AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Heisann alle sammen! Jeg lurer litt på hva som er vanlig å ha på seg når man gifter seg i tinghus (eller andre plasser der vielsen foregår inne på et kontor)? Hadde dere på dere full oppsats med brudekjole og alt eller valgte dere litt mer nedtonet? Hva hadde dere på dere under vielsen, og byttet dere klær til feiringen? Er det flere som har giftet seg i ukedagen, og hatt feiringen påfølgende helg? På forhånd takk :D
Ninnin86 Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 En venninne av meg giftet seg i tinghuset i sommer. Hun og hennes mann valgte en slags retro-stil, og hun hadde en nydelig 60-talls brudekjole på seg. Den var offwhite og knelang, og akkurat sånn du så jentene på 60-tallet gikk kledd De hadde bryllupsfesten dagen etter "vielsen", og hadde på det samme antrekket! Jeg har ikke så mye erfaring med vielser i tinghus, men om du vil ha en stor marengsbrudekjole med alt som hører til, så velger du det!! Dette er din og din kommende manns store dag, og det er du som bestemmer! Jeg skal gifte meg i februar, men det er i kirken. Middagen og festen skal være på samme dag som vielsen, så jeg får ikke det samme antrekksdilemmaet som deg. Men om jeg skulle giftet meg sånn som du skal, hadde jeg utvilsom brukt den sammen kjolen både under vielsen OG på festen! Det er så stas å ha på den store hvite kjolen, så det er synd man ikke skal bruke den mer enn en gang Når er den store dagen, forresten?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Takk for svar! Februar er jo ikke så lenge til det heller, har du alt under kontroll eller fremdeles i planlegging? Den store dagen er faktisk veldig snart, kjenner nervene kommer snikende! Er 11. november Vi måtte ha en enkel dato siden vi begge er så utrolig dårlige på datoer. Ingen av oss husker datoen vi ble sammen eller forlovet oss for det er rett og slett ikke så viktig for oss. Føler meg litt unormal når venninner snakker om at de gjorde kjemperomantiske ting eller ble sååå fornærmet når typen glemte dagen, og så sitter jeg der og ikke har peiling selv Alt er egentlig på plass, utenom litt småting. Har kjøpt brudekjole (er egentlig ikke en brudekjole, men jeg synes den er fin, billig var den også!) som jeg uansett skal ha på meg under feiringen. Vet ikke om jeg føler meg komfortabel med å bruke den dagen før inne på et kontor siden det liksom ikke skjer noe spesielt etterpå, annet enn at vi går ut og spiser med forlovere litt på kvelden. Tenker at jeg kanskje kommer til å føle meg overpyntet. Vurderer derfor om jeg skal kjøpe en enkel og pen kjole, gjerne kort (brudekjolen er lang) siden det er det jeg liker best, men er litt usikker. Er derfor kjekt å høre hvordan andre gjorde det
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 De jeg kjenner som har giftet seg på tinghuset har hatt enten svært enkle brudekjoler eller pene selskapskjoler. Og de har da naturligvis brukt samme kjole både på vielse, eventuell middag ute med forlovere og feiring i etterkant.
Ninnin86 Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 Takk for svar! Februar er jo ikke så lenge til det heller, har du alt under kontroll eller fremdeles i planlegging? Den store dagen er faktisk veldig snart, kjenner nervene kommer snikende! Er 11. november Vi måtte ha en enkel dato siden vi begge er så utrolig dårlige på datoer. Ingen av oss husker datoen vi ble sammen eller forlovet oss for det er rett og slett ikke så viktig for oss. Føler meg litt unormal når venninner snakker om at de gjorde kjemperomantiske ting eller ble sååå fornærmet når typen glemte dagen, og så sitter jeg der og ikke har peiling selv Alt er egentlig på plass, utenom litt småting. Har kjøpt brudekjole (er egentlig ikke en brudekjole, men jeg synes den er fin, billig var den også!) som jeg uansett skal ha på meg under feiringen. Vet ikke om jeg føler meg komfortabel med å bruke den dagen før inne på et kontor siden det liksom ikke skjer noe spesielt etterpå, annet enn at vi går ut og spiser med forlovere litt på kvelden. Tenker at jeg kanskje kommer til å føle meg overpyntet. Vurderer derfor om jeg skal kjøpe en enkel og pen kjole, gjerne kort (brudekjolen er lang) siden det er det jeg liker best, men er litt usikker. Er derfor kjekt å høre hvordan andre gjorde det Oi, såpass kort til ja! Spennende! 11.11.11 er jo genialt, vanskelig å ikke huske den 11.11 er jo en historisk dato også (hehe, bare for vise frem nerde-hukommelsen min ).. Nei, er bare 5mnd til feb også, og har egentlig det meste under kontroll! Driver og scrapper invitasjoner, og det tar laaaang tid hehe Men koser meg Bunad er jo forresten også et godt alternativ til tinghus-"vielse"! ...heter det forresten vielse når det ikke er i kirken?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 Oi, såpass kort til ja! Spennende! 11.11.11 er jo genialt, vanskelig å ikke huske den 11.11 er jo en historisk dato også (hehe, bare for vise frem nerde-hukommelsen min ).. Nei, er bare 5mnd til feb også, og har egentlig det meste under kontroll! Driver og scrapper invitasjoner, og det tar laaaang tid hehe Men koser meg Bunad er jo forresten også et godt alternativ til tinghus-"vielse"! ...heter det forresten vielse når det ikke er i kirken? Haha, ja! Merkelig hvordan jeg gikk fra å tenke "det er jo så lenge til" til å plutselig bli litt småstressa på veldig kort tid Hvilken historisk ting er det du tenker på? Bunad blir for meg mer pyntet enn noe annet, så det er ikke et alternativ dessverre Det står iallefall vielse (eller vigsel) på hjemmesidene, så da heter det vel det? Blir vel kanskje som at konfirmasjon heter konfirmasjon om man gjør det i kirken eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 De jeg kjenner som har giftet seg på tinghuset har hatt enten svært enkle brudekjoler eller pene selskapskjoler. Og de har da naturligvis brukt samme kjole både på vielse, eventuell middag ute med forlovere og feiring i etterkant. Har ikke noen erfaring med folk jeg kjenner annet enn at moren min i sin tid giftet seg med min stefar i tinghuset, og hun hadde enkel drakt på seg og han hadde dress Jeg husker ikke hva de hadde på seg under feiringen da de faktisk feiret det helgen før de giftet seg
Ninnin86 Skrevet 4. september 2011 #8 Skrevet 4. september 2011 Har ikke noen erfaring med folk jeg kjenner annet enn at moren min i sin tid giftet seg med min stefar i tinghuset, og hun hadde enkel drakt på seg og han hadde dress Jeg husker ikke hva de hadde på seg under feiringen da de faktisk feiret det helgen før de giftet seg 1. verdenskrig ble avsluttet 11.11.1918 kl 11 hehe
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #9 Skrevet 4. september 2011 1. verdenskrig ble avsluttet 11.11.1918 kl 11 hehe Haha stemmer, første jeg kom på var at det var datoen Arafat døde
bobbi Skrevet 4. september 2011 #10 Skrevet 4. september 2011 Syns du skal ha på deg akkurat det du vil jeg, det er jo deres dag. Enig med ninnin86 om at det er synd man bare kan bruke kjolen en dag, så du er jo heldig som kan bruke den to ganger
Kontormus Skrevet 4. september 2011 #11 Skrevet 4. september 2011 Enkle og morsomme datoer... det slo meg at 12.12 neste år er siste gang man får en slik trippeldato... på gaaaaanske mange år. Hmm..
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #12 Skrevet 5. september 2011 Jeg giftet meg i sommer i tinghus, og hadde da på meg en nydelig dus-farget, kort penkjole og ekstra fint tilbehør Følte meg finere enn noen sinne, og synes antrekket mitt var like flott og spesiellt for meg, som en "marengskjole" sikkert er for andre. Mannen hadde dress. Dette hadde vi på under middagen med forlovere, og på feiringen i ettertid. Det er din dag, du kan ha akkuat hva du vil
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #13 Skrevet 6. september 2011 Heisann alle sammen! Jeg lurer litt på hva som er vanlig å ha på seg når man gifter seg i tinghus (eller andre plasser der vielsen foregår inne på et kontor)? Hadde dere på dere full oppsats med brudekjole og alt eller valgte dere litt mer nedtonet? Hva hadde dere på dere under vielsen, og byttet dere klær til feiringen? Er det flere som har giftet seg i ukedagen, og hatt feiringen påfølgende helg? På forhånd takk :D Vi giftet oss i ukedagen i tinghus og hadde feiringen påfølgende helg. Jeg hadde bryllupskjole og alt begge dager, men gid ikke betale to ganger for sminke og frisør. Jeg hadde sminke og frisør bare i ukedagen siden vi tok bildene med fotograf samme dag. Til feiringen hadde jeg helt vanlig hår og sminket litt selv.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #14 Skrevet 6. september 2011 Vi giftet oss i ukedagen i tinghus og hadde feiringen påfølgende helg. Jeg hadde bryllupskjole og alt begge dager, men gid ikke betale to ganger for sminke og frisør. Jeg hadde sminke og frisør bare i ukedagen siden vi tok bildene med fotograf samme dag. Til feiringen hadde jeg helt vanlig hår og sminket litt selv. Jeg gidder heller ikke å betale for hår/sminke begge dager, men jeg tenker omvendt enn deg. At dagen vi feirer er dagen jeg vil ta meg best ut, og ta bilder. Dette er kjolen min link link Selv om den ikke er så stor og "marengskjolete" så tror jeg at jeg kommer til å føle meg overpyntet hvis jeg skal bruke den under vielse på kontoret samt når vi går ut og spiser med forlovere på kvelden. Jeg ser poenget med at det ikke er alle som har muligheten til å få brukt brudekjolen to ganger, og at man sånn sett er heldig, men med tanke på at kjolen kostet under 1000kr så tar jeg ikke det så tungt egentlig Kontormus: Ja, det stemmer, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Vår dato blir jo enda enklere siden den kun betår av ettall (dersom man forkorter 2011 til 11 iallefall) Er noen som himler litt med øynene når vi sier datoen, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg liker å tro at de fleste som er negative til datoen egentlig er litt misunnelige.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #15 Skrevet 7. september 2011 Vi tok mange bilder både i ukedagen og i helgen, men bestemte å bestille fotografen bare for ukedagen og ha sminke og frisør bare da. For oss var ukedagen selve bryllupet (vi hadde middag i en restaurant etter vielsen), mens feiringen på lørdag ble organisert i tillegg, pga gjester som ikke hadde mulighet å komme i tinghuset. Gjestene hadde tatt mange bilder og videoopptak begge dager med egne kameraer så vi er veldig fornøyd med organisasjonen. Min kjole ligner mye på din og jeg syns det var veldig komfortabel å ha det på.
Gjest Lottiplott Skrevet 7. september 2011 #16 Skrevet 7. september 2011 Jeg ville absolutt brukt samme kjolen begge dager Utrolig stilig kjole også, da! :D
Gjest roseduft Skrevet 31. desember 2012 #17 Skrevet 31. desember 2012 Jeg gidder heller ikke å betale for hår/sminke begge dager, men jeg tenker omvendt enn deg. At dagen vi feirer er dagen jeg vil ta meg best ut, og ta bilder. Dette er kjolen min link link Selv om den ikke er så stor og "marengskjolete" så tror jeg at jeg kommer til å føle meg overpyntet hvis jeg skal bruke den under vielse på kontoret samt når vi går ut og spiser med forlovere på kvelden. Jeg ser poenget med at det ikke er alle som har muligheten til å få brukt brudekjolen to ganger, og at man sånn sett er heldig, men med tanke på at kjolen kostet under 1000kr så tar jeg ikke det så tungt egentlig Kontormus: Ja, det stemmer, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Vår dato blir jo enda enklere siden den kun betår av ettall (dersom man forkorter 2011 til 11 iallefall) Er noen som himler litt med øynene når vi sier datoen, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg liker å tro at de fleste som er negative til datoen egentlig er litt misunnelige. Hvor fikk du tak i kjolen din? Den var aldeles nydelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå