Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det snør.

Jeg har fått ett problem de siste ukene jeg aldri har opplevd før. Jeg skal ærlig innrømme at jeg muligens er litt over snittet hysterisk når det kommer til hudproblemer, og forventer meg det verste med en gang.

Saken er altså den at jeg flasser i hodebunnen. Jeg har brukt tid på å google problemet, og er kanskje litt usikker på om det er tørr hodebunn eller faktisk flass. Nå har jeg mareritt om nettene at jeg må begynne med parykk :fnise: . (Jeg vet dette ikke er så ille altså, men som jeg skrev, jeg er hysterisk!

Det jeg iallefall ikke har fått ett grundig nok tilfredstillt svar på på internett er hvor vanlig dette er, og hvor ille det er. For jeg syns det er ganske ille, jeg har regelrett ett "sukkerdryss" på skuldrene og tørr plutselig ikke kle meg i mørke farger lenger. Klør jeg meg i hodebunnen så snør det masse, og det kan ligge igjen masse på gulvet. Flaut.

Er dette et vanlig tilfelle, eller høres det ille ut? Noen som har noen gode tips som har fungert på dere? Shampoer, kurer ++ ?

Takker for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Leonidene
Skrevet (endret)

Head & Shoulders Dry Scalp (Care?), fungerte fint for meg :)

Endret av Leonidene
Skrevet

Head & Shoulders Dry Scalp (Care?), fungerte fint for meg :)

Det gjorde det? Jeg snakket med en som tidligere har jobbet som frisør, han sa det tørket ut håret og ikke var å anbefale? Hvor raskt virket det isåfall?

Gjest Leonidene
Skrevet

Det gjorde det? Jeg snakket med en som tidligere har jobbet som frisør, han sa det tørket ut håret og ikke var å anbefale? Hvor raskt virket det isåfall?

Eg brukte den vel i noen uker (2-3) og den tørre hodebunnen blei bedre, har ikkje tørr hodebunn lenger :)

Skrevet

Eg brukte den vel i noen uker (2-3) og den tørre hodebunnen blei bedre, har ikkje tørr hodebunn lenger :)

Er det shampoo, eller er det "hele pakken"? :)

TS

Gjest Leonidene
Skrevet (endret)

Er det shampoo, eller er det "hele pakken"? :)

TS

Eg brukte kun shampoen Dry Scalp siden de ikkje hadde balsam inne av den typen og ein annen balsam fra samme merket.

Endret av Leonidene
Skrevet

Jeg har "alltid" hatt problemer med tørr/sår hodebunn (tror det er seborreisk eksem), og det har kommet og gått i perioder. Lenge klarte jeg å holde det noenlunde i sjakk med hestekurer med Fungoral sjampo (apotek), samt sporadisk bruk av sjampoen ellers. Imidlertid kom problemet kraftig tilbake i sommer etter at jeg en periode brukte sjampo og balsam som tydeligvis inneholdt mange gufne stoffer. Fungoral hjalp ikke da. Nå ser jeg en klar bedring etter at jeg har brukt sjampoen Scalp Benefits fra Aveda i et par uker. Jeg bruker balsam fra samme merke, men ikke fra samme serie. Milde produkter som det ser ut til at hodebunnen min tolererer.

Skrevet

Jeg har "alltid" hatt problemer med tørr/sår hodebunn (tror det er seborreisk eksem), og det har kommet og gått i perioder. Lenge klarte jeg å holde det noenlunde i sjakk med hestekurer med Fungoral sjampo (apotek), samt sporadisk bruk av sjampoen ellers. Imidlertid kom problemet kraftig tilbake i sommer etter at jeg en periode brukte sjampo og balsam som tydeligvis inneholdt mange gufne stoffer. Fungoral hjalp ikke da. Nå ser jeg en klar bedring etter at jeg har brukt sjampoen Scalp Benefits fra Aveda i et par uker. Jeg bruker balsam fra samme merke, men ikke fra samme serie. Milde produkter som det ser ut til at hodebunnen min tolererer.

Opplever du det da på samme måte som jeg beskrev, med masse "strø" på skuldrene osv?

Hvor lang tid tok det før du så resultater på det produktet du nevner? :)

Skrevet (endret)

Opplever du det da på samme måte som jeg beskrev, med masse "strø" på skuldrene osv?

Hvor lang tid tok det før du så resultater på det produktet du nevner? :)

Jeg har langt og tykt hår, så det er ikke ofte det kommer på skuldre etc. Det stopper naturlig lengre opp, for å si det sånn. :fnise: Ligger mer i håret.

Jeg merket faktisk klar forbedring fra første gang jeg brukte sjampoen. Det er ennå ikke helt forsvunnet, men jeg vil tro at en runde med Fungoral tar resten nå.

Endret av -Englefjes-
Skrevet

Har hørt at head and shoulders er noe av det værste du kan bruke i håret.

Gjest badeand1
Skrevet

Har hørt at head and shoulders er noe av det værste du kan bruke i håret.

Hvorfor det?

Skrevet

Hvorfor vet jeg ikke, men altså det er jo ikke ett kvalitetsprodukt bare fordi det heter head and shoulders..

Hva med å prøve fungoral fra apoteket?

Gjest badeand1
Skrevet

Hvorfor vet jeg ikke, men altså det er jo ikke ett kvalitetsprodukt bare fordi det heter head and shoulders..

Hva med å prøve fungoral fra apoteket?

Neinei, men kan jo hende det hjelper forde, siden det er beregna på flass.

Skrevet

Joda, men alle jeg har hørt som har prøvd det har vært å fornøyde en uke, så har hodebunn og hår bare blitt verre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...