Gå til innhold

Hvordan ser en vanlig treningsuke ut for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan ser en vanlig treingsuke ut for deg? Hva trener du? Hvor ofte? Har du strenge rutiner du følger hver eneste uke, eller trener du bare det du føler for fra dag til dag? :) Osv.

Endret av OliviaP
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå for tiden trener jeg bare spinning. Trener 4 dager i uken (noen ganger blir det tre og noen ganger fem) og varierer mellom vanlige timer og intervalltimer.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Mandag: svømme en kilometer

Tirsdag: 40 minutter kardio (sykle/elipse/jogge)

Onsdag: svømme så langt jeg orker/gidder (noen ganger over en kilometer, som regel litt under)

Torsdag: 40 minutter kardio, eller mer hvis jeg orker

Fredag-søndag: pause

Må nevnes at jeg som regel går 40-60 minutter i løpet av en dag, bare fordi jeg skjelden tar buss/trikk, og fordi jeg liker å gå en kveldstur før jeg legger meg.

Så jeg er i aktivitet 40-60 minutter per dag + gjennomsnittlig 30 minutters trening mandag-torsdag, med pause fredag-søndag.

Jeg satt opp mitt treningsopplegg etter når jeg har forelesninger på universitetet. Legger trening rett før/rett etter forelesning, og siden jeg har forelesningsfri fra mandag-søndag, gjør jeg heller ikke trening da. Det er nok ikke helt optimalt i forhold til restutisjon mellom treningsøkter, men det er det beste jeg får til per nå, så da går jeg for det. :)

Skrevet

Jeg trener et sted mellom tre og seks ganger i uken, men lite fast. Men stort sett blir det omtrent slik:

Mandag: Styrketime på senter.

Tirsdag: Kardio (jogging eller kondistime)

Torsdag: Pilates-inspirert time på senter.

Fredag: Kombinert-time (styrke og kondisjon)

Søndag: Kardio (jogging)

Jeg prøver å få til minst én kardioøkt, én styrkeøkt og én variert økt i uken, utover det har jeg lite "regler".

Skrevet

Jogger en halv mil om dagen...Pauser om jeg føler kroppen trenger hvile, men da som oftest bare en dag....

Skrevet

Sånn så treningsplanen ut forrige semester:

Mandag: 1 times sykling, 2,5 timer dans

Tirsdag: 1 times sykling, 2 timer dans

Onsdag: 1 times sykling, 1,5 times gym, 2,5 timer dans

Torsdag: 1 times sykling, 3,5 timer dans

Fredag: 1 times sykling

Lørdag: Fri

Sondag: 2,5 timer dans

Det ble en del trening! I sommer har jeg mest syklet/svømt/jogget ca. 5 dager i uka så da ble det litt roligere. Nå er det:

Mandag: 1 times sykling, 2 timers klatring

Tirsdag: 1 times sykling

Onsdag: 1 times sykling, 2,5 timers dans

Torsdag: 1 times syklilng, 1,5 time gym, 3,5 timers dans

Fredag: 1 times sykling

Lørdag: Evt løping/sykling

Sondag Evt løping/sykling

Oi, jeg trener visst en del... :)

Skrevet

mandag: rundløype (løping ++) + styrkeprogram

onsdag: styrkeprogram

fredag: rundøype + styrkeprogram

Lørdag og/eller søndag: styrkeprogram

Prøver å få jogget 3 km i uken i tillegg til det faste, også tar jeg push-ups og sit-ups hver kveld :)

Skrevet

Trener for styrkeløft, kjører grundig utregna program som i hovedsak bruker baseøvelser med vektstang. Periodisert med en tidsskala på omtrent fire måneder og et digert Excel-regneark som jeg har mekket selv, og som spesifiserer eksakt hva jeg skal løfte i alle hovedøvelsene for hele perioden. (Har en del bevegelsesfrihet i valg av støtteøvelser). Vanligvis tre økter i uka, nå som vi får en ny baby i huset blir det nok sannsynligvis en periode med to økter.

Så blir det litt kondistrening innimellom etter som jeg har tid og overskudd, det er stort sett basert på kettlebell-øvelser (siden det er noe jeg kan gjøre innendørs hjemme uansett vær og andre forhold, uten å vekke sovende småunger). Og så våger jeg meg av og til ut på en sporadisk joggetur, vanligvis ute i skogen.

Skrevet

Jeg jogger minst annenhver dag. Da jogger jeg 5-12 km hver gang. Jeg forsøker å få minst en økt med mila per uke. Etter joggeturen tar jeg litt trening på matte for å styrke rygg og mage. Ellers danser jeg en gang i uka og går tur e.l. de dagene jeg ikke trener.

Nå gjelder det bare å få kostholdet enda sunnere, så er jeg fornøyd. :)

Skrevet

Vanlig uke - 5 dager med styrketrening. Om alle baseøvelsene er med hver dag, avhenger av hvilket program jeg kjører.

Oppkjøringperiode - 3 dager med styrketrening. Foretrekker 3 dager i uka i perioden før konkurranse (styrkeløft), pga flere tyngre treninger.

Plan etter siste konkurransen i oktober - 3 og 4 ganger annenhver uke, ispedd spinning for hjertets skyld. *Skal ikke bli lat og feit styrkeløfter med dårlig kondis* ;) Når det programmet er fullført, skal jeg forsøke 5 dagers styrke igjen, da er sikkert kroppen vant til den nye treningsformen (kondis), og kanskje jeg tåler mer.

Husk - SPISE MER!

Skrevet

Jeg trener ikke faste dager men en typisk uke kan se slik ut:

Mandag: 40 min jogging, med økende intensitet mot slutten. Styrketrening av armer og mage.

Tirsdag: 50-60 min rolig løping. Styrketrening av ben/rygg.

Torsdag: Håndballtrening 1,5 time.

Fredag: 30 min jogging, med intervaller i tung bakke på slutten. Styrketrening av mage og armer.

Søndag: 45 min jogging med litt intervaller mot slutten. Styrketrening av ben, armer og mage.

Gjest Survival
Skrevet

Jeg jogger 45 min annenhver dag + 15 min styrke. Og går 60 min annenhver dag + 30 min styrke. Simple as that.

Gjest badeand1
Skrevet

Går på elipsemaskinen 20min x fire.

så hundre ryggøvelser på et sånt ryggapparat.

tre hundre situps på situps-maskin. så hundre vanlige på gulvet. så hundre ganger på en sånn annen mage-greie.

prøver å trene hver dag.

Skrevet

Jeg trener ikke faste dager men en typisk uke kan se slik ut:

Mandag: 40 min jogging, med økende intensitet mot slutten. Styrketrening av armer og mage.

Tirsdag: 50-60 min rolig løping. Styrketrening av ben/rygg.

Torsdag: Håndballtrening 1,5 time.

Fredag: 30 min jogging, med intervaller i tung bakke på slutten. Styrketrening av mage og armer.

Søndag: 45 min jogging med litt intervaller mot slutten. Styrketrening av ben, armer og mage.

Ser at du har håndballtrening 1 gang i uka. Kunne tenke meg å begynne med det selv, men er litt usikker på om det kan passe for meg.

Kunne du tenke deg å fortelle hvilken divisjon du spiller i, og hvordan treningen er lagt opp/hva dere gjør på en typisk treningsøkt?

Skrevet (endret)

Mandag: svømme en kilometer

Tirsdag: 40 minutter kardio (sykle/elipse/jogge)

Onsdag: svømme så langt jeg orker/gidder (noen ganger over en kilometer, som regel litt under)

Torsdag: 40 minutter kardio, eller mer hvis jeg orker

Fredag-søndag: pause

Må nevnes at jeg som regel går 40-60 minutter i løpet av en dag, bare fordi jeg skjelden tar buss/trikk, og fordi jeg liker å gå en kveldstur før jeg legger meg.

Så jeg er i aktivitet 40-60 minutter per dag + gjennomsnittlig 30 minutters trening mandag-torsdag, med pause fredag-søndag.

Jeg satt opp mitt treningsopplegg etter når jeg har forelesninger på universitetet. Legger trening rett før/rett etter forelesning, og siden jeg har forelesningsfri fra mandag-søndag, gjør jeg heller ikke trening da. Det er nok ikke helt optimalt i forhold til restutisjon mellom treningsøkter, men det er det beste jeg får til per nå, så da går jeg for det. :)

Lucky you. :fnise: Neida, jeg skjønte at det var skrivefeil.

Endret av The Kitten
Skrevet

Hvordan ser en vanlig treingsuke ut for deg? Hva trener du? Hvor ofte? Har du strenge rutiner du følger hver eneste uke, eller trener du bare det du føler for fra dag til dag? :) Osv.

Mandag: Langtur løping i kupert terreng, mellom 8 og 12 kilometer

Tirsdag: Vekttrening : Bryst, Rygg, Legger, ca 1.5 timer

Onsdag: Løping, 8 kilometer med varierende tempo

Torsdag: Vekttrening: Armer, Skuldre, Lår, ca 1.5 timer

Fredag: Løping, 8 kilometer i skogsløype

Lørdag: Vekttrening : Bryst, Rygg, Legger, ca 1.5 timer

Søndag: Vekttrening: Armer, Skuldre, Lår, ca 1.5 timer

S.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jogger/går rask gange annenhver dag. Også øver jeg litt styrke etterpå hver økt... burde bli flinkere på det, for går ikke mange minutter til styrkeøvelser.

Skrevet

Prøver å trene 6 dager i uka. 3-4 styrke/vektløft og 2-3 kondisjon (jogge/elipse). Nå gikk akkurat treningssentermedlemskapet mitt ut, og er i en flytteprosess, så nå er det hovedsaklig jogging som står på planen. Men når jeg kommer dit jeg skal bo blir det nok nytt senter medlemskap og mye styrketrening. Kanskje svømming også, kommer an på hvor jeg melder meg inn.

Skrevet

-Mandag: Styrketrening av bein og uttøying

-Tirsdag: Swingkurs

-Onsdag: Styrketrening av rygg, biceps og mage

-Fredag: Styrketrening av skuldre, triceps og bryst med armhevinger

-Lørdag/Søndag: Tur enten i fjellet, lysløypa eller gåing/sykling i byen.

Angående styrketreningen så har jeg noen faste øvelser jeg tar, men varierer også litt annenhver uke, særlig på beintreningen. Kjører korte økter med trøkk i.

Med oppvarming varer en treningsøkt i cirka 45 minutter.

Det er ikke så mye ren kondisjonstrening på vinterstid. Om sommer, vår og høst blir det gjerne noen joggeturer i lysløypa, men styrketrening og turgåing står høyest hos meg.

Skrevet

Shit, så flinke dere er!! :5:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...