Gå til innhold

Skal være Bridesmaid :)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

WOW, vennina mi ringte meg nettopp og inviterte oss til bryllup i Australia. SPENNENDE. Hun spurte om jeg ville være hennes bridesmaid.

Men hvordan fungerer dette, vi er jo ikke vant til dette i Norge. Er det slik at hun leier kjoler til oss osv? Noen som har vært det noen gang.

Erfaringer å dele? :popcorn:

Endret av Personlig12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lucky you, som skal få gå rundt en hel dag i en kjole som ser ut som en marengs eller noe. :hoppe:

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal være brudepike så regner jeg med at du har så godt forhold til denne venninna at du kan ringe henne selv og spørre hva det innebærer???

• Liker 4
Skrevet

Koselige svar. Takk :)

• Liker 3
Skrevet

Koselige svar. Takk :)

Hva hadde du forventet? :filer: Helt enig med kommentaren ovenfor; Kan du ikke ringe bruden og spørre? Er jo ikke vi på KG som bestemmer hvordan hun vil ha ting i sitt bryllup..

• Liker 4
Skrevet

Hva hadde du forventet? :filer: Helt enig med kommentaren ovenfor; Kan du ikke ringe bruden og spørre? Er jo ikke vi på KG som bestemmer hvordan hun vil ha ting i sitt bryllup..

Nå var jeg jo heller ute etter om noen hadde vært det selv, siden det er litt uvanlig for oss hadde det vært moro å høre andres erfaringer.

Jeg var IKKE ute etter å høre hva dere mente om hvordan hun skal ha det i bryllupet sitt. Det håper jeg nå du forstår. Syns nå hele tiden jeg ser tråder her om råd og tips for alt mulig.

Men ok, det var sikkert dumt å ta opp tema. Case closed.

• Liker 1
Skrevet

Det vanligste er at de betaler for kjøp eller leie av kjole til bridemaids dersom dere er nødt til å ha på dere noe spesifikt, men det beste er jo å spørre venninnen din :)

Skrevet

Ikke alltid like hyggelige svar å få her inne, dessverre... :sjenert:

La meg prøve å tippe vektskåla i motsatt retning ;) Først og fremst: Gratulerer! Så spennende å få lov til å dra til Australia i bryllup, og ikke minst, å få være bridesmaid! Det er jo som du sier ikke noe vi praktiserer her hjemme, så det er vanskelig å vite hva som er "kotyme".

Når folk her sier at du bare kan spørre venninna di, så skjønner jeg at du kanskje kvier litt for det. Det er liksom en sånn siuasjon hvor man tenker at spør jeg om det, så vil hun enten tro jeg ikke gidder kjøpe kjole selv, eller hun vil føle seg forpliktet til å kjøpe kjole til meg. Det ville iallfall jeg vært redd for... :sjenert:

Du kan jo prøve å google litt, og se om du finner noe om det? Sa hun forresten noe om reise og opphold? Det koster jo i seg selv en hel del å dra til Australia, selve reisen, og opphold kan jo også bli dyrt. Mener hun at du skal betale hele dette selv, eller skal hun/de dekke deler av dette for deg?

(Personlig, hvis jeg ønsket noen fra andre siden av verden som min bridesmaid, så ville jeg nemlig betalt både reisen, oppholdet og kjolen, men det er jo meg.) :sjenert:

En måte å spørre henne uten å spørre henne, er jo rett og slett å spørre henne om råd både ang hvordan du kan komme deg dit på billigst mulig måte, samt hvor du evt kan se etter kjole? Hvis hun har tenkt å stå for kjole og/eller (deler av) reisen, så vil hun sikkert si det da ;-)

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Jeg har vært det en gang, men da var jeg 14... Men da kjøpte bruden stoff og min mormor sydde kjolen etter mønster. Bruden kjøpte hårpynt og betalte frisørtime på dagen. Skoene kjøpte vi selv syns jeg å huske.

Tror det er vanlig at brudeparet betaler kjolene hvertfall der det er kultur for å ha voksne brudepiker. Syns det er en fin tradisjon jeg :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg skal ha voksne brudepiker og jeg valgte ut noen kjoler som de kan velge mellom. Utenom det så har jeg sagt at de såklart kan få velge kjolen selv, jeg har bare valgt farger. Snakk med venninnen din du, hun har nok noen tanker om hvordan ting skal gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...