laperla Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 Hei Vi er en liten gjeng jenter som brått skal ta en tur til Alanya nå til uka. Årsaken til at det ble akkurat dette reisemålet er rett og slett at det var det eneste stedet hvor det var plass til alle på samme hotell. (Hadde jeg fått velge, hadde reisen gått et annet sted.) Jeg har vært i Alanya for 4 år siden. Husker svært godt at jeg lovet meg selv og aldri komme tilbake.. Venninnene mine har vært der i år og flere ganger før, og lover at det har skjedd store forandringer der siden den gang. Er de like påtrengende? Får en gå i fred? (Husker med grøss og gru en del hendelser som jeg nødig vil oppleve en gang til...) Forresten, hvordan er været der nå? Småkjølig på kveldene? Er det fortsatt mye liv der? Hvilke utesteder bør en stikke innom? Bør en bruke lire eller Euro? Ca. hvor langt er det fra Kleopatrastranden til havna? Gangavstand? Kom gjerne med anbefalinger og tips. Takk på forhånd.
Banan Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Synes tyrkerne har blitt mindre påtrengene de siste årene. Jeg reiser vanligvis til Side, men har vært i Alanya også. Synes forresten at folk var enda mer påtrengende i Alanya, men du får bare ignorere dem best mulig om det blir for mye. Selv synes jeg at Tyrkia er aller finest nå i september. Temperaturen er litt kjøligere i forhold til sommeren, men de gangene jeg har vært der har det aldri vært så kaldt at man må ha jakke eller bukse. Det er fortsatt varmt om kveldene, men det er ikke slik at man svetter om du skjønner hva jeg mener. Regner med at det fortsatt er mye liv, i og med at det fortsatt er mange fly og turer ned dit. Robin Hood, James Dean og de andre utestedene nede ved havna kan jeg anbefale. Der er det alltid liv, utenom sesongen er det for det meste bare tyrkere, men nå regner jeg med at det er masse turister også. Du kan sjekke kursene, men det pleier vanligvis å lønne seg å betale med lire i Tyrkia. Gangavstanden fra kleopatrastranden til havnen kan jeg faktisk ikke huske, men drosje er heldigvis ikke særlig dyrt om du ikke vil gå. Du får i alle fall ha god tur Jeg er helt syk etter å reise selv nå som jeg ser så mange billige billetter, men nå som skolen nettopp har startet er det litt vanskelig å ta seg fri, dessverre. 1
laperla Skrevet 3. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2011 Synes tyrkerne har blitt mindre påtrengene de siste årene. Jeg reiser vanligvis til Side, men har vært i Alanya også. Synes forresten at folk var enda mer påtrengende i Alanya, men du får bare ignorere dem best mulig om det blir for mye. Selv synes jeg at Tyrkia er aller finest nå i september. Temperaturen er litt kjøligere i forhold til sommeren, men de gangene jeg har vært der har det aldri vært så kaldt at man må ha jakke eller bukse. Det er fortsatt varmt om kveldene, men det er ikke slik at man svetter om du skjønner hva jeg mener. Regner med at det fortsatt er mye liv, i og med at det fortsatt er mange fly og turer ned dit. Robin Hood, James Dean og de andre utestedene nede ved havna kan jeg anbefale. Der er det alltid liv, utenom sesongen er det for det meste bare tyrkere, men nå regner jeg med at det er masse turister også. Du kan sjekke kursene, men det pleier vanligvis å lønne seg å betale med lire i Tyrkia. Gangavstanden fra kleopatrastranden til havnen kan jeg faktisk ikke huske, men drosje er heldigvis ikke særlig dyrt om du ikke vil gå. Du får i alle fall ha god tur Jeg er helt syk etter å reise selv nå som jeg ser så mange billige billetter, men nå som skolen nettopp har startet er det litt vanskelig å ta seg fri, dessverre. Hei, og tusen takk for at du tok deg tid til å svare Det er betryggende å lese at de har roet seg litt. Syns det ble direkte ubehagelig, og følte meg utrygg. Har forresten aldri vært så uhøflig som der nede, og likevel... Hadde det ikke det ønskede effekten. Godt å høre at det ikke er så skrekkelig varmt på kveldene nå. Ble i overkant sist, husker det var i august. Håper fortsatt det er mye turister igjen. Ellers er det vel helt håpløst. Klarer ikke å huske hvordan det var med avstanden fra Kleopatrastranda og til havnen. Sist jeg var der bodde vi et lite stykke unna sentrum. Minst vi tok taxi hjem i allefall.
Aftenstjerne Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Det er veldig veldig varmt i Alanya nå iallefall. Og på kveldene ligger det vel på 24-26 grader. Robin Hood er iallefall veldig bra, så har du Summer Garden. Det er uansett tett med bra utesteder der, så det er bare å dra til området og se hvor man har lyst å gå. Jeg var der i juli nå, jeg syns overhode ingen var slitsomme eller innpåslitne iallefall. Bare hyggelige. Det skal ikke være sånn veldig langt fra Kleoatrastranden til Havneområdet, men vi tok alltid taxi. Kostet oss maks 10 lire, og gjerne under. Det er jo 40 norske kroner. De anbefaler at man bruker lire til det meste, foruten om du skal kjøpe noe veldig dyrt, da anbefaler de lire. Du er heldig som skal dit nå, gled deg. Jeg skal tilbake om 5 uker, og gleder meg masse.
Østlandet Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 Jeg lovet meg selv aldri mer, for noen år siden. Så kom det dårlige juliværet og jeg gikk på et fly (nølende)til Tyrkia likevel. Jeg synes det nesten har blitt verre. Mye verre. Kona fikk overhode ikke gå i fred i butikker eller i gatene. Mas og bråk overalt. Møkkaland i turistområdene. Nå blir det i hvert fall aldri mer. Det gjelder foresten Marocco, Tunis og Egypt også. Fysj.
laperla Skrevet 4. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2011 Det er veldig veldig varmt i Alanya nå iallefall. Og på kveldene ligger det vel på 24-26 grader. Robin Hood er iallefall veldig bra, så har du Summer Garden. Det er uansett tett med bra utesteder der, så det er bare å dra til området og se hvor man har lyst å gå. Jeg var der i juli nå, jeg syns overhode ingen var slitsomme eller innpåslitne iallefall. Bare hyggelige. Det skal ikke være sånn veldig langt fra Kleoatrastranden til Havneområdet, men vi tok alltid taxi. Kostet oss maks 10 lire, og gjerne under. Det er jo 40 norske kroner. De anbefaler at man bruker lire til det meste, foruten om du skal kjøpe noe veldig dyrt, da anbefaler de lire. Du er heldig som skal dit nå, gled deg. Jeg skal tilbake om 5 uker, og gleder meg masse. Takk for svar Nå ble jeg letta. Har du noen andre tips eller anbefalinger?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 Kom nettopp fra Tyrkia, på det kaldeste hadde vi 35 grader. Ellers har de blitt mindre masete ja, men hele området begynner å bli like turistifisert som flere områder i Hellas og Spania. Ting har blitt dyrere, inngangspriser til severdigheter og maten har blitt mye dårligere. Siste turen til den delen av Tyrkia for min del, har reist dit med jevne mellomrom i 20 år nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå