Gjest care Skrevet 28. november 2003 #1 Skrevet 28. november 2003 Familevold Spinner litt videre på det SS snakker om i Ottar tråden. Er det greit at kvinner "rotter" seg sammen og "banker" opp disse voldelige mennene? Ønsker vi at vold skal responders med vold?
Gjest care Skrevet 28. november 2003 #3 Skrevet 28. november 2003 Jepp' date=' d er helt greit. [/quote'] Men da er jo ikke kvinnene noe bedre enn mannen, som utførte volden?
Gjest lurven Skrevet 28. november 2003 #4 Skrevet 28. november 2003 jeg ser ned på menn som slår damene sine.. litt taper aktig det synes jeg
Gjest sexysadie Skrevet 28. november 2003 #5 Skrevet 28. november 2003 Kvinner gjør d de må gjøre for å beskytte seg selv og barna sine.
Gjest Poirot Skrevet 28. november 2003 #6 Skrevet 28. november 2003 Familevold Spinner litt videre på det SS snakker om i Ottar tråden. Er det greit at kvinner "rotter" seg sammen og "banker" opp disse voldelige mennene? Ønsker vi at vold skal responders med vold? Nei
Gjest sexysadie Skrevet 28. november 2003 #7 Skrevet 28. november 2003 en kvinne som blir banket opp av mannen sin, hun bryter ut av forholdet. Han forfølger henne Politiet står maktesløse; fordi de kan ikke gjøre noe før han har prøvd å utføre ett eller annet. En dag låser kvinnen seg inn i sin nye leilighet; der sitter hennes X i sofaen. Han reiser seg og sier at hvis hun prøver seg på å gå fra ham skal han drepe henne. Hvor langt skal d gå før man "har lov" til å be om hjelp ifra uortodoks hold? Jeg vet svaret. spørsmålet mitt er: Liker dere det?
Gjest gjest1 Skrevet 28. november 2003 #8 Skrevet 28. november 2003 Familevold Spinner litt videre på det SS snakker om i Ottar tråden. Er det greit at kvinner "rotter" seg sammen og "banker" opp disse voldelige mennene? Ønsker vi at vold skal responders med vold? Nei.
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2003 #9 Skrevet 28. november 2003 Ja for i en voldelig verden hvor alle har rett til å ta igjen mot urettferdighet så blir vi jo alle mye tryggere. Man kan enkelt forskyve makten i samfunnet ved f.eks. å la kvinner bære våpen, så kan de ta igjen. Vil vi ha det sånn?
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2003 #10 Skrevet 28. november 2003 SS har dessverre rett i at politiet er maktesløse når det kommer til familievold. Og i at de ikke bryr seg. Jeg har selv vært hos politiet for å anmelde, jeg ble avvist av en politikvinne som mente jeg bare var ute etter hevn og ba meg gå til psykolog. Hun presterte til og med å fortelle at hun hadde opplevd sånt selv, og hadde valgt å ikke anmelde. Mye hjelp der ja..... Nei, få en sterk mann til å ta seg av hvem det nå er som står for djevelskapen. Politiet bryr seg rett og slett ikke.
Gjest gloria Skrevet 28. november 2003 #11 Skrevet 28. november 2003 Fra mitt ståsted er vold aldri noen løsning. Om disse kvinnene ikke tenker lengre enn at volden er eneste løsning, så har også de et problem! Samtale i steden for vold, takk!
Gjest lurven Skrevet 29. november 2003 #12 Skrevet 29. november 2003 Fra mitt ståsted er vold aldri noen løsning. Om disse kvinnene ikke tenker lengre enn at volden er eneste løsning' date=' så har også de et problem! Samtale i steden for vold, takk![/quote']hva om den parten du prøver å samtale med ikke hører på hva du sier men slår deg? skal du da bare ta i mot
Gjest care Skrevet 29. november 2003 #13 Skrevet 29. november 2003 Nei, man skal ikke ta i mot. Man skal søke hjelp.
Gjest Poirot Skrevet 29. november 2003 #14 Skrevet 29. november 2003 hva om den parten du prøver å samtale med ikke hører på hva du sier men slår deg? skal du da bare ta i mot Nødverge er lov for å stanse handlingen som blir utført mot deg. Det er noe annet enn å planlegge et andrep for å hevne seg.
Gjest Hilde K S Skrevet 29. november 2003 #15 Skrevet 29. november 2003 Det er nedverdigende å bli banket uansett hvilket kjønn du tilhører. MEN jeg er tilbøyelig til å være enig med ss. Rett og slett fordi offentlige myndigheter gang på gang har vist seg å ikke klare å bekjempe dette problemet. På den annen side mener jeg å ha lest at svært mange kvinner som kommer seg ut av et voldelig forhold går inn i et nytt. Det er nesten det mest triste ved det hele. Jeg tror nok ikke menn som slår lar vær å slå sin neste partner selv om en ( noe ekstrem ) kvinnegruppe banker dem opp. Så da er vel sirkelen sluttet ? Det er vel heller ikke så mange menn med voldelige tendenser som er villige å gå til psykiatrisk behandling ?
Gjest Embla s Skrevet 29. november 2003 #16 Skrevet 29. november 2003 Selv om jeg fornuftsmessig sett mener at vold er uakseptabelt uansett, er hjertet/magen min enig med SS og Hilde KS. I enkelte tilfeller syns jeg litt vold kan være på sin plass. Faktisk. :oops:
Arketypen Skrevet 29. november 2003 #17 Skrevet 29. november 2003 Hvem sikrer at kvinnene faktisk har blitt utsatt for vold? Hvem sikrer at det ikke er ei sprø skrulle som er ute etter å ta mannen fordi hun er bitter eller rett ogs lett ond?..... Hvor går grensen for hvor mye vold man "tar igjen" med? Hvor går grensen for hva som skal til før gjengjeldelse er legitimt? Hvem skal "leve" av å være bøddel/torpedo? Ønsker vi slike folk som har så lett for å være voldelige i samfunnet? Er ikke sjansen stor for at torpedoen også er en mishandler? Hvordan vet vi at disse personene ikke er voldelige overnfor uskyldige? Ønsker vi å være med på å opprettholde det voldelige livet deres?
Gjest lurven Skrevet 29. november 2003 #18 Skrevet 29. november 2003 Nødverge er lov for å stanse handlingen som blir utført mot deg. Det er noe annet enn å planlegge et andrep for å hevne seg.kanskje du ikke kan forsvare deg der og da... og du vet det kommer til å gjenta seg senere hvis du ikke gjør noe... burde du ikke da ta personen som har utøvet vold mot deg hvis du får sjansen
Gjest Poirot Skrevet 29. november 2003 #19 Skrevet 29. november 2003 kanskje du ikke kan forsvare deg der og da... og du vet det kommer til å gjenta seg senere hvis du ikke gjør noe... burde du ikke da ta personen som har utøvet vold mot deg hvis du får sjansen Vel, vi har jo dommen fra Arendal om søsknene som drepte sin far og ble frikjent. Dommen er ikke ferdig enda, vil nok gå helt til høyesterett. Er kun EN slik dom i landet fra før, så man kan nok IKKE si at man har rett til å hevne seg slik du insinuerer. Mennesker i Norge har ikke lov til å hevne seg, de må gå til politiet og be om en dom. Så mitt svar på ditt spørsmål blir et klart NEI. (Hvordan skulle da samfunnet sett ut????)
Gjest lurven Skrevet 29. november 2003 #20 Skrevet 29. november 2003 Vel, vi har jo dommen fra Arendal om søsknene som drepte sin far og ble frikjent. Dommen er ikke ferdig enda, vil nok gå helt til høyesterett. Er kun EN slik dom i landet fra før, så man kan nok IKKE si at man har rett til å hevne seg slik du insinuerer. Mennesker i Norge har ikke lov til å hevne seg, de må gå til politiet og be om en dom. Så mitt svar på ditt spørsmål blir et klart NEI. (Hvordan skulle da samfunnet sett ut????)jeg mener kun at vold er en riktig i ytterste konsekvens.. hvis ikke politi og myndigheter kan hjelpe hva skal man da gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå