Gå til innhold

korsett vs torsolett

Anbefalte innlegg

Skrevet

korsett vs torsolett...

Noen som kan forklare meg forskjellen på disse?

*klem*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg også lurt på. Ser for meg at korsett har snøring i ryggen og er litt mer til å stramme inn og løfte opp enn det et torsolette er.

Andre forslag?

Skrevet
Det har jeg også lurt på. Ser for meg at korsett har snøring i ryggen og er litt mer til å stramme inn og løfte opp enn det et torsolette er.

Andre forslag?

Dette stemmer, så vidt jeg vet.

Torsoletten inneholder også spiler, noe som jeg tror at ikke korsettet gjør. Her strammer man inn ved hjelp av snøring, men på torsolettet er det "kun" hemper.

Torsolettet kan også ha stopper over skuldrene, noe er korsett ikke har.

Skrevet

Korsett har spiler, jo.

Men torsolett har cup'er til puppene det har ikke korsett (såvidt jeg vet).

Skrevet

Hovedforskjellen er at korsett kan strammes, det gjør ikke et torsolett.

Skrevet

Det er egentlig akkurat det samme - med alle dets variasjoner. Men det går over til å hete torsolette når det er med stropper til strømpene. Altså "korsett med strømpeholder" heter torsolette.

Skrevet
Jeg har hatt to korsetter fra Vollers http://www.vollerscorset.co.uk/homepage.html og begge korsettene hadde hemper til (avtagbare) strømpebånd. Jeg vil tro at et korsett kan strammes mer en en torsolett og at det ikke er strømpebåndene som er forskjellen.Her er eksempler på torsolett: http://www.frish.com/index.php3?SCREEN=dep...&department=746

Tefra

Jeg har kun overbragt svar jeg fikk hos en undertøysforhandler. Men det kan jo hende de ikke har peiling..........

Skrevet

Er det ikke slik at et korsett er en stramme-inn-ting man kan regulere mens en torsolett er en slags "lang bh?"

Gjest Anonymous
Skrevet

Med "lang bh" mener du kanskje bustier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...