Gå til innhold

Støtte fra arbeidsgiver til fysisk trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som får støtte fra arbeidsgiver til fysisk trening i en eller annen form?

Jeg har tidligere fått en liten rabatt på treningsmedlemskap på et senter, men det var ikke mange prosentene/kronene det var snakk om. Synes fortsatt det var for dyrt, så jeg er ikke medlem nå lenger.

Har også vært på intervju en gang hos en stor bedrift der de hadde eget treningssenter med både apparater og gruppetimer m/instruktør (spinning etc.) som var gratis for alle ansatte. Synes det var et fantastisk tilbud!

Nå har jeg lyst til å spørre arbeidsgiveren min om det er mulig å få til et eller annet, men er usikker på om jeg skal spørre kun på mine egne vegne eller om jeg skal spørre om en ordning på vegne av alle ansatte. Det førstnevnte vil nok være mest lønnsomt for meg, mens sistnevnte selvfølgelg er mest rettferdig.

Hva slags ordning har du hos din arbeidsgiver, eller hva slags ordninger har du hørt om at andre har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har at firmaet betaler 50% for oss ansatte for medlemskap hos Elexia.

En venninde av meg har at bedriften betaler 100% for medlemskap hos Sats.

En annen venninde har gratis adgang til byens svømmehall gjennom jobben.

Skrevet

Vi har at firmaet betaler 50% for oss ansatte for medlemskap hos Elexia.

En venninde av meg har at bedriften betaler 100% for medlemskap hos Sats.

En annen venninde har gratis adgang til byens svømmehall gjennom jobben.

Så bra! Det er jo en god investering for bedriften å bidra til sunne og friske ansatte.

Håper flere vil dele sine erfaringer med slike ordninger! :)

Skrevet

Vi har 75 min trening i uka inkludert i arbeidstiden. Dette kan fordeles slik man vil selv. Vi har også noen rabatt på byens treningssentre.

Skrevet

Vi har 75 min trening i uka inkludert i arbeidstiden. Dette kan fordeles slik man vil selv. Vi har også noen rabatt på byens treningssentre.

Åh, skulle ønske vi hadde en lignende ordning! Jeg har drømt om å ha mulighet til å være med på spinningtimene som går for eksempel kl.9 eller kl.11 på formiddagen, men det må en spesialavtale til for å kunne gjøre det.

Må det på noen måte dokumenteres at man bruker tiden til trening, eller stoler arbeidsgiveren såpass på de ansatte? Det er kanskje vanskelig å få dokumentert det. Er det noen som misbruker tilbudet og tar seg fri i stedet for å gå og trene for eksempel?

Er uansett for at man skal få tilliten og friheten, tror det bidrar til mer fornøyde og motiverte ansatte. :jepp:

Skrevet

Fant flere artikler basert på en undersøkelse gjennomført av InFact for bemanningsselskapet Xtra personell:

Norsk arbeidsliv henger etter med fysisk trening

Krever helsegoder fra arbeidsgiver

I førstnevnte artikkel står det blant annet

"Kun 1 av 4 norske arbeidstakere får støtte til idrett eller fysisk trening i arbeidstiden. I Sverige får derimot halvparten av de ansatte tilsvarende tilbud."

og

"I Sverige får arbeidsgivere skattefradrag hvis de sponser treningen for sine ansatte. Norske arbeidsgivere får ikke et slikt fradrag hvis de vil sponse trening for sine ansatte, i tillegg skattelegges arbeidstakere som mottar en slik fordel gjennom jobben sin."

Synes dette er et spennende tema, det er nok noe som diskuteres og som vil bli mer utbredt etter hvert (forhåpentligvis).

Selv får jeg ikke noen form for støtte til trening der jeg jobber, men skulle veldig gjerne ønske at jeg fikk det og vurderer å ta det opp på kommende lønnsforhandling.

Skrevet

Vi får trene to timer i uka i arbeidstiden :)

Skrevet

Vi får trene to timer i uka i arbeidstiden :)

Så bra!

Spurte noen andre om det tidligere her, men har du noen erfaring med folk som misbruker tilbudet og tar seg fri i stedet for å gå og trene?

Skrevet

Så bra!

Spurte noen andre om det tidligere her, men har du noen erfaring med folk som misbruker tilbudet og tar seg fri i stedet for å gå og trene?

Det er det sikkert noen som gjør (veldig stor arbeidsplass), men vi trener ofte flere sammen så har kontroll på mine nærmeste kollegaer :)

Skrevet

I mitt yrke har vi treningsrom på jobben, og rett til å bruke 1 time av arbeidstiden hver uke på treningsrommet. Vi har også noe rabatt på SATS gjennom forbundet.

Er du medlem i noe forbund i forbindelse med yrket ditt går det jo kanskje an å høre med dem?

Skrevet

Får refundert 1000 kr i året på treningssenteravgift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...