Gjest gjest17 Skrevet 16. september 2012 #401 Skrevet 16. september 2012 Jeg har en sterk misstanke om at den dagen hun blir stemt ut så får hun seg en lusekofte hun også :-) 5
Kråkesaks Skrevet 17. september 2012 #402 Skrevet 17. september 2012 Lutefisk er godt, men jeg spiser små måltider, så jeg hadde ikke klart å spise meg til en lusekofte. Håper hun ble mett på flatbrød, brunost og ertestuing eller hva hun spiste.
makkapakka Skrevet 17. september 2012 #403 Skrevet 17. september 2012 Syns de presenterer maten i Norge på feil måte. I såfall foran måltidene kunne de gitt de noen eksempler på hva som er godt i sammen eks. på brødskiver og pålegg. Dessuten burde de ha fått smaksprøver de spesielle middagene vi har som eks.vis lutefisk istedenfor å slite i seg en hel tallerken og heller få servert vanlig normal kost. 4
Kråkesaks Skrevet 17. september 2012 #404 Skrevet 17. september 2012 Enig, makkapakka. Dessuten så introduserer man ikke et måltid ved å si at utlendinger ikke liker det. 4
Gjest Swipper Skrevet 17. september 2012 #405 Skrevet 17. september 2012 Syns de presenterer maten i Norge på feil måte. I såfall foran måltidene kunne de gitt de noen eksempler på hva som er godt i sammen eks. på brødskiver og pålegg. Dessuten burde de ha fått smaksprøver de spesielle middagene vi har som eks.vis lutefisk istedenfor å slite i seg en hel tallerken og heller få servert vanlig normal kost. Enig! Gjelder forøvrig en del andre ting de gjør i programmet også. Det er mye som er gjort i de tidligere sesongene som de færreste nordmenn har gjort (uten at jeg kommer på eksempel i farta). 3
Gjest NozMonster Skrevet 17. september 2012 #406 Skrevet 17. september 2012 Syns de presenterer maten i Norge på feil måte. I såfall foran måltidene kunne de gitt de noen eksempler på hva som er godt i sammen eks. på brødskiver og pålegg. Dessuten burde de ha fått smaksprøver de spesielle middagene vi har som eks.vis lutefisk istedenfor å slite i seg en hel tallerken og heller få servert vanlig normal kost. enig! akkuratt dette temaet innvanderte jeg tråden med under fjordårets sesong! Jeg er heeeeeelt norsk, men har aldri smakt verken smalhove eller lutefisk, og nordmenn flest spiser ikke disse matrettene særlig ofte.... jeg kan vel nesten dra det så langt som å si at flesteparten ikke har smakt (eller sett!) smalahove en gang.... server dem heller kjøttkaker i brun saus, nybakt brød med brunost, fiskeboller i hvit karrisaus. flatbrød med røkelaks/ fenalår.......osv! Vi har jo såååå mye norsk mat som representerer oss nordmenn!! Smalahove og lutefisk representerer ikke den gjennomsnitlige nordmann! herremin for et inntrykk de må få av matvanene våre! ...håper de ikke tror vi går å gomler på et grilla sauehue som fyllemat etter en fuktig bytur 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #407 Skrevet 17. september 2012 enig! akkuratt dette temaet innvanderte jeg tråden med under fjordårets sesong! Jeg er heeeeeelt norsk, men har aldri smakt verken smalhove eller lutefisk, og nordmenn flest spiser ikke disse matrettene særlig ofte.... jeg kan vel nesten dra det så langt som å si at flesteparten ikke har smakt (eller sett!) smalahove en gang.... server dem heller kjøttkaker i brun saus, nybakt brød med brunost, fiskeboller i hvit karrisaus. flatbrød med røkelaks/ fenalår.......osv! Vi har jo såååå mye norsk mat som representerer oss nordmenn!! Smalahove og lutefisk representerer ikke den gjennomsnitlige nordmann! herremin for et inntrykk de må få av matvanene våre! ...håper de ikke tror vi går å gomler på et grilla sauehue som fyllemat etter en fuktig bytur Karrisaus... Høres mer indisk ut. Hvit saus derimot, er jeg med på. Er forøvrig enig med alt du skriver. Anonym poster: 81731fead2bc5db81f8da56558165c99 1
hjertesukka Skrevet 17. september 2012 #408 Skrevet 17. september 2012 Karrisaus til fiskeboller er iallefall veldig vanlig der jeg kommer fra, kanskje det er forskjell på landsdelene. Ellers er jeg enig i presentasjonen. Det er vel neppe noen i Norge som spiser kald fiskepudding til frokost? Da skulle jeg vært utrolig fyllesyk og fysen på noe salt! (noe jeg svært sjelden er) Og lutefisk og smalahåve er vel mer en kuriositet vi liker å skryte på oss, er det ikke det? hehe. "Se, så tøffe vi er"! 2
Ixnay Skrevet 17. september 2012 #409 Skrevet 17. september 2012 Vi bruker hvit saums Karrisaus til fiskeboller er iallefall veldig vanlig der jeg kommer fra, kanskje det er forskjell på landsdelene. Ellers er jeg enig i presentasjonen. Det er vel neppe noen i Norge som spiser kald fiskepudding til frokost? Da skulle jeg vært utrolig fyllesyk og fysen på noe salt! (noe jeg svært sjelden er) Og lutefisk og smalahåve er vel mer en kuriositet vi liker å skryte på oss, er det ikke det? hehe. "Se, så tøffe vi er"! Bruker hvit saus, men krydrer med karri rett på maten før vi spiser. Kald fiskepudding er vel ikke uvanlig på brød, det får man jo kjøpt som pålegg Haha enig i lutefisk og smalahove konklusjonen din!
HedvigR Skrevet 17. september 2012 #410 Skrevet 17. september 2012 Ellers er jeg enig i presentasjonen. Det er vel neppe noen i Norge som spiser kald fiskepudding til frokost? Da skulle jeg vært utrolig fyllesyk og fysen på noe salt! (noe jeg svært sjelden er) Det spiser jeg ofte både til frokost og lunsj
hjertesukka Skrevet 17. september 2012 #411 Skrevet 17. september 2012 Det spiser jeg ofte både til frokost og lunsj Ok, gir meg på den, bare jeg slipper det til frokost. Men for amerikanerne må det være et ublidt møte når de ikke har smakt det før, mener jeg. Må huske at vi er jo vokst opp med fiskeboller og -pudding.
Kråkesaks Skrevet 17. september 2012 #412 Skrevet 17. september 2012 Kald fiskepudding og rekesalat er godt pålegg.
Gjest NozMonster Skrevet 17. september 2012 #413 Skrevet 17. september 2012 Karrisaus... Høres mer indisk ut. Hvit saus derimot, er jeg med på. Er forøvrig enig med alt du skriver. Anonym poster: 81731fead2bc5db81f8da56558165c99 jeg skrev "hvit karrisaus" da- hvis du finner det i india, så synes jeg du er flink desuten så er vel ikke karriting helt det samme i india som det er i norge (?) ... men samme det enkli
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #414 Skrevet 18. september 2012 Karrisaus til fiskeboller er iallefall veldig vanlig der jeg kommer fra, kanskje det er forskjell på landsdelene. Ellers er jeg enig i presentasjonen. Det er vel neppe noen i Norge som spiser kald fiskepudding til frokost? Da skulle jeg vært utrolig fyllesyk og fysen på noe salt! (noe jeg svært sjelden er) Og lutefisk og smalahåve er vel mer en kuriositet vi liker å skryte på oss, er det ikke det? hehe. "Se, så tøffe vi er"! Lutefisk har vi hver jul og det er yndlingsmiddagen til samboeren min - så det spises altså Det er godt om man har erterstuing og sirup til! Smalahove har jeg derimot aldri smakt (eller blitt servert for den saks skyld). Anonym poster: 4ecc122a0daf0e0d1f550bd762839af1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #415 Skrevet 18. september 2012 Karrisaus til fiskeboller er iallefall veldig vanlig der jeg kommer fra, kanskje det er forskjell på landsdelene. Ellers er jeg enig i presentasjonen. Det er vel neppe noen i Norge som spiser kald fiskepudding til frokost? Da skulle jeg vært utrolig fyllesyk og fysen på noe salt! (noe jeg svært sjelden er) Og lutefisk og smalahåve er vel mer en kuriositet vi liker å skryte på oss, er det ikke det? hehe. "Se, så tøffe vi er"! Lutefisk har vi hver jul og det er yndlingsmiddagen til samboeren min - så det spises altså Det er godt om man har erterstuing og sirup til! Smalahove har jeg derimot aldri smakt (eller blitt servert for den saks skyld). Anonym poster: 4ecc122a0daf0e0d1f550bd762839af1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #416 Skrevet 19. september 2012 Vi og har lutefisk til jul. Kjenner flere her på vestlandet som lager smalahove hvert år også, ingen del av sauen skal sløses bort. Anonym poster: 6820e9b0756575b8b9c88d98570b7273
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #417 Skrevet 19. september 2012 Også spiser jeg kald fiskepudding på skiva, med majones. Anonym poster: 6820e9b0756575b8b9c88d98570b7273
hjertesukka Skrevet 19. september 2012 #418 Skrevet 19. september 2012 Det jeg mente, var at å få en fiskepuddingpakke stukket i hånda til frokost, er vel ikke SÅ typisk norsk. Men hvis det var lagt fint oppskåret på skiver (med tilbehør), så var det mer norsk! De ante jo ikke hvordan de skulle håndtere enkelte ting de fikk servert. (selv spiser jeg oppskåret fiskepudding på skiver med rødbeter på) Spent på hva de får neste gang. Gammelost? 1
Frua Skrevet 19. september 2012 #419 Skrevet 19. september 2012 Jeg synes det er gøy å se på når de får presentert norsk festmat som lutefisk og smalahove jeg! Regner jo med at de får servert snillere retter når kameraene er slått av 1
Gjest gjest17 Skrevet 23. september 2012 #420 Skrevet 23. september 2012 Ny episode om en times tid! :-) Hvem tror dere ryker idag?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå