AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 Jeg begynte å bruke el-tester for ca 4 mnd siden. Jeg har imidlertid opplevd kunén gang å få positivt utslag på testen. Dette var første perioden jeg prøvde å teste. Jeg hadde da også "kilinger" eller kriblinger i venstre side i nærheten av der jeg tenker eggstokken er. Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke, har opplevd slike kilinger en gang tidligere. Da jeg fikk positivt resultat på el-testen, var det gått 8 dager siden første dag med mens. Etter dette har jeg ikke fått utslag på testene jeg har brukt. Jeg har i denne perioden opplevd å få mens etter 16 dager og deretter etter 21 dager. Har normalt en veldig stabil syklus på 25-26 dager. Nå lurer jeg på om det kan stemme at jeg har eggløsning så sjelden, eller om jeg bare bruker testen feil... Tenkte kanskje jeg kunne ha hatt et befrukta egg da jeg fikk mensen så tidlig som 16 dager, når jeg til vanlig ikke skal ha før 25 dager... noen som vet eller har opplevd lignende selv?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Dersom du har noram menstrasjon som er i samme styrke og intensitet hver gang tenker jeg at det antyder at du har eggløsning, men jeg er ingen ekspert på temaet. Jeg tenker du nok har fått negative tester fordi du ikke har testa på rett tidspunkt, i og med at du har en varierende syklus. 8 dager etter første menstrasjonsdag er jo ganske tidlig. Du kan selvsagt ta en tur til legen for å få en ordentlig sjekk for sikker hets skyld. Men for å bli gravid er det best at du har sex annen hver dag i uken etter første menstrasjonsdag og videre frem i den neste uken ca. Da vil du treffe eggløsningen.
Shiry Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Det er mulig du faktisk kun har hatt en eggløsning da. Jeg har samme problem, stabil og fin syklus men etter progesteron tester hos gyn har jeg fått bekrefta at jeg ikke har eggløsning hver mnd. Jeg hadde positiv på 1 av fire 4 mnd testet med blodprøve. Jeg ville fått time hos gyn å sjekket det der, eller hvis du har en snill fastlege få sjekket akkurat dette der.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 TS her. Tusen takk for svar! Jeg tenker at jeg skal gi el-testene et par måneder til i tilfelle det er slik at jeg har eggløsning på veldig ulike tidspunkt. Men synes bare det er så rart når jeg de siste åra har hatt en så stabil syklus med mens ca hver 25-26 dag. Også får vi bare fortsette å ha sex og håpe på det beste Har gyn-skrekk, så vil helst ikke gå med mindre jeg må... Men er jo måte på hvor lenge vi kan prøve før jeg må bite i det sure eplet og bestille sjekk. Har prøvd i ca et år før jeg begynte med el-testing, men tenker at jeg ikke har prøvd "ordentlig" før nå som jeg tester. TS
Tweak Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Hvordan oppfører el-testene seg gjennom syklusen da? Blir de gradvis sterkere for så å bli svake igjen selv om du ikke har hatt helt positiv? Du kan da prøve å teste på ettermiddagen siden det er da nivået av LH er høyest. Har du forresten sjekket for el-slim (nå utfloden din blir som eggehvite)? Det er også en god indikator på el. Sjekk med fingrene eller på papiret når du går på do :-)
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Jeg har ikke utslag i det hele tatt, Tweak. Men teststreken er veldig tydelig, så testen skal virke som den skal. Har prøvd å følge med på slim, litt usikker på hvordan det fungerer, men prøver videre TS
LindaM Skrevet 11. september 2011 #7 Skrevet 11. september 2011 Hvor ofte tester du da? Første gangen jeg fant eggløsning, testet jeg både morgen og kveld i 4-5 dager. Den viste positiv på morningen, og negativ ca 12 timer senere. Så det kan hende at LH økningen er veldig kortvarig, og at du misser den hvis du bare tester en gang i døgnet. Bare et lite tips
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #8 Skrevet 12. september 2011 Hvor ofte tester du da? Første gangen jeg fant eggløsning, testet jeg både morgen og kveld i 4-5 dager. Den viste positiv på morningen, og negativ ca 12 timer senere. Så det kan hende at LH økningen er veldig kortvarig, og at du misser den hvis du bare tester en gang i døgnet. Bare et lite tips Jeg tester i 7-10 dager. Men når jeg tenker meg om, kan det godt hende jeg testet om morgenen den ene gangen jeg fikk positivt resultat... Har stort sett testet ettermiddagen etterpå pga arbeidssistuasjon. tror også jeg har lest et sted at testen er mer pålitelig på ettermiddagen..? Men nå tenker jeg at jeg må prøve å få til å teste på morgenen neste periode. Tusen Takk, LindaM! TS
La Luna Skrevet 17. september 2011 #9 Skrevet 17. september 2011 Prøv å teste HELE syklusen en periode, kan hende du har eggløsning tidligere eller senere enn disse 7-10 dagene.
Athene Skrevet 17. september 2011 #10 Skrevet 17. september 2011 Hadde tempet i stedet noen sykluser for å finne ut av når du har eggløsning. Eggløsningstester er ikke pålitelige da det er mange feilkilder. Mange opplever falskt negative eller falskt positive tester. Mange har en lang, slak LH stigning, for andre er LH toppen veldig kortvarig. Temping er, ved siden av progesteronmåling hos lege, eneste måten å bekrefte at man har eggløsning på.
Gjest Nuppa_ Skrevet 18. september 2011 #11 Skrevet 18. september 2011 Det er ikke alltid el testene fanger opp el, så jeg ville ikke stresst med de testene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå