Gå til innhold

Partyfiksertriks?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg var inne og så på www.oprah.com og fant en stor sak om hvordan man lager den perfekte festen for sine venner utifra sin egen personlighet.

Moro med partyfiksertriks! Noen som har noen å dele?

Alt fra temaer, farger, pynt, mat, drikke, forskjellige typer fester, leker, ting å gjøre, ting man ikke bør gjøre, klærne, musikken som er hot og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har arrangert cowboy og indianerfest med stort hell. Vi grilla i hagen, alle hadde kledd seg ut, og gutta hadde selvfølgeig pistoler med kruttlapper...Hesteskokasting, "køntri"musikk, ølstafett, allsang til gitar... Min erfaring er at utkledning skaper en helt egen feststemning.

Har også vært på en fest der verten hadde laget en kriminalhistorie. Han presenterte historeien og vi fikk utdelt roller på lapper, en var morderen (som bare h*n visste). Så var det bare å spørre i vei, til vi fant ut av hvem som var morderen.

Det viktigste for en god steming og morsom fest, er at vertskapet er nogenlunde avslappet. At man ikke er mest opptatt av at maten er 100% perfekt, og stresser for mye med detaljer til at de koser seg. Det kan kanskje være litt opplegg i starten, for å få praten og stemningen i gang, men så la det gå av seg selv når stemningen tar av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor suksess med å dele opp folk i grupper og de får noen oppgaver (akkurat som i barnebursdager). Og det behøver ikke ta så mye tid, men folk blir veldig oppglødd. Eks. klippe kjendiser i to og folk skal gjette hvem det er, ta opp låtsnutter og folk skal gjette hvilken låt, historiespørsmål av generell art. Ellers har jeg hatt juleselskap der alle skulle lage pepperkakehus, og det var kjempe morsomt! Men det var prosjekt, det tok veldig lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt masse ulike fester, en av de vellykkede var cowboyfest. ALLE hadde kledd seg ut, og vi var i en gammel stall som vi lånte av min søster. Hun har pusset den opp til å bli et skikkelig kult festlokale - perfekt til fest! Vi lagde texmex-gryterett og pyntet med chilier og andre "rustikke" grønnsaker, og hadde cowboystøvler med lyng oppi til pynt. Skikkelig stemning!

Vi har også hatt Halloweenparty - tapetsert veggene med svarte bossekker, flaggermus i taket og selvlysende øyne på veggene. Mange fantasifulle kostymer der!!

Ellers så har jeg en meget musikalsk svoger, så når han er på fest med oss, har vi gjerne "Noteknekk" - han begynner å spille en låt, så skal vi løpe til "mikrofonen" når vi vet hvilken låt det er.

Nissefest er også gøy - det hadde vi i helgen...

Vi har også tenkt å ha en "40-tallsfest" snart - kle oss i flotte Jackie Kennedykjoler, hatt og frakk. Mye gøy å finne på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tenkt å ha en "40-tallsfest" snart - kle oss i flotte Jackie Kennedykjoler, hatt og frakk. Mye gøy å finne på!

Hm.. bare for å pirke litt, Jackie Kennedy forbindes nå helst med 60-tallet, hun var rimelig liten pike på 40-tallet...

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. bare for å pirke litt, Jackie Kennedy forbindes nå helst med 60-tallet, hun var rimelig liten pike på 40-tallet...

:blunke:

Æhhh.... Du har selvfølgelig helt rett!! :oops: Oj, jeg er tydeoigvis ikke særlig stiv i historie, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

En ting som pleier å slå an er pensjonistfest - finn fram bestemors fiiiine småblomstrete sekkekjoler, stokker og progressive briller fra nille +++. Musikken burde ikke være så vanskelig å tenke seg til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...