AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 Jeg har nettop begynt på grunnskolelærerutdanning 1-7 trinn. Har ikke fått satt meg helt inn i ting enda,og lurer defor på om noen som har tatt denne utdannelsen kan fortelle meg om det er et tungt studium? Pedagogikken og slike ting virker veldig spennende, men er norskfaget og matematikken vanskelig? Sliter litt med matte fra før. Har valgt RLE som valgfag, det virker spennende, men er mye å lese. Er ikke så flink til å jobbe med skole hjemme, men må jo ta meg sammen. Er det mye innleveringer og slikt? Er jeg veldig avhengig av å lese mye hjemme? All undervisning er obligatorisk på min skole.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Dytter... Ingen med erfaring, eller noen som har hørt noe..?
Judge Judy Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Litt vanskelig for andre å svare på spørsmålene dine, da det ikke finnes noen som har fullført grunnskolelærerutdanning enda. Det er heller ikke lett å si hvordan ting fungerer på akkurat din skole. Men klart de som har gått 1. året av grunnskolelærerutdanningen kanskje vet om matten er tung. Det lureste du kan gjøre er vel egentlig å gå inn på skolens hjemmesider og undersøke selv hvordan de har lagt opp studiet. Les fagplaner og eventuelle semesterplaner skolen har laget. Se om du finner gamle eksamensoppgaver i fagene du er usikker på. Bla igjennom pensum og se hva de skriver om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå