Supergla88 Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Hei! Har noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med:-) - Hvor mye alkohol må man regne med til et bryllup på 60 personer? Vi skal ha vin, øl og cider som skal holde til hele kvelden (men skal ikke ha noe fullefest) - Hva er normalt å pynte lokalet med utenom blomster og lys? Vi skal ha bryllupsfesten i en oppusset løe, og vil gjerne pynte med noe i litt "gammel stil" noen ideer? Setter pris på alle tips og råd:D
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Jeg lurer også på det med alkoholen Vet ikke helt hva du ser for deg er gammel stil, men jeg tenker litt at blonder og perler kan være med på å få fram litt sånn feeling. Kanskje lage bordkort av scrappepapir med gammeldags stil, ha servietter med liknende motiv etc.
Supergla88 Skrevet 4. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2011 Ja jeg skal lage bordkortene selv, tenkte å gå på scrappebook butikk, eller panduro eller noe i den duren å finne papir og pynt til dette. Å vil ha noen enkle servietter med litt pynt på, vet du om noen butikker som selger fine servietter? =) Blonder og perler var en god ide, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang. :gjeiper: hehe
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Ja jeg skal lage bordkortene selv, tenkte å gå på scrappebook butikk, eller panduro eller noe i den duren å finne papir og pynt til dette. Å vil ha noen enkle servietter med litt pynt på, vet du om noen butikker som selger fine servietter? =) Blonder og perler var en god ide, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang. :gjeiper: hehe Søstrene Grenes har mange fine servietter i kaffeserviett størrelse, de er billige også! Middagservietter er jo noe større, og da ville jeg kanskje gått for noen Duni servietter, og eks. knyttet en sløyfe rundt eller blondebånd.
Supergla88 Skrevet 4. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2011 Søstrene Grenes har mange fine servietter i kaffeserviett størrelse, de er billige også! Middagservietter er jo noe større, og da ville jeg kanskje gått for noen Duni servietter, og eks. knyttet en sløyfe rundt eller blondebånd. Må kansje ta meg en tur på søstrene grene å kikke litt! Duni servietter? Hvor får du tak i disse?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 Må kansje ta meg en tur på søstrene grene å kikke litt! Duni servietter? Hvor får du tak i disse? De vanligste Duni serviettene finner du faktisk i dagligvarebutikker men ellers har butikker som Panduro (tror jeg) eller andre butikker som selger kontorartikler (type engros butikker). Glassmagasinbutikker har også slike servietter Dunilin serviettene er veldig god kvalitet, koster vel rundt 150kr (varierer jo litt fra butikk til butikk) for en pakke med 50stk. Kan se de ulike serviettene her. Ellers har jo Søstrene Grenes også sløyfebånd som er ganske billig, og glass, vaser etc som er i litt gammel stil
Gjest Ruccola Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 Hør med ditt lokale vinmonopol om dere får en avtale på å kunne levere innigjen uåpnede flasker, så kan du ta inn mer en du tror dere bruker, og så bare levere inn resten etterpå
Supergla88 Skrevet 4. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2011 De vanligste Duni serviettene finner du faktisk i dagligvarebutikker men ellers har butikker som Panduro (tror jeg) eller andre butikker som selger kontorartikler (type engros butikker). Glassmagasinbutikker har også slike servietter Dunilin serviettene er veldig god kvalitet, koster vel rundt 150kr (varierer jo litt fra butikk til butikk) for en pakke med 50stk. Kan se de ulike serviettene her. Ellers har jo Søstrene Grenes også sløyfebånd som er ganske billig, og glass, vaser etc som er i litt gammel stil Tusen takk for mange tips! Får ta meg en liten runde på butikker i nærheten å se om jeg finner det jeg vil ha, og skal iverfall på søstrene grene:)
Supergla88 Skrevet 4. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2011 Hør med ditt lokale vinmonopol om dere får en avtale på å kunne levere innigjen uåpnede flasker, så kan du ta inn mer en du tror dere bruker, og så bare levere inn resten etterpå Det var lurt, får høre med de!
Paprica Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Angående alkohol, jeg vet ikke men kanskje 5 enheter per person?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #11 Skrevet 9. september 2011 Vi hadde ca 60 gjester, og det gikk kanskje 3 kasser øl, noen kasser mineralvann, 20 liter vin.. Og dette var en varm sommerdag! Gikk myyye mindre enn forventet!!
Supergla88 Skrevet 9. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 9. september 2011 Vi hadde ca 60 gjester, og det gikk kanskje 3 kasser øl, noen kasser mineralvann, 20 liter vin.. Og dette var en varm sommerdag! Gikk myyye mindre enn forventet!! Det var faktisk ikke så mye! Hadde trodd jeg måtte handle mer enn 20liter vin.. Tror jeg skal spør på vinmonopolet hva de anbefaler pr person. De får vel slike spørsmål hele veien..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå