Gå til innhold

Mensen kommer ikke, Sprayer med synarel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er da 4 dager over ikm... har sprayet 2 uker med synarel til ons, men det kommer ingen mens!!

Har mensmurringer, og skikkelig sug i magen. Sikker på at jeg har fått det hver gang jeg er på do..

Men neeeeeei da!!

Det står jo på papirene at man må ha mens for og starte på sprøyter, og at man må ringe om den ikke kommer.. Noen som vet hva som skjer da? blodprøve for og utelukke/bekrefte graviditet?

Eller kan man etter klarsignal bare begynne??

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sant du ikke er graivd (sjekkes ved en graviditetstest selv), så vil de bare sjekke at livmorslimhinnen er liten nok ved innvendig UL.

Om den er det så får du starte på sprøytene, er den det ikke så må du enten gå litt lengere på Synarela eller du må få tabletter som setter igang mensen.

Skrevet

Så sant du ikke er graivd (sjekkes ved en graviditetstest selv), så vil de bare sjekke at livmorslimhinnen er liten nok ved innvendig UL.

Om den er det så får du starte på sprøytene, er den det ikke så må du enten gå litt lengere på Synarela eller du må få tabletter som setter igang mensen.

Takk for svar. jeg er ikke gravid!

da satser jeg på at det er sånn du sier :D

Skrevet

Hmmm... Jeg går også på Synarela, men det står ikke noe sted om at jeg må få mensen før jeg kan begynne på sprøyter...? Det står bare at noen kan få en blødning og andre ikke, og at begge deler er normalt.

Hehe... Kom på at det kan jo hende det er andre sprøyter da...! Litt sløv?? JEG??!! Lykke til med stikkingen! :)

Skrevet

På skrivet jeg fikk fra Riksen står det at man må si fra dersom mensen ikke har kommet senest tre dager før oppstart, så sånn sett høres det viktig ut at mensen skal komme. Regner med det har noe med slimhinnene å gjøre. Så hvis jeg var deg ville jeg ringt sykehuset, sånn for sikkerhets skyld. Kjedelig hvis forsøket skal gå i vasken for noe sånt :)

Skrevet

På skrivet jeg fikk fra Riksen står det at man må si fra dersom mensen ikke har kommet senest tre dager før oppstart, så sånn sett høres det viktig ut at mensen skal komme. Regner med det har noe med slimhinnene å gjøre. Så hvis jeg var deg ville jeg ringt sykehuset, sånn for sikkerhets skyld. Kjedelig hvis forsøket skal gå i vasken for noe sånt :)

Jeg ringte i dag.. Fikk beskjed om og vente til ons(sprøytestart på tor)

Om mens ikke hadde kommet så ble det en uke til med synarel, det forsåvidt greit... MEN kjedelig og måtte drøye en uke til!!

Og jeg KJENNER at den ikke kommer, jeg har hatt skikkelig mens følelse siden jeg skulle ha den for 5 dager siden.. men nå.., NADA!!! :S :kjefte:

Skrevet

Hmmm... Jeg går også på Synarela, men det står ikke noe sted om at jeg må få mensen før jeg kan begynne på sprøyter...? Det står bare at noen kan få en blødning og andre ikke, og at begge deler er normalt.

Hehe... Kom på at det kan jo hende det er andre sprøyter da...! Litt sløv?? JEG??!! Lykke til med stikkingen! :)

Hehe Mayami daaaaaaa :P

hvilken sprøyter skal du sette da??

Jeg skal på Gonal F penner :D

Skrevet

Jeg ringte i dag.. Fikk beskjed om og vente til ons(sprøytestart på tor)

Om mens ikke hadde kommet så ble det en uke til med synarel, det forsåvidt greit... MEN kjedelig og måtte drøye en uke til!!

Og jeg KJENNER at den ikke kommer, jeg har hatt skikkelig mens følelse siden jeg skulle ha den for 5 dager siden.. men nå.., NADA!!! :S :kjefte:

Men bedre med utsettelse enn at forsøket kræsjer, ikke sant? Selv om jeg vet at det er kjipt med utsettelser, spesielt på spray (jeg for min del får helt vanvittige hetetokter på spray...) :klemmer:

Krysser fingrene for at mensen tar til vettet og kommer på ordentlig, og ikke bare ligger og murrer i magen :fnise:

Skrevet

Men bedre med utsettelse enn at forsøket kræsjer, ikke sant? Selv om jeg vet at det er kjipt med utsettelser, spesielt på spray (jeg for min del får helt vanvittige hetetokter på spray...) :klemmer:

Krysser fingrene for at mensen tar til vettet og kommer på ordentlig, og ikke bare ligger og murrer i magen :fnise:

joda :) jeg funker fint på synarel!!

suprecur var heeelvete ......

Kryss kryss :fnise: takk!

Skrevet

Gonal-f her også... Jaja, kanskje forskjellig praksis! Håper i alle fall at jeg slipper å spraye lenger enn planlagt - for alle rundt meg sin del! Har blitt et skikkelig på-hugget-troll denne gangen! Hehe... Hormonzilla!!!! :D

Skrevet

Gonal-f her også... Jaja, kanskje forskjellig praksis! Håper i alle fall at jeg slipper å spraye lenger enn planlagt - for alle rundt meg sin del! Har blitt et skikkelig på-hugget-troll denne gangen! Hehe... Hormonzilla!!!! :D

Ringetid i dag kl 11-12! fikk utsatt det en uke, så ble kl 12.25, hvem banket på?? Jo MENSEN!!!!

Så da får jeg ringe i morgen igjen da, og spørre pent om jeg kan føle første planen :)

Jeg derimot merker nesten ingenting denne gangen, men har begynt og trene nesten hver da og tar vitaminer.. hadde et håp om at det skulle hjelpe!! Vet ikke om det er DET, men fin form er jeg i :D

PS:Kjenner meg litt igjen påhugget da, men det er mest kollegaer og andre jeg diskuterer med som får smake det!! huff!!

Skrevet (endret)

Edit: Svarte i feil tråd jeg :sjenert:

Endret av pusilus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...