Myrna Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 (endret) I det siste har jeg hørt en del kritiske kommentarer til kvinner som bruker penger på hudpleie og kosmetikk osv. En av kritikerne var hadde faktisk kjøpt seg en ny drittdyr bil tiltross for at han stadig vekk klager over stram økonomi. Jeg er selv en av disse urbane voksne kvinnene som velger å bruke et par tusenlapper per måned på skikkelige produkter og en facial eller massasje i ny og ne. Dette er selvsagt penger jeg selv. Produktene jeg bruker (spesielt i ansiktet) er relativt dyre (Estee Lauder og Clarins), men dusjsåper og sånt er fra Body Shop. Jeg er slutten av tredve årene, og folk tror ofte at jeg er yngre (noe jeg er sikker skyldes bra kremer og SPF). Jeg kommer aldri til å ta botox p.g.a virker skremmende pluss at det fort ser stygt ut (a la Hollywood wives) Spleiser generøst på med øyenkrem i stedet. For å være helt ærlig fatter jeg ikke at folk gidder å legge seg oppi hva andre gjør med sine penger. Jeg merker at spesielt småbarnsforeldre er kritiske, og av og til virker det rett og slett slik at de forventer at jeg skal bruke mitt velvære budsjett på dem i stedet (selv synes jeg subsidierer de nok med mine skattepenger). Endret 13. september 2011 av Myrna
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Jeg fatter det ikke jeg heller, MEN, hudpleie skylles ned i vasken. Bilen står der og kan selges. Så det var en håpløs sammenligning.
Gjest badeand1 Skrevet 3. september 2011 #3 Skrevet 3. september 2011 Man kan jo ha en mening om hva andre gjør uten å henge seg opp i personen da..
angr Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Jeg fatter det ikke jeg heller, MEN, hudpleie skylles ned i vasken. Bilen står der og kan selges. Så det var en håpløs sammenligning. Bilen taper seg i verdi da... bare for å punktere poenget ditt :gjeiper: Men jeg er enig med TS, hva folk bruker pengene på har ingen noe med. Det er ens egne penger. Det blir det samme som å legge seg opp i hva folk bruker tiden sin på. Det er ens egen tid, som man kan gjøre hva man ønsker med. Folk er forskjellige, har forskjellige behov og lyster. Whatever makes you happy sier jeg bare... 1
Jade Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 Man kan jo se det på mange måter. F.eks. en bil kan man selge. Ansiktet er man "stuck" med resten av livet. Så det er jo lurt å ta vare på ansiktet sitt Jeg bruker ikke kjempemye penger på hudpleie, men skulle gjerne gjort det. Er tilhenger av at folk velger sine egne prioriteringer og respekterer andres (med mindre ungene sulter og fryser for at foreldrene skal ha penger til røyk og øl). 2
Månestråle** Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 Enig med deg jeg, TS. Bilen kan jo selges og er slik sett en investering. Men et pent ytre gjør alt enklere, fra jobb til sosialt, så det er absolutt en investering det også.
Rosenrød Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 Enig med deg ts, jeg synes det er kjempeviktig å ta vare på meg selv! Bruker både dyre og billigere produkter, men det går fort endel tusenlapper i løpet av et år.
Gjest BabyBlue Skrevet 4. september 2011 #8 Skrevet 4. september 2011 Tja. Takket være kviser og problemhud har jeg ganske tidlig startet med dyrere hudprodukter og tatt til meg kunnskaper om hvordan man skal behandle huden sin. Så ser for meg at jeg egentlig alltid kommer til å legge penger ned i ordentlig hudpleie ganske enkelt fordi det er bedre og drøyere i bruk. Men gode hudprodukter trenger forresten ikke være svindyrt. Man sparer mange tusenlapper i året på netthandlel, altså
Wonders Skrevet 5. september 2011 #9 Skrevet 5. september 2011 (Jeg orker ikke ordet i overskriften etter i sommer. Er det bare meg som reagerer på ordbruken? Jeg assosierer ordet med noe helt spesiellt etter tragedien... Sjokk å se noen bruke det til hverdags som om ikke noe er skjedd.) 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #10 Skrevet 5. september 2011 Ja en bil taper verdi, men den går ikke i null. Huden har man ingen garanti for, moren min har nydelig hud og hun har aldri rørt hudpleie i en alder av 52. Hun røyker, drikker og soler seg mørkebrun.
Gjest Aria. Skrevet 5. september 2011 #11 Skrevet 5. september 2011 Jeg gjør det også, bruker mye penger på hudpleie produkter og går til hudpleier. Men det er ikke sånn at jeg bruker det "ekstra" jeg tjener på hudpleie. Ofte har jeg måttet skrape sammen, og prioritert vekk mye annet for å ha råd til det. Mange som har regaert på dette ja. Bruker heller lite eller ingenting på klær, interiør etc. Det er liksom ikke "synd på meg" hvis jeg har dårlig råd en periode, men FORTSATT går til hudpleier. Men samtidig lever jeg på tunfisk bokser og havregrøt da. Nei, folk må få gjøre som de vil. Mange mener at det er veldig unødvendig, og ser på meg som et bortskjemt luksusdyr, fordi HUDPLEIE kommer jo liksom i siste rekke. Men det er viktig for meg. Mye viktigere enn fine klær, bil, kino og div andre ting. Elsker det Og skulle gjerne gjort mer, tatt massasjer, kjøpt mer organiske kremer etc. Har du barn selv ts?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #12 Skrevet 5. september 2011 (Jeg orker ikke ordet i overskriften etter i sommer. Er det bare meg som reagerer på ordbruken? Jeg assosierer ordet med noe helt spesiellt etter tragedien... Sjokk å se noen bruke det til hverdags som om ikke noe er skjedd.) Det er jo bare et helt vanlig ord. Synes det hadde vært verre hvis folk slutta å bruke det bare pga. ABB. At få guttebarn vil få navnet Anders framover er det vel ingen tvil om, men jeg håper INGEN kommer til å reagere negativt når noen først gjør det.
Wonders Skrevet 5. september 2011 #13 Skrevet 5. september 2011 Navn er noe annet, man kjenner sikkert flere som heter det. Beklager at jeg sporer litt av TS, jeg synes bare ordvalget ditt er ... bemerkelsesverdig 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #14 Skrevet 5. september 2011 Navn er noe annet, man kjenner sikkert flere som heter det. Beklager at jeg sporer litt av TS, jeg synes bare ordvalget ditt er ... bemerkelsesverdig Bemerkelsesverdig på flere måter. På den måten du påpeker, ja, men også fordi det ikke gir stor mening i denne sammenheng. For det tredje er det en særskrivingsfeil i overskriften, det skulle vel stått "Mitt velværemanifest", om du absolutt føler for å uttrykke deg på den upresise måten. Kan vel knapt kalles en offentlig erklæring dette her. "Oppslagsord Ordbokartikkel manifest I manifes't n3 (av II manifest) offentlig erklæring, programerklæring, opprop det kommunistiske m- manifest II manifes't a2 (lat. manifestus 'håndgripelig, åpenbar') åpenbar, klar, tydelig m-e nevrotiske trekk / en m- sannhet" 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #15 Skrevet 5. september 2011 Fra Wikipedia: Et manifest (fra Italiensk manifesto, igjen fra latin, manifestus) er en tekst som danner grunnlaget for en ideologi, en kunstnerisk retning eller en annen slags kulturell bevegelse, gjennom å gjøre rede for prinsippene og intensjonene som ligger til grunn.[trenger referanse] I et kirkesamfunn eller religion kalles et manifest heller en trosbekjennelse, selv om tilhengerne av et livssyn gjennom et manifest kan definere hva som de regner som grunnleggende viktig i livet (for eksempel et av de humanistiske manifest). Dette er vel ikke et manifest, TS. Irriterende med folk som bruker store ord de ikke vet hva betyr. 2
rox Skrevet 5. september 2011 #16 Skrevet 5. september 2011 Jeg har blitt veldig fan av hildechristina.com og etter at jeg begynte å skjønne hva hun snakket om og bestilte hudpleieprogram, har jeg brukt en del penger på dyre produkter. Men det er så verdt det! Huden og håret mitt har aldri sett så bra ut, og dessuten er produktene veldig drøye i bruk. Jeg har fordelt alt litt utover en periode for å slippe å få alt på en gang, men nå er endelig (nesten) alt i hus og jeg er kjempefornøyd. Før kjøpte jeg ikke halvparten så dyre produkter, men det var mye bomkjøp og huden min så ikke så veldig bra ut. Så det var helt klart verdt investeringen! Og netthandel er VIKTIG! Feelunique.com og alle de har spart meg for mange tusen kroner. Herlig! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå