Gå til innhold

Waco

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Legger kopi av innlegget mitt her, pga forsvinner lett i mengden.

Må si jeg LER MEG IHJEL av din lemfeldige behandling med tall, og håper andre med dette blir oppmerksom på din sannhetsgehalt:

waco skrev:

Hvor i all verden er det du henter tall fra waco?????????

Du kan da ikke bare plukke et hvilket som helst tall ut av luften når du slenger rundt deg med påstander!

Her er hva som ble skrevet i en pressemelding i 1999:

Regjeringen foreslår å opprette et eget budsjettkapittel for Oslo politidistrikt. Bakgrunnen er at Oslo som storby og hovedstad har særskilte utfordringer når det gjelder bekjempelse av kriminalitet. Regjeringen foreslår at Oslo politidistrikt får 960,9 mill kroner til ordinær drift. Dette er en økning i forhold til vedtatt budsjett 1999 på ca 90 mill. kroner.

Her er en link til årets budsjettforslag, hvor oslo Politidistrikt foreslås en bevilgning på 1,2 mrd.

http://odin.dep.no/repub/03-04/stprp/1/jd/vedtak.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, Poirot har rett og jeg tok feil....

Jeg tok nemlig feil av oslopolitet og norge som helhet, men det er jo egentlig kanskje ikke så rart når vi vet at oslopolitiministeren Killergren eller hva hun heter ble nyopprettet norgespolitimininister i løpet av denne tiden..

Men uansett, det var ikke det jeg skal frem til....

Det er helt umulig for meg å finne frem tall....fordi jeg leste artikkelen i papirutgaven av dagsavisen.... men fortvil ikke!!!! Slik om det er vanskelig å oppdrive denslags tall ute på nettet...ja jeg skal finne dem...litt etter litt... men la meg begynne med at i følge politiets egne tall (dere vet.... i politiet forteller dem om hvor få dem er ved å nevne bare faste ansatte og ikke alle deltidansatte), men det jeg skulle frem til var at i i 1980 var det 6678 faste ansatte og idag er det vel 11 327 faste ansatte totalt innenfor politiet....

Jeg skal finne frem tallene som viser at i 1990 var det 3.5 milliarder i bevilgninger, noe som er steget i dag til ca 7 milliarder.

Så slapp av... Jeg har ikke stukket av. Men som sagt, jeg er flink til å innrømme feil og det gjør jeg stadig vekk.

http://www.politi.no/publikasjoner/aars02.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg søker på statsbudsjettet 1991 på www.norge.no kommer det opp 2800 dokumenter selv om jeg begrenser søket til å inneholde "politi" og til å ikke være endret år.

Vent, det er jo noe som heter www.statsbudsjettet.dep.no der finner jeg nok tallene....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay....ifølge statsbudsjettet for 2004, koster politi og påtaledusteriet kroner 7 289 780 000... eller mer korrekt, er beregnet til å koste.... men historien har jo alltid vist at politiet får økte bevilgninger bare det er en antikrigsdemonstrasjon på vei.....

statsbudsjettet for 2004, er en pdf fil og man må se på side 167, nederst på siden

Håper man kan gå bakover i tid for å se hvor mye det kostet før i tiden...jeg får vel sjekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ops, det kan nesten virke værre enn det jeg trodde.....jeg beveger meg langsomt tilbake i tid..men tro meg....det er et eneste virrvarr av endeløse linker og lenker som er værre enn de værste porrsidemafiaer jeg har vært borte i.

Men...jeg har en morsom link fra statsbudsjettet 1998, og den viser at da fikk politi og påtalemyndighetene 5 304 501 000 kroner...

du må se ca midt på siden...der vises totalsummen

Hvis du lurer på hvor jeg lenket fra, var det her

Mon tro hvor mye det kostet før dengang jeg....la meg søke videre... så kanskje tallene dukker opp slik at vi kan få avsluttet denne debatten en gang for alle..... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på min link, post 448 ser du at totalbudsjettet for politi og påtale er ca 7,3 mrd. Dette omfatter da også alle aktorer og politijurister.

En høy sum, men de har også mye å jobbe med, det er lange køer for å fa tatt opp saker ved domtolene, det meste henlegges pga bevis (vil ofte si ressursmangel pga ikke tid til å sjekke ut småsakene). Behovet er mao tilstede.

Så kan man jo selvfølgelig diskutere om vi ønsker politi osv, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel poenget mitt at politiets totalbudsjettet har doblet seg på ti år, - med færre oppklarte saker som resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel poenget mitt at politiets totalbudsjettet har doblet seg på ti år' date=' - med færre oppklarte saker som resultat.[/quote']

Vel, nå har jeg lest en god del kriminalstatistikk, og færre oppklarte saker trenger ikke bety dårligere politi. det kan bety flere anmedelser (som ikke nødvendigvis betyr flere lovbrudd utført), nye registreringsrutiner, for mye kriminalitet ressursene tatt i betraktning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, min teori er at nye grupper som catch får ultramye i bevilgninger til nye fiksfanteri av utstyr for å gjøre utstyrsleverandører fornøyde. Når f eks det koster 5 millioner å arrestere 10-12 mennesker pga en spritsmugler sak, er det avgiftene det er noe feil med, og å gi politiet økte bevilgner opprettholder bare galskapen......

Utstyrsleverandørene til toll og politi må jo tjene penger som hakka møkk. Jeg leste at tollerne f eks ved svinesund får en garasje som kan røntgenscanne hele lastebiler for mennesker og varer.... Jeg mener... et par mil sørover er jo en ubemannet bro ved halden tror jeg det er... Hvor mye koster en sånn maskin??? I vedlikehold...? Hallo er det noen som trenger røntgen er det sykehus!!! Det er ventetider på undersøkninger ihvertfall på ullevål i oslo. Hvorfor må vi leke nazister og behandle passløse mennesker sånn?

Ser du ikke selv hva jeg mener?

Jeg har hørt at det er stas i politiet å være i f eks asylavdelingen fordi man kan reise mer... mange reiser jo på førsteklasse pga "sikkerhet" når de tar med seg asylsøkere som har hatt uflaks på søknaden sin til "avreiselandet"......

F eks var det en politimann som i fjor reiste på Euro-class til Malaga, leide bil hos Avis på agp og kjørte til Marbella for å spørre etter lillebroren min..... Dessverre var lillebroren min hjemme her i Oslo...

- Hvordan jeg vet dette? Jeg var i spania, det var jeg som tok imot politimannen.

Dere må være så snill å lytte til meg nå.... Det er nok mennesker som tjener penger på kriminalitet i Norge bortsett fra kriminelle. Jeg gidder ikke ramse opp alle vaktselskaper, låssmeder, forsikringsselskaper, alarmsystemer og sektledere som blir rike, men heller et alvorlig problem.

F eks ønsker Arne Johannesen leder i politiets fellesforbund at private vaktselskaper skal ta seg av fangetransport.... Altså politet som pågriper mennesker skal ikke følge dem til cella... HVORFOR IKKE?????

Er det noen som fortjener å prate sammen er det erkefiendene politet og kjeltringene, gjerne i en majabil på vei til dom... da kan politimannen forstå at fengsel ikke hjelper, og skurken kan fortelle sin historie til snutekaren....i stedet for de 25 sekundene en politi skriker henda i været mens han sparker bena til mistenkte fra hverandre.... Det er ikke rart forakten er så stor da.

Jeg har f eks blitt tatt med på glattcelle en gang jeg sovna på et nachspiel og det plutselig ble razzia, og "operativ tjeneste" er ikke de samme folka som sitter på kontorene og foretar avhør.... Systemet politiet bruker er ikke annet enn forferdelig trist, hvorfor får ikke politibetjentene som arresterer uskyldige beskjed om det?

Andre ting som gjør at politiet ikke er annet enn djevler i sivil, kan bevises temmelig enkelt, dersom hovedformålet er å forebygge kriminalitet, hvorfor venter politiet på stripa(tollbodgata) til ETTER at man har handlet dop før dem arrester deg... og det i sivile narkomane klær?...jeg mener, i uniform ville det ikke vært noe handel i det hele tatt, forteller ikke dette hvor avsmak man får av uropatruljen?

Tilbake til samtalen, - dersom private får kjøre fangene fra varetekt til soning og til rettsmøter og all mulig flytting, vil det skape arbeidsplasser i form av "fangetransportindustri", - og da blir det neste fengsler, så blir det dusørjegere....så har vi det gående..

Vi må tvert imot gi amnesti til mennesker i stedet for soningskø, få folk i arbeid og man minsker kriminaliteten automatisk.

Man burde vært veldig bekymret, det finnes samfunn i verden hvor hele byer kun lever på byens private fengsel... når fengsel blir hjørnesteinsbedrift i bygda......farlig farlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mye. Orker dessverre ikke svare på alt.Kan si litt i stikkordsform:

-de eneste som reiser førsteklasse i Norge på states regning er Konge mm noen få i følge, resten SKAL reise businessclass.

-Helt enig i at private ikke bør følge fanger, men mener at det er ressurssløseri at politiet skal følge dem når de trengs ute på gata.

-helt enig i at ikke private bør drive fengsler

-politiet opptrer i sivil for ellers flytter bare miljøene seg, og man får ikke innsikt i hvordan miljøet fungerer når politiet ikke er til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet opptrer i sivil for å sikte flere for narkotikaforbrytelser siden det gir økte bevilgninger tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet opptrer i sivil for å sikte flere for narkotikaforbrytelser siden det gir økte bevilgninger tror jeg.

Mulig, det vet jeg ikke noe om. Imidlertid vet jeg at det er mindre politi i Tollbugata nå enn før, hvilket horene er lei seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg neppe...jeg var på Potta med en drita kompis av alle mulige steder lørdag.... spaserturen fra tollbodgata til baksiden av Oslo Plaza telte jeg ca 6 politibiler. To av dem var kommandobiler.

Du vet Poirot...enkelte mennesker huker tak i det dem ser på tv eller leser i avisene....andre ser det med selvsyn. Det er lenge siden jeg lærte at man skal høre på seg selv litt også.

Jeg skal være enig i at det er flere biler ute en helg enn hverdager. Men det er for dumt å si at politiet ikke er tilstedetværende. Nå bor jeg på grønland i oslo, og siden det ligger nøyaktig midt mellom sentrum politistasjon og grønland politikammer ser jeg kanskje litt flere enn gjennomsnittet...men hallo den ulinga dem setter igang på natta for å kjøre mot rødt lys er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er for dumt å si at politiet ikke er tilstedetværende.

*kremt*

Velger å sitere mitt eget innlegg, og ber deg kjøpe lesebriller:

Imidlertid vet jeg at det er mindre politi i Tollbugata nå enn før, hvilket horene er lei seg for.

Ikke tilstedeværende? Hvor mener du jeg har skrevet det?

Hvis du la merke til det refererte jeg til en bestemt gate/strøk i Oslo, ikke området fra Potta til grønland....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaha,.... du er kanskje ukjent her i Oslo? vet kanskje ikke at Tollbodgata går direkte fra Potta med stripa (også kalt trappa) ned mot Plata (jernbanetorget), bak der igjen ligger Oslo S, og Oslo City, byporten, Plaza... Bak der bor jeg. Altså en meget relevant tur som forteller litt om hvor mye politi det er.

Forresten vet vi at årsaken til at norske horer vil ha mer synlig politi er pga utenlandsk konkurranse, men det har vi snakket om før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både bor og jobber i sentrum, men vil nok påstå at området mellom festningen og Steen & Strøm er et stykke unna Plaza.

Nå er du ute på viddene, Waco.

Forøvrig er dette strøket et av de mest voldelige på nattestid i helgene, så det er FLOTT at du så 6 biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...