Gå til innhold

Treningssentre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som syns treningssentre er altfor dyrt?

Fant ut at man kan ha et komplett treningsrom hjemme og fort tjene inn det man må betale på et senter.

Er det ikke litt overpriset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig veldig dyrt! Men det finnes billige alternativer også. Noen har ingen bindingstid og mye lavere månedsavgift. Hvertfall her i Oslo.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig i at det er altfor dyrt. Har kjempelyst til å ha muligheten til å trene på senter for å kunne være med på spinning for eksempel, men synes det koster mer enn det smaker.

Dessuten så liker jeg ikke den følelsen av at jeg "må trene eller så er pengene bortkasta".

Skrevet

Treningssentre er ALTFOR dyrt! Var medlem i noen år, men fant fort ut at pengene bare ble kastet ut av vinduet! Istedenfor kjøpte jeg meg nintendo wii og Zumba fitness til! Nå kan jeg trene når det passer meg hjemme i stua:)

Skrevet

Ja, det er for dyrt med tanke på at man kan trene alt hjemme/ute helt gratis.

Tror ikke det er så dyrt i andre land.....

Skrevet

Jeg betaler 450,-pr måned og jeg syns det er verdt det!

Trener bare gruppetimer :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes også det er verdt det. Jeg varierer mellom gruppetimer og trening i studio.

Ja, jeg kunne sikkert trent det samme hjemme, men for meg fungerer det rett og slett ikke. Jeg får et ekstra kick og presser meg ekstra på gruppetimene med god treningsmusikk, inspirerende instruktør og mange andre som gjør det samme (klarer de, skal jeg også klare det).

I treningsstudio er det godt utvalg av maskiner og vekter, og jeg får trent det jeg vil slik jeg vil.

Treningssenter gir meg treningsfølelsen jeg trenger når jeg skal trene.

Vil også legge til at jeg ikke har plass til å trene aerobic, boksing o.l. i stua uten å flytte mange møbler, noe som er uaktuelt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes absolutt det er verdt pengene. Jeg betaler 430,- pr mnd og trener ca 3 ganger i uken. Hadde jeg ikke hatt medlemskap hadde jeg heller ikke trent så ofte.

• Liker 3
Skrevet

Vil legge til at jeg bruker treningssenteret 4-5 ganger i uka. Trener man kun én gang i uka blir det veldig dyrt.

For meg er medlemsskapet også en investering i helsen min. Det gir meg energi og overskudd i hverdagen, samtidig som jeg forbygger sykdom og forfall (f.eks. mindre muskelmasse o.l.).

• Liker 1
Skrevet

Jeg betaler rundt 4000kr i året på treningssenteret, da er det gym og svømmebasseng i tillegg.

Skrevet

Er ikke så mye billigere i utlandet, her i England koster det ca det samme :-) 300 og oppover for standard gym, helt opp til 7-800 for de dyreste.

Skrevet

jeg betaler 580 kr i mnd, ja det er fryktelig dyrt, men jeg synes det er verdt det :) Det er ikke bare det at man kunne hatt de samme apparatene hjemme, man må for det første ha plass til det også, og for det andre er det et sosialt aspekt inne i bildet :)

Skrevet

Er det bare jeg som syns treningssentre er altfor dyrt?

Fant ut at man kan ha et komplett treningsrom hjemme og fort tjene inn det man må betale på et senter.

Er det ikke litt overpriset?

Regnestykket er ikke så enkelt som du tror. For det første er det veldig avhengig av hva du mener med "et komplett treningsrom". Hvis du skal ha alle de styrkeapparater som fins på et studio, samt tredemølle, ergometersykkel og stepmaskin tror jeg du kan trene ganske mange år for den samlede kostnaden av det. Videre, hvis f. eks. en ergometersykkel er i ustand på treningssenteret så er det senterets jobb å tilkalle service, ikke din. Du kan bare trene på en annen ergometersykkel så lenge.

En annen ting er at det er jo langt fra alle som har plass hjemme til et eget rom med treningsutstyr.

På et treningssenter får du også veiledning av folk med utdannelse innenfor idrett, og noen sentre har barnepass. Legg til garderobe og badstu, så er det klart at det må koste litt hvis senteret skal tjene penger.

Skrevet

Det er jo ikke billig, men jeg synes ikke det er svindyrt heller med tanke på at man kan trene så mye man vil, inkludert gruppetimer. Men jeg synes det er så verdt det! Betaler 550,-,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...