abberasjon Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 Jeg har fått en sær interesse for ordspill i det siste og lurte på om noen av dere hadde noen gode på lager? Jeg synes det er fantastisk morsomt, og kan le meg halvt i hjel når noen legger frem en ordentlig fulltreffer. Noen som deler den samme sære interessen for dette? Hva er det beste ordspillet dere har hørt? :-)
Gjest NozMonster Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 jeg elsker også ordspill! hmm.. Hvor ofte raker Carl i hagen ? denne svenske er morsomm! : "Det er bettre at ta en rövare i Polen än en polare i röven" How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood - er jo en klassikker svar: A woodchuck would chuck as much wood as a woodchuck could if a woodchuck could chuck wood. denne er altid artig å prøve å si når man har drukket et par øl: She sells seashells at the shore.... Det er bedre å stole på tissen enn å tisse på stolen ..... eller var det omvendt? Smøringa er halve skituren, sa mannen, smørte to ganger og la seg ned på sofaen! - Kan jeg få hund til jul, pappa? - Nei, i år blir det ribbe, som vanlig!
Gjest Survival Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Det er bedre å tisse i frysern enn å fryse på tissen. Det er bedre å tisse på sagen enn å sage på tissen. Det er bedre å kødde med grisen enn å grise med kødden. Det er bedre å stikke nesa si i andres saker enn å stikke andres saker i nesa si. Det er bedre med ti høner i taket enn ti tak i høna. Det er bedre å tisse i mosen enn å mose tissen. Det er bedre å tisse i stuperenna enn å stupe i tisserenna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå