Mrs. B Skrevet 28. november 2003 #1 Del Skrevet 28. november 2003 Har fått to hyacinther av moren min. De er små i hver sin lille plast potte med hull i bunnen. Hvordan skal man vanne dem? Er det best å vanne de på en skål under eller rett i jorden? (Er ikke så mye jord, men "løk" som stikker over.) Jeg er av den typen som helst bare skulle hatt grønne planter eller plastplanter så håper noen kan tipse meg slik at hyacintene blir fine og blomstrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 1. desember 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 1. desember 2003 Ingen andre her som har en hyacinth? Jeg er såå dårlig med plantestell, så dette kan være sjansen din for å redde liv...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. desember 2003 #3 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har pleid å la den tørke ut i sandjorden sin - og så får den en skvett nå og da. Som de andre. Sånn er det her i huset - de som ikke tåler skvett-når-vi-husker-det-metoden... vel.... Neida, men jeg har skvettet oppi potten sånn av og til og det funker utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 1. desember 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 1. desember 2003 Får gjøre det slik jeg har gjort til nå da. Vanne litt på skåla og en skvett på jorden nå og da. Var bare litt usikker på om de skulle ha vann ofte eller ikke. Er så fort gjort å glemme de der de står og ikke sier noen ting. :D Kan ikke noen finne opp en liten sak som man kan stikke ned i jorden til planten og som sier "Feed me" eller noe sånt når den skal ha vann. Det hadde vært smart det. Da skulle til og med jeg klart å holde liv i dem lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. desember 2003 #5 Del Skrevet 1. desember 2003 Svibler er kjempeenkle! Det eneste du må huske å IKKE gjøre er å vanne dem for mye... De trenger egentlig ikke jord en gang, de har "smurt matpakke" som jeg pleier å si. Løken inneholder alt den trenger for å ha en kort og hektisk blomstring, trenger bare litt ekstra vann innimellom. Dersom du vil ha dem opp med en gang, sett dem i stua og vann dem litt. Hvis du vil vente til nærmere jul, sett dem i kjøleskapet så lenge - men ikke legg dem på siden, de "retter seg opp" mot taket og blir skeive. Litt artig det også da, men Når de er helt små, pleier det å ta ca en uke før de blomstrer for fullt. Se an litt, prøv deg gjerne fram, du har råd til å kjøpe et par til før jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 1. desember 2003 #6 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg tar løken forsiktig ut av potten og skyller bort all jorda. Så setter jeg dem på et konjakkglass som jeg fyller halvt med vann. Løken skal IKKE være i kontakt med vannet. Syns det er utrolig dekorativt med de lange, hvite røttene som slynger seg i bunnen av glasset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. desember 2003 #7 Del Skrevet 1. desember 2003 Helt enig! Har gjort omtrent akkurat det samme, men har puttet vanlig grønnmose oppi og langs kanten så de ikke skal dette nedi. Skikkelig dekorativt - og enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå