Aspera Skrevet 16. januar 2012 #21 Skrevet 16. januar 2012 Vi har et skikkelig lavbudsjett-bryllup! Vi skal gifte oss på tinghuset, og går deretter til en koselig "fest" med familien og forlovere. Ikke noe leie av lokale, men i huset til min tante. Vi skal ha 25 gjester, og det skal være alkoholfritt. (Skal ha en liten sammenkomst med venner senere, men ikke hele den middags-greia) Med mat, dessert, drikke og kaker (som vi lager selv), pynt og det praktiske har vi satt et budsjett på maks 1500, men det ser ut til at det bare bli rett over 1000-lappen Han har allerede masse flotte dresser, så der blir det ikke noe nytt. Jeg skal bare ha en hvit kort kjole med en hvit dressjakke over, som jeg handlet på halv pris til 500 kroner. Sminke og sko har jeg fra før, får ei venninne til å stelle meg på håret. Fotograf blir min kjære fetter som er veldig flink til å ta bilder Ringer skal vi ikke ha enda, min kjære har dessuten litt fobi for ringer så kanskje like greit Bryllupsreise blir bestilt etter bryllupet, og vi håper på å bruke toppen 8000 på det med lommepenger inkludert. Vi er begge veldig glade i å reise(og eksperter på lavbudsjett ), så vi legger mye mer vekt på reisen sammen. Det er jo tross alt selve ekteskapet vi gjør dette for. Gleder meg! 1
Thyfire Skrevet 16. januar 2012 #22 Skrevet 16. januar 2012 VI har regnet ca 50k og dette inkl 50-60 gjester med 3rettesmiddag og fri bar. Lokale leier vi, og vi må ha catering. I denne prisen er det alt, kjole, pynt, invitasjoner, mat, drikke, lokaler, blomster, vielse osv men ikke ringer eller reise.. Om vi klarer å holde budsjettet er noe helt annet. Ønsker ikke bruke så mye mer, men det er maten som er den største utgiftsposten. Til dere som har catering, hva må til for å få den rimeligst mulig? jeg havner 350 - 400kr kuvert uansett, får det ikke rimeligere...
Gjest Doh Skrevet 16. januar 2012 #23 Skrevet 16. januar 2012 VI har regnet ca 50k og dette inkl 50-60 gjester med 3rettesmiddag og fri bar. Lokale leier vi, og vi må ha catering. I denne prisen er det alt, kjole, pynt, invitasjoner, mat, drikke, lokaler, blomster, vielse osv men ikke ringer eller reise.. Om vi klarer å holde budsjettet er noe helt annet. Ønsker ikke bruke så mye mer, men det er maten som er den største utgiftsposten. Til dere som har catering, hva må til for å få den rimeligst mulig? jeg havner 350 - 400kr kuvert uansett, får det ikke rimeligere... 3-retters fra catering tror jeg ikke er mulig å få under det uten at dere ordner enten forrett eller dessert selv. Ikke som jeg har sett hvertfall(jeg har stort sett lett i Asker-området)
Amens Skrevet 16. januar 2012 #24 Skrevet 16. januar 2012 Vi har ikke satt opp så mye budsjett, men jeg tror vi lander på rundt 50.000,-. Vi kommer til å invitere 40 gjester som får hjemmelagde invitasjoner. Det vi bruker store deler av pengene på er lokalet og maten og det. Vi skal ha buffet og fri bar på ett fint hotel. Bryllup kan gjøres på alle mulige måter. Tenk litt på hvordan dere vil ha det og på hvor mye dere er villig til å betale. Også er det utrolig viktig å huske på at dere skal kose dere^_^
Gjest alven Skrevet 16. januar 2012 #25 Skrevet 16. januar 2012 94 gjester, vi hadde tapas, vi hadde åpen bar etter kaffen, 37 av de 94 kom til middag, resten til kaffen og festen. Totale kostnad( måtte finne frem kvitteringene) 30 000, da er det med kjole, ringer( de kostet 7000) vi holdt all drikke selv.Det er også inkludert foto, og antrekk til han, samt frisør, brudepikekjoler svenneantrekk. Ja at som hører et bryllup til.
Gjest alven Skrevet 16. januar 2012 #26 Skrevet 16. januar 2012 94 gjester, vi hadde tapas, vi hadde åpen bar etter kaffen, 37 av de 94 kom til middag, resten til kaffen og festen. Totale kostnad( måtte finne frem kvitteringene) 30 000, da er det med kjole, ringer( de kostet 7000) vi holdt all drikke selv.Det er også inkludert foto, og antrekk til han, samt frisør, brudepikekjoler svenneantrekk. Ja at som hører et bryllup til.
Evie Skrevet 17. januar 2012 #27 Skrevet 17. januar 2012 Oi Alven, dere hadde fått til en bra pris! Lagde dere tapas selv?
Stinelin Skrevet 18. januar 2012 #28 Skrevet 18. januar 2012 I utgangspunktet skulle vi gjøre "alt selv", men etterhvert har vi gått tilbake på dette. Jeg er for det første gravid, og vil ikke styre med for mye. I tillegg har jeg lett for å bli veldig stressa av å ha for mye ansvar for slike arrangement. Vi ender opp med å kjøpe en pakke, men bidra med det vi føler er overkommelig. Skal trolig ha tredagers gårdsbryllup, venter spent på pristilbud. Sparer penger på å gifte oss i bunad, og ha barnedåp samtidig, slik at vi slipper unna med ett lag. Vielsen er på gården, så ingen transport. Vielsen fra Human-Etisk forbund koster 4500,- + "dåpen". Er medlem så får 25% på den. Har foreløpig ikke noe budsjett, og har fått signal fra både svigers og min mor om at de vil bidra. Første dagen er det gammel tradisjon at alle gjestene har med en matbit, slik at det blir spleiselag. Andre dagen blir det enten treretters eller buffèt, fortsatt usikre. Middagen koster mellom 20-40000. Kaker baker vi på dugnad. Fri bar med øl og vin, gjestene tar med selv utover det. Tredje dag er det restefest, da spiser vi alt som er til overs før vi reiser hjem. Dermed blir hovedkostnaden på dag 2.
Labello Skrevet 18. januar 2012 #29 Skrevet 18. januar 2012 Vi har et skikkelig lavbudsjett-bryllup! Vi skal gifte oss på tinghuset, og går deretter til en koselig "fest" med familien og forlovere. Ikke noe leie av lokale, men i huset til min tante. Vi skal ha 25 gjester, og det skal være alkoholfritt. (Skal ha en liten sammenkomst med venner senere, men ikke hele den middags-greia) Med mat, dessert, drikke og kaker (som vi lager selv), pynt og det praktiske har vi satt et budsjett på maks 1500, men det ser ut til at det bare bli rett over 1000-lappen Han har allerede masse flotte dresser, så der blir det ikke noe nytt. Jeg skal bare ha en hvit kort kjole med en hvit dressjakke over, som jeg handlet på halv pris til 500 kroner. Sminke og sko har jeg fra før, får ei venninne til å stelle meg på håret. Fotograf blir min kjære fetter som er veldig flink til å ta bilder Ringer skal vi ikke ha enda, min kjære har dessuten litt fobi for ringer så kanskje like greit Bryllupsreise blir bestilt etter bryllupet, og vi håper på å bruke toppen 8000 på det med lommepenger inkludert. Vi er begge veldig glade i å reise(og eksperter på lavbudsjett ), så vi legger mye mer vekt på reisen sammen. Det er jo tross alt selve ekteskapet vi gjør dette for. Gleder meg! Hvordan klarer du å få maten og drikke til å være så rimelig? Imponert
Aspera Skrevet 19. januar 2012 #30 Skrevet 19. januar 2012 Hvordan klarer du å få maten og drikke til å være så rimelig? Imponert Her blir det gryterett til alle sammen Meksikansk med ris og baguetter til. Vi har snakket med alle om det, og alle synes det er helt greit. Familiene våre er ikke kravstore av seg og nøyer seg gladelig med at det i det hele tatt blir en bryllupsdag Desserten blir bare litt iskrem til alle, og kaker skal mange ta med selv, mens vi bare skal stå for selve bryllupskaka. Til drikke blir det brus i kasser og vann fra springen. Ingen alkohol her i gården da vi har et par stykker som har problemer med å begrense seg. Et par glass vin til maten hadde vel ikke gjort noe, men det passer liksom ikke inn i hele billig-opplegget uansett Egentlig hadde vi først tenkt til å gjøre det mest barnebursdag-aktig med pølser i brød og gelé, men så fikk vi til dette som i det minste er ett hakk bedre
millie88 Skrevet 19. januar 2012 #31 Skrevet 19. januar 2012 Vårt bryllup ender på ca 150 000,-. Da er vi 60 til middag og 90 til festen etterpå. Lokalet: 45 000,- Blomster: 10 000,- Mat (3-retters + velkomstmat): 27 000,- Drikke (hanlder i Sverige): et sted mellom 10 000 - 15 000,- Dress til brudgom: 7000,- Brudekjole: 20 000,- Brudepikekjoler (kjøpt fra USA): 4000,- Bryllupskake: 6500,- Vigsel gjennom Human etisk forbund: 4200,- Har flere punkter enn dette, men orker ikke skrive opp alt. Dette er de største postene, resten er relativt små summer. Invitasjoner, menyer, program og takkekort lager jeg selv og håper å få det så billig som mulig.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #32 Skrevet 19. januar 2012 Tipper det blir rundt 60 000 kr. Vi gifter oss i utlandet.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #33 Skrevet 19. januar 2012 Egentlig hadde vi først tenkt til å gjøre det mest barnebursdag-aktig med pølser i brød og gelé, men så fikk vi til dette som i det minste er ett hakk bedre Åh herlighet, det hadde jo bare vært knallmorsomt! (ser for meg brukdeparet som sitter med ketchup i halve fjeset og spiser gelé med sugerør) 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #34 Skrevet 19. januar 2012 Vi gifter oss til sommeren og har planlagt dette i et halvt år nå. Budsjettet vårt er på ca. 150 000 for alt som trengs. Bryllupsreisen kommer i tillegg. Vi betaler alt selv. Et godt tips som vi har spart rundt 15 000 på var å kjøpe ringer, klær til brudgommen og alt tilbehør til min kjole i Krakow da vi var der på ferie i høst. Vi så til og med kjoler fra f.eks. Justin Alexander, Cymbeline, Sweetheart osv til under halv pris fra norske priser. Jeg hadde allerede kjøpt kjole da, men hadde jeg visst det tidligere hadde jeg nok kjøpt i Krakow. Så hvis dere skal reise noe fremover så kan det være smart å se litt rundt etter ting/klær til bryllupet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå