Gå til innhold

Hva gjør dere med samvær ved sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er stemor, og trives i rollen. Men jeg sliter selvfølgelig med ting jeg synes burde vært gjort annerledes. Som regel holder jeg munnen min godt lukket, men av og til holder det hardt.

Samboeren min har samvær med sine barn 1/3 av måneden. Dette er ikke "offisielt" - det offisielle er 2. hver helg. Dette for at mor ikke skal miste bidrag. Følgelig får han heller ikke "sykt barn"-dager.

Når barna er syke er det altså mor som er hjemme med dem. Det i seg selv er jo knotete, men det er nå den saken.

Men når mor får melding om sykdom, henter barnet tidligere på skole/barnehage, og far eller jeg ikke har mulighet til å hente barnet før nærmere 16:30 - så forlanger mor at barnet skal hentes hos henne, og bringes tilbake neste morgen 07:30.

Jeg tar det ikke så nøye ved litt forkjølelse, ørlite feber osv - men vi har fraktet spysjuke barn, og barn med høy feber og tydelig nedsatt almenntilstand til oss for å legge det i senga her istedenfor hos mor - og samme runden tilbake neste morgen.

Selvfølgelig er det tilfeller der mor har planlagt noe. Selvfølgelig har hun "krav" på sin "fri-uke"... Men jeg tenker på ungene, jeg... Vi har gjerne barna, det er ikke det - men hvis vi skal være hjemme med dem, må vi avspasere eller ta fri uten lønn. Jeg synes det blir feil det også.

Hvordan løser dere andre samvær ved sykdom? Er det bare jeg som synes det er ille at syke barn (nå snakker jeg ikke om litt snufsete og utilpasse, nødvendigvis) skal fraktes hit og dit?

Håper på innspill!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hmm..hvorfor utsetter dere heller ikke samvær til neste uke og barna er friske? Bare lurer..

Skrevet

Gjest:

Det er jo vårt forslag også da... Men mor er ikke enig... Det er derfor jeg lurer på hva som er "vanlig"...

Skrevet

Forlang en avtale som står i samsvar med realiteten....

Skrevet

Enig med poirot, en avtale er på sin plass.

Men med mødre som er redd for bidraget sitt kan slike avtaler fort føre til samarbeidsproblemer og mindre samvær, desverre.

Skrevet

Forstår ikke hvorfor dette må løses på den måten.. Mulig at jeg har misforstått helt men...

Det ar faren ikke får sykedager .. fordi han offisielt bare har 2. hver helg -mens dere har 1/3 måned - høres helt snodig ut.. -Når begrunnelsen for dette er at mor ikke skal miste bidrag...

Hvis det er bidraget fra far ... så står dere vel fritt til å betale mer om dere ønsker det .. uavhengig av samvær. Hvis dette er for at hun ikke skal miste bidrag fra det offentlige .. så får dere bare takke dere selv som er villig til å bli med på "svindel".. dere kan ikke regne med å få i pose og sekk.

Uansett er jeg enig med deg.. man frakter ikke bare et sykt barn frem og tilbake som en "pakke"...

Skrevet

Her så utsetter vi helger der barnet er syk. Det blir like mange dager pr mnd, og far slipper og få kvalitetstid ødelagdt av sykt barn + at jeg i tillegg hadde fått krampe av engstelse vis minsten var bote når han var syk.

Når det da er like mange dager uansett vil jo ikke barnebidraget minske.

Men hvorfor går dere med på at hun sniker seg til bidrag slik da?

Skrevet

Min datter er 5 år, er hun veldig syk vil jeg gjerne ha henne hjemme og stelle med henne. Det er nå så sjelden hun er syk allikvel at jeg gjerne vil stelle litt ekstra med henne da. Men vil hun til pappa og bli stelt og kost med der, og det passer for pappaen så får hun det. Men da tenker jeg på når hun er bare litt forkjølet eller svak svak feber. Er hun veldig syk setter jeg foten ned og sier hun blir hjemme, da har heller pappaen henne senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...