AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 Hei! Hadde en slankeperiode hvor jeg spiste q-skyr yoghurt istedenfor "vanlig" yoghurt. Før dette pleide jeg ofte å spise Go' Morgen yoghurter. Nå har jeg lyst til å begynne med det igjen. Synes den brune med nøtter i er utrolig god, og etter å ha vært på tur med hunden, smaker det godt med en slik yoghurt. Likevel føler jeg det er veldig motstand mot disse yoghurtene. Jeg vet det er mye sukker i, men er det virkelig SÅ mye? I denne yoghurten er det 300 kcal, men tenker at mye av grunnen til det er nøttene. I q'skyr er det bare 97 i forhold. Har blitt lei av den, og vil tilbake til litt variasjon, da med Go' Morgen yoghurtene. Samtidig vil jeg jo gjerne beholde vekten, siden jeg har jobbet en del for å komme dit. (Ikke det at jeg raser opp i vekt pga en yoghurt, men dere skjønner). Jeg liker ikke naturell yoghurt, uansett hvor mye godt jeg putter i det, så det er ikke vits i å foreslå det :gjeiper: Så hva mener dere? Er det greit med Go' Morgen yoghurter et par ganger i uken, eller bør det begrenses til én dag, eventuelt ikke spise det i det hele tatt?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Jeg bruker det som et lett mellommåltid. Jeg teller dog ikke kalorier da. Men jeg tror det er endel sukker i den om jeg ikke husker feil, og det er kanskje ikke helt bra. Skyr er jo mye "luft" i forhold.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #3 Skrevet 3. september 2011 Det er helt greit som mellommåltid, det er totalen av kalorier over tid som bestemmer om du legger på deg igjen. I et balansert kosthold for en som vil holde vekten, ville jeg anbefalt max 3 slike i uken. Nyt favoritten din! mvh Kursleder i Grete Roede
Gjest Blondie65 Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Men trådstarter: Må det være enten Skyr eller Go'morgen? Har du hørt om Ja-yoghurt. Eller hva med Yoplait Naturlig lett? Hvis du tilsetter et knust knekkebrød i disse så blir det også litt mer mat i. Kunsten er å variere og ikke spise det samme hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 Hm nei, har ikke hørt om Ja-yoghurt, ser godt ut Kanskje jeg prøver meg litt på de og
Gjest Survival Skrevet 3. september 2011 #6 Skrevet 3. september 2011 Så nettopp en artikkel hvor de testet yoghurter for både høyest kcal-innhold og innhold av fett, sukker, salt og fiber, og da kom Go' Morgen yoghurten dårligst ut fordi den hadde høyest innhold av de "usunne" ingrediensene (mettet fett, sukker, salt) + høyest kcal-innhold og lavest innhold av de gode ingrediensene som f.eks. fiber og protein. Omtrent alle andre yoghurter du får i matbutikken i dag er bedre en Go' Morgen yoghurten hvis du er opptatt av hvilke ingredienser du får i deg. Når det gjelder kalorier er det ikke sikkert denne yoghurten vil gi deg overskudd, kommer jo an på hva du ellers har spist i løpet av dagen. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #7 Skrevet 3. september 2011 I dag går jeg nok i kalorioverskudd jo Skal på venninnebesøk hvor det blir taco og cider, for så å begynne på spriten før det blir byen. Men skal holde meg unna godteri da Kommer opp i overkant av 2000 kcal, er vel ikke så gale det?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #8 Skrevet 3. september 2011 er det du som startet den andre tråden med to kosedager?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #9 Skrevet 3. september 2011 Det er ikke meg nei, men ser at det ligner med taco og byen :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå