venus_ Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 I begynnelsen av året hadde jeg mye lavere forventet årsinntekt enn hva den faktisk kommer til å være. Jeg har tabellskattekort. Må jeg da ta kontakt med skatteetaten og endre hvor mye skatt jeg skal betale eller blir det automatisk trukket rett beløp når jeg har tabellkort?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Tabellkort har noe slingringsmonn, så det kommer ann på hvor mye mer du kommer til å tjene. Er det 20-30 000 mer, så tar tabellkortet ta høyde for det. Ikke at det betyr at skatteetaten endrer kronebeløpet du betaler i skatt pr.mnd. Skal du betale mer skatt, må du endre skattekortet ditt.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Hvis du kommer til å tjene mer enn tabellkortet er regnet ut så trenger du ikke å endre det. Da vil du bare bli skattlagt desto hardere på alt som overstiger forventet inntekt.
venus_ Skrevet 4. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2011 Jeg kommer til å tjene ca 100 000 mer enn hva jeg oppga, da er det vel lurt å bare endre det. Så er jeg sikker
Sissan9 Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 Tabellkortene skal fange dette, det er hvis du får endringer i fradrag du må si fra, for da skal du ha ny tabell. Skatteetaten.no har forøvrig en grei utregning av skatt som du kan bruke, og evt. regne opp mot tabelltrekket ditt om du er usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå