Gå til innhold

Forslag til pensko

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet (endret)

Hei!

Tenkte å investere i et par nye pensko.

Er student så har ikke råd til å kjøpe så mange.

Men tenkte på svarte sko med høye heler.

Som liksom passer til alt.

Til kjole og bukse for den saks skyld.

Men bruker jo strømpebukse av og til, ofte hudfarget. Og vil ikke det se litt dumt ut i åpne sko? Er kanskje best med sko som er "lukket" foran liksom. Liker ikke å gå barfot pga bleke legger nesten hele året :P

Noen som har forslag til sko?

Edit:

Synes disse var fine f.eks. . Men blir det dumt hvis man bruker strømpebukse?

http://www.ebay.com/itm/Strappy-Open-Toe-Womens-Dress-Stiletto-High-Heel-Sz-7-5-/350489077863?pt=US_Women_s_Shoes&hash=item519ac6e867

Endret av SmurfeLurfen
Videoannonse
Annonse
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Forslag? :)

Og er det stygt med åpne sko med strømpebukse?

Skrevet

se på www.nelly.com

der har de ganske mye fine sko, pumps heter den type sko du er på jakt etter.

du kan få sko fra 99 til 3000 kr der :)

Skrevet (endret)

Forresten ...nei, det blir det ikke, jeg bruker strømpebukse i mine pumps. bruker både husfarga og svarte strømpebukser i de, men ikke om jeg har på bukse, da bruker jeg bare blonde halvsokker som de selger på H&M. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg syns de skoa så veldig "damete" ut.

Endret av Gullskje
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet (endret)

Takk for linken :)

Var mye fint der!

Pumps er nok det jeg leter etter ja :)

Passe jo til så mye! Og man kan gå ute selv om det er litt vått på asfalten.

Edit: link.

Synes denne typen sko er fine. Særlig til kjoler.

Sandalaktig med likevel høye heler.

Både svart, sølv og gull er fint.

Men passer kanskje ikke med strømpebukse og egentlig ikke om vinteren, hvis man ikke har de med seg til lokalet og tar de på der da.

http://www.google.no/search?hl=no&q=black+sandals+heels&gs_sm=e&gs_upl=0l0l0l1099l0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1280&bih=685&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

Endret av SmurfeLurfen
Skrevet

Forslag? :)

Og er det stygt med åpne sko med strømpebukse?

Kort sagt, Ja!

Lise

Skrevet

Hei!

Tenkte å investere i et par nye pensko.

Er student så har ikke råd til å kjøpe så mange.

Men tenkte på svarte sko med høye heler.

Som liksom passer til alt.

Til kjole og bukse for den saks skyld.

Men bruker jo strømpebukse av og til, ofte hudfarget. Og vil ikke det se litt dumt ut i åpne sko? Er kanskje best med sko som er "lukket" foran liksom. Liker ikke å gå barfot pga bleke legger nesten hele året :P

Noen som har forslag til sko?

Edit:

Synes disse var fine f.eks. . Men blir det dumt hvis man bruker strømpebukse?

http://www.ebay.com/itm/Strappy-Open-Toe-Womens-Dress-Stiletto-High-Heel-Sz-7-5-/350489077863?pt=US_Women_s_Shoes&hash=item519ac6e867

Jeg synes ikke de du linker til er typiske pensko som "passer til alt". Da synes jeg heller du skulle gå for en enkel pumps type sko.

Forslag:

http://www.skoringen.no/product_images/15/Small/2231500210.jpg

Skrevet

Jeg synes ikke de du linker til er typiske pensko som "passer til alt". Da synes jeg heller du skulle gå for en enkel pumps type sko.

Forslag:

http://www.skoringen.no/product_images/15/Small/2231500210.jpg

jeg er enig med henne, de skoa du ser på er ganske upraktiske om vinteren og passer ikke til alt som bukse, strømebukse ol.

Skrevet

Enig i det som blir sagt i de to siste svarene, og det forslaget fra skoringen er forsåvidt greit.

Jeg har et par fra Nelly, som er veldig all-round i stilen i tillegg til at de er kjempebillige;

http://nelly.com/no/sko-kvinne/sko/festsko/nelly-shoes-427/juena-427689-738/

Den lille platformen gjør de faktisk bedre å gå i.

Jeg pleier å kjøpe vesentlig dyrere sko, men kjøpte disse mer som en test om så billige sko kunne være ok. Ble positivt overrasket, men syntetiske sko egner seg aldri ikke for bruk over lang tid sammenhengende. Skal du ha sko for daglig bruk, "må" det være ekte skinn. Men de er helt ok for en kveld i ny og ne.

Lise

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Takk for svar dere!

Dere har nok rett i at skal jeg ha sko som passer til alt, så er det nok best med "nøytrale" pumps, sånn som på linkene deres :)

De fra Nelly var jo veldig billig også!

Tenkte ikke bruke til hverdag, bare til fest i ny og ne. Så trenger nok ikke ordentlig skinn til disse. (er student i tillegg og økonomien tilsvarende).

Vet du forresten om størrelsene på Nelly samsvarer med vanlige størrelser?

Bruker str 37 i vanlige sko. :)

Skrevet

Vet du forresten om størrelsene på Nelly samsvarer med vanlige størrelser?

Bruker str 37 i vanlige sko. :)

Vanlige str er vel litt vagt... men de jeg kjøpte passet i hvert fall. Ellers funker Nellys "ekspressbytte" helt fint.

Lise

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Skoene var litt for store. Så må bytte til en str mindre eller to.

Litt ekkelt å gå med sko uten reim over selve foten.

Skrevet

Skoene var litt for store. Så må bytte til en str mindre eller to.

Litt ekkelt å gå med sko uten reim over selve foten.

Ok, var det de fra Nelly?

Lise

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Ok, var det de fra Nelly?

Lise

Ja, var de fra Nelly.

Men har bestilt nye og sendt tilbake de jeg fikk. Så får jeg se om str 36 passer bedre. Den egentlige varen var utsolgt, men de hadde samme sko bare i litt gråere farge :)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Nå har jeg mottatt skoene i str 36. Og de var fortsatt for store :(

bruker jo str 38 til vanlig!

Ser ikke ut som om Nelly har mindre sko heller.

Må nok bare droppe pumps, og heller se om jeg finner noen sko med reim over vristen i det minste. :(

Noen som har forslag til noen dere synes er fine?

Skrevet

du kan se på ebay, brandos, asos også :)

fins massevis av pumps der ute, reim passer ikke til alt.., men gå innom en skobutikk og prøv deg fram så leter du etter billig alternativ på nett :)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

du kan se på ebay, brandos, asos også :)

fins massevis av pumps der ute, reim passer ikke til alt.., men gå innom en skobutikk og prøv deg fram så leter du etter billig alternativ på nett :)

Takk for tipset ;)

Skal prøve det =)

Skrevet

Stygt med svart strømpebukse i åpne tær? Spørs, men ofte ja. Det er en del sko som det ser bra ut i, men bare pass på at de ikke er for "gladiator".

http://nelly.com/no/sko-kvinne/sko/festsko/nelly-shoes-427/lina-427782-14/

Disse er fantastiske, herlige å gå i! Og tror de kan se bra ut med svart strømpebukse i, og de er på salg. (siden du hadde en stram lommebok) (Litt store i strl, men det står på siden)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Takk for svar Juhla :)

Skal sjekke ut skoene du linket til!

Lurer på om dere har forslag til sko som passe til kjole og som kan brukes til dansing (selskapsdans). Særlig i jula blir det en del fester med dans, og bruker jo ofte kjole eller skjørt. Har dere noen forslag?

Kan hende jeg prioriterer det fremfor pumps inntil videre. Ser ut til at jeg får mest bruk for sko som passer til kjole eller skjørt. Haster ikke så veldig med en allround sko akkurat nå. Har jo vanlige støvletter og ankel boots som kan brukes.

Men skal huske på alle forslagene her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...