Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker alt for mye penger på mat, spesielt middager, i løpet av uken, fordi vi er lat og lite oppfinnsom. :oops:

Derfor trenger jeg tips til middager som er billige, men ikke kjedelige å lage! Og også andre gode tips for å spare penger på mat.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Tunfiskpasta--min favoritt :D

Tunfisk

løk

hvitløk

tomater på boks

svarte oliven.

Krydder etter smak.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Fiskeboller i karrisaus

Fiskepinner med poteter og remulade

fiskekaker

kjøttdeig og spagetti

pølse og makaroni

kylling og ris

Dette koster under 100 kr

Skrevet

Salat med godt brød og lettrømmedressing!!

isalat

tomater

agurk

pasta

litt sprøstekt bacon

noen eggebåter kanskje

eller noen osteterninger

nam-nam.. billig, enkelt og super-duper godt!! :wink:

Skrevet

Kyllingfileer med ris og stekt squash og champignon!!

Kok masse god ris!

Stek champignonskiver i olje, tilsett finhakket hvitløk + strimlet squash, la det steke litt før du heller i litt matfløte og krydder (grønnsaksbuljong/hvit pepper/basilikum/salt pleier jeg å bruke)

Så steker du kyllingfileene og.. voilà du har en supergod og relativt billig middag! (hvis man ikke spiser veldig mye kylling iallefall)

Jeg er nok egentlig ikke så veldig økonomisk når det kommer til matlaging selv :ler: :oops:

Men en ting jeg pleier å gjøre er å lage en stor gryte med ordentlig god og hjemmelaget tomatsaus nå og da - så deler jeg den opp i porsjoner og fryser det.. det er veldig praktisk for da har jeg alltid en god saus som går til mye (pasta, pizza, lasagne osv) og jeg slipper å handle inn tomater og krydder og løk osv

Pleier også å kjøpe en del kjøtt feks. entrecote, eller kyllingfileer når det er på tilbud og fryse i porsjonspakker - og man trenger jo egentlig ikke bruke så mye kjøtt hvis man er glad i grønnsaker - så man kan vel spare litt på det og?

Ellers kunne jeg trengt litt "mat-økonomi råd" selv også, ja - så jeg skal nok komme tilbake senere og sjekke om det kommer inn noen gode råd her :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...