AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Vi bor i andre etasje av en tomannsbolig, hvordan er det å ha pus da, mtp på inn og ut? Har kun hatt katt i enebolig og da er det jo greit. Er det noe problem? Har naboer reagert? Tenker på om de skulle slippe inn katten når vi ikke er hjemme så den er "stuck" i gangen. Er en dør som jeg og de under har felles, trapp og så egen dør inn til leiligheten. Tenker skaffe kattunge, den skal ikke ut før den er kastrert, vaksinert, idmerka og fått ormkur, samt lært seg sitt nye hjem, men så vi jeg gjerne ha ham ute på dagen mens vi er på jobb. Går også greit å se ut til inngangspartiet hvis den vil inn senere på kvelden.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Kommer veldig ann på de dere bor med. Finnes det ingen vindusmuligheter (bygge stige e.l og ha vindu på gløtt) så kan det nok bli et irritasjonsmoment for mennesker som ikke er glad i katter. Viktigste er at du har en dialog med naboene og dere kanskje finner en løsning sammen.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Vi bor i andre etasje av en tomannsbolig, hvordan er det å ha pus da, mtp på inn og ut? Har kun hatt katt i enebolig og da er det jo greit. Er det noe problem? Har naboer reagert? Tenker på om de skulle slippe inn katten når vi ikke er hjemme så den er "stuck" i gangen. Er en dør som jeg og de under har felles, trapp og så egen dør inn til leiligheten. Tenker skaffe kattunge, den skal ikke ut før den er kastrert, vaksinert, idmerka og fått ormkur, samt lært seg sitt nye hjem, men så vi jeg gjerne ha ham ute på dagen mens vi er på jobb. Går også greit å se ut til inngangspartiet hvis den vil inn senere på kvelden. Hvorfor må katten være ute når dere er på jobb? Innekatter plager hvertfall ikke naboer med pissing på hagemøbler og driting i sankasse/blomsterbed. Det å ha innekatt handler ikke BARE om at katten skal være trygg, men også om at naboene ikke skal plages. Noen blir faktisk så lei at de legger ut rottegift Det er jo en jævlig ting å gjøre, men de som får møbler og ytterdør nedspraya ser nok på katten som et skadedyr. Dette er også med på å holde huskattens status nede... Og ikke tro at jeg legger ut rottegift til kattene i strøket da... Har flere katter selv, men de får kun gå ut i luftegården. Dermed plager de ikke naboene, blir ikke påkjørt, forsvinner eller blir smittet av smittsomme, dødelige sykdommer...
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Så lenge du deler inngang og gang med de i 1. etasje, må de synes det er greit med anskaffelsen av katt dersom du velger at katten skal bruke fellesarealet på å bevege seg inn og ut. Du hadde ikke fått gjort det av meg, ikke fordi jeg ønsker å være vrang, men på grunn av min katteallergi. Ergo ville min ulempe med katteholdet være større enn din fordel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå