kun i fra hvis kunden begynner å kritisere meg som person. Men da sier jeg det på en måte som gjør at kunden skjønner han/hun har gått over streken og ferdig med det. Har man en service jobb må man også takle de dårlige situasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå