AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #21 Skrevet 5. september 2011 Frieri er mannfolkjobb, og det er sikkert en grunn for at han ikke har fridd enda.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #22 Skrevet 5. september 2011 Så hun burde ikke fri for det er for mannfolk?? Haha
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #23 Skrevet 5. september 2011 Så hun burde ikke fri for det er for mannfolk?? Haha JA? Noen ting er forbeholdt mannfolk, syns jeg. Når man spørr her får man svar. Og som jeg OG sa, det er sikkert en grunn for at han ikke har fridd enda. Kanskje det er lurt å fokusere mer på det enn å være så opphengt i å skulle "gjøre det selv"?
HopelessFear Skrevet 5. september 2011 #24 Skrevet 5. september 2011 JA? Noen ting er forbeholdt mannfolk, syns jeg. Når man spørr her får man svar. Og som jeg OG sa, det er sikkert en grunn for at han ikke har fridd enda. Kanskje det er lurt å fokusere mer på det enn å være så opphengt i å skulle "gjøre det selv"? Hva om mannen tenker på det samme? Jeg syns hun burde gå for det.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #25 Skrevet 5. september 2011 JA? Noen ting er forbeholdt mannfolk, syns jeg. Når man spørr her får man svar. Og som jeg OG sa, det er sikkert en grunn for at han ikke har fridd enda. Kanskje det er lurt å fokusere mer på det enn å være så opphengt i å skulle "gjøre det selv"? De har jo snakket om å gifte seg etterhvert.... Han har jo ikke sagt at han IKKE ønkser å gifte seg.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #26 Skrevet 5. september 2011 Tålmodighet kvinne, tålmodighet.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #27 Skrevet 6. september 2011 Forresten, om du skulle finne på å fri til ham nå - så betyr jo ikke det at dere skal kaste dere rundt og gifte dere i morra liksom. Man er jo gjerne forlovet en periode først, og denne perioden kan jo være akkurat så lang som dere i fellesskap ønsker at den skal være Noen er jo forlovet i årevis før de gifter seg. Så, vil du fri, så frir du. Han sier neppe nei, siden dere har sagt dere skal gifte dere "en gang". Men kanskje, istedenfor å si "vil du gifte deg med meg?", så går det an å si noe sånt som at "jeg vet du vil at vi skal vente litt med å gifte oss, men det hadde vært veldig koselig å ha en forlovelsesring på fingeren mens vi venter" Eller, så går det an å smøre seg med tålmodighet, selv om det er vanskelig
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #28 Skrevet 7. september 2011 Forresten, om du skulle finne på å fri til ham nå - så betyr jo ikke det at dere skal kaste dere rundt og gifte dere i morra liksom. Man er jo gjerne forlovet en periode først, og denne perioden kan jo være akkurat så lang som dere i fellesskap ønsker at den skal være Noen er jo forlovet i årevis før de gifter seg. Så, vil du fri, så frir du. Han sier neppe nei, siden dere har sagt dere skal gifte dere "en gang". Men kanskje, istedenfor å si "vil du gifte deg med meg?", så går det an å si noe sånt som at "jeg vet du vil at vi skal vente litt med å gifte oss, men det hadde vært veldig koselig å ha en forlovelsesring på fingeren mens vi venter" Eller, så går det an å smøre seg med tålmodighet, selv om det er vanskelig Ja, jeg tenkte mer å spørre om vi skulle forlove oss. Jeg kan godt være forlovet i noen år jeg, så får jeg spart og brukt lang tid på og planlegge. Det går fint Vil liksom "videre" med forholdet etter godt over 5 år, vi skal ikke ha barn, så vil liksom ha noe "mer"...( Vanskelig å forklare )
Almarea Skrevet 9. september 2011 #30 Skrevet 9. september 2011 Go for it! Ser ingen grunn til at det skal være en "mannsjobb" og at en på død og liv skal vente. Tipper han blir glad og stolt.
Gjest nupp Skrevet 9. september 2011 #31 Skrevet 9. september 2011 (endret) oi Endret 9. september 2011 av nupp
anna_gr Skrevet 11. september 2011 #33 Skrevet 11. september 2011 Jeg og min samboer skal på feirie i November, og jeg har så lyst til å fri til han der! Er bare livredd for å få et nei Vi har snakket om at vi skal gifte oss "en gang", og at vi godt kan være forlovet en stud først. Men redd han ikke er klar, og at han skal svare nei. Hva skjer med resten av ferien da? Kan det ikke bli litt pussig stemning? Hva tenker dere?? Fri sjølv! Skjønar ikkje kvifor jenter skal "hinte" til kjærasten om at dei skal fri. Er me ikkje for likestilling i dette landet? Eller gjeld det berre på enkelte ting? Vil du gifte deg synest eg du bør fri. Kva han svarar er jau opp til han...
Surriball Skrevet 11. september 2011 #34 Skrevet 11. september 2011 Jeg syns du godt kan fri selv! Det er tøft og modig, og med likestillinga vi har i dag kan vel kvinnene også fri! Det er jo ikke sånn at vi sitter på rumpa og venter på at en mann skal fri til oss, sånn at han kan forsørge oss... Når vi kan ta alt annet i våre liv i egne hender, kan man vel ta initiativ til å ta forholdet et skritt videre også... Og så må det vel være romantisk å bli fridd til, uansett kjønn! I mine øyne er ikke 5 1/2 år for tidlig heller. Hvis man først er samboere er det vel ikke store overgangen/forpliktelsesforskjellen å gifte seg? Jeg syns nesten ikke det er noen vits i å være samboere i årevis før man gifter seg... Når man gifter seg får man virkelig stadfestet sin kjærlighet og sitt ønske om å være sammen for alltid. Og ikke minst får man masse rettigheter på kjøpet! Fri du - jeg syns det er flott!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå