AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 Huff, min ettåring er plutselig begynt å bite fremmede som vil hilse. Hva skal jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #3 Skrevet 3. september 2011 Hard napping. Virker som testing. Han loggrer samtidig ...
vinterspeil Skrevet 3. september 2011 #6 Skrevet 3. september 2011 Rotweiler Okey, ikke anonym lengre, men det er greit
camze Skrevet 3. september 2011 #7 Skrevet 3. september 2011 I fare for at han virkelig kan bite hardt en gang ville jeg ikke latt han hilse på fremmede.. 1
camze Skrevet 3. september 2011 #8 Skrevet 3. september 2011 Okey, ikke anonym lengre, men det er greit Hihi sånn som kan skje om man ikke trykker på anonym knappen FØR man faktisk skriver
Tabris Skrevet 3. september 2011 #10 Skrevet 3. september 2011 Det er nok vanskelig for noen her på nett å gi et bra svar eller gode råd basert på såpass lite informasjon. Det beste rådet jeg kan gi deg er å ta hunden med til en atferdspesialist (ikke en Cæsar Milan-type!), og ta det derfra. Han kan se hvordan hunden oppfører seg, og har kunnskap til å se om hunden er usikker, aggressiv eller leken.
kaprifolen Skrevet 3. september 2011 #11 Skrevet 3. september 2011 Han vil ikke bli bedre av å nekte han å hilse på fremmede! Idiotisk råd... Da lærer han at fremmede er noe som enten er a)farlig, eller b)tar oppmerksomheten din bort uten at han blir inkludert. Risikabel greie å begynne med på en ettåring. Bitingen kan nok være testing og rangsmarkering, i slekt med når hanbikkjer "jokker" på alt som er nytt. Sørger du for at fremmede hilser på deg og alle andre mennesker før de hilser på valpen? Det er en veldig enkel måte å gå frem på, for å få hunden til forstå at også dette mennesket er over det på rangsstigen. Ellers har vi selv hatt god effekt med å fjerne uønsket atferd i møter ved å få vår hund til å sitte før hun hilser, om hun er urolig. Vår er omplassert og hadde og har fortsatt noen issius, selv om hun aldri ville bitt. Men dette med å roe ned og skaffe fokus har funket veldig godt.
vinterspeil Skrevet 3. september 2011 #12 Skrevet 3. september 2011 Det er nok vanskelig for noen her på nett å gi et bra svar eller gode råd basert på såpass lite informasjon. Det beste rådet jeg kan gi deg er å ta hunden med til en atferdspesialist (ikke en Cæsar Milan-type!), og ta det derfra. Han kan se hvordan hunden oppfører seg, og har kunnskap til å se om hunden er usikker, aggressiv eller leken. Vi har time hos en slik en til uka. Må reise ganske langt, men det er absolutt verdt det. Hunden er en av familien og vi håper og ber om at det er mulighet for å endre denne atferden. Er veldig spent! Noen som har vært gjennom det samme?
Gjest uAnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #13 Skrevet 3. september 2011 Det er nok vanskelig for noen her på nett å gi et bra svar eller gode råd basert på såpass lite informasjon. Det beste rådet jeg kan gi deg er å ta hunden med til en atferdspesialist (ikke en Cæsar Milan-type!), og ta det derfra. Han kan se hvordan hunden oppfører seg, og har kunnskap til å se om hunden er usikker, aggressiv eller leken. Signerer opp og ned og i mente!
camze Skrevet 3. september 2011 #14 Skrevet 3. september 2011 Min nappa på folk han hilste på før, når han var mindre, leke biting, han vokste det av seg, men da var det ingen som var fremmede heller da.
MsZ Skrevet 3. september 2011 #15 Skrevet 3. september 2011 Vi har time hos en slik en til uka. Må reise ganske langt, men det er absolutt verdt det. Hunden er en av familien og vi håper og ber om at det er mulighet for å endre denne atferden. Er veldig spent! Noen som har vært gjennom det samme? Tror det er lurt å reise til en som har greie på dette slik som dere gjør Selv kan jeg anbefale Manimal og Gry Løberg Tipper dere vil få gode råd som gjør at dere løser dette greit. En rottis på 1 år er fremdeles bare en fjortiss på sitt beste, og jeg tipper dette er mye testing og litt bølling fra hundens side. Mulig også den er usikker, og da vil dere få tisp som kan gjøre den tryggere Min yngste var veldig busete på folk vi møtte, og da måtte jeg ta grep, og han måtte sitte hver gang vi møtte noen. jeg hilste først, og han fikk kun hilse når han var rolig. For å oppnå dette brukte vi mange timer sammen med "fremmede" hundemennesker som viste når de skulle belønne ved å snakke med hunden, og når de skulle ignorere busete adferd Lykke til 1
Miki Skrevet 3. september 2011 #16 Skrevet 3. september 2011 Fikk min første hund for noen år siden. Den var så liten og søt, så jeg lot være å "ta hardt i den". Jeg var ikke streng nok fra første dag, noe jeg burde vært. Hun biter da ikke, men kan virke veldig agressiv mot andre mennesker som er ute på tur. 1
Sugerøret Skrevet 4. september 2011 #17 Skrevet 4. september 2011 første som slår meg er at du har en tenåring i huset.Siste kjønnsmodning mellom 12 -18mnd. Han vil nok teste grenser nå og du skal ikke la han få lov til å nappe fremmede.Grunnen er at han får mer selvtillitt for hver gang han lykkes.Du gir kommando ,enten kontakt eller på plass når folk kommer nærme nok. Full konsentrasjon på deg. Om det ikke lykkes,start med kontakttrening inne og flytt ut når det sitter når dere er inne Mye mental trening = sliter ut hunden og det er positivt.Finn på ting ,gjerne søk etter snop . Kansje finne en venn som ikke har særlig kontakt med hunden og bruke vennen til å trene på.Ikke bort til personen,men trene passering. (kort innlegg,har ikke tid til mer akkurat nå) 2
La Papesse Skrevet 4. september 2011 #18 Skrevet 4. september 2011 Jeg har også en Rottweiler og hadde akkurat det samme problemet... Hver gang vi møtte mennesker på turen vår, fikk jeg hunden i "på plass" gange, med full kontakt. Når vi hadde kommet forbi menneskene, roset jeg hunden og h*n fikk gobit. Nå er h*n 1,5år, og har ikke det problemet mer! Heldigvis, for det er ikke gøy.. Spesielt når man har den rasen, og "alle" syntes de er kjempe skumle.. Dene metoden hjalp ihvertfall oss Det skal sies at det tok tid, og mye trening for både eier og hund, men de gangene det funket 100% var det stor jubel fra eier og stolt hund:) 1
johoo Skrevet 5. september 2011 #19 Skrevet 5. september 2011 (endret) Vi har time hos en slik en til uka. Må reise ganske langt, men det er absolutt verdt det. Hunden er en av familien og vi håper og ber om at det er mulighet for å endre denne atferden. Er veldig spent! Noen som har vært gjennom det samme? Da tar du det derfra og spør her etterpå om du lurer på noe:) Lykke til.. btw , det kommer til å bli kjekt. Jeg elsker når jeg tar meg råd til å gå på kurser og lignende:) Endret 5. september 2011 av johoo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå