AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Ja, tittelen sier vel sitt. Vi skal gifte oss og vurderer å ha det på et lokale hvor vi må stå for maten selv, men vi ønsker ikke å ha en fyllefest som jeg har lest det gjerne blir med fri bar. Allikevel regner folk med at vi skal ha alkohol i bryllupet, spesielt siden vi ikke inviterer noen under 18. Er det noen som har hatt noen andre løsninger enn fri bar i et lokale hvor man står for mat selv?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Jeg tenker det er større fare for fyll om gjestene skal ta med drikken selv. Det går an å skrive i invitasjonen "det vil bli servert drikke til maten og kaffe avec". Om dere ikke vil stille med bar. Men jeg tenker at dere burde stå for baren. Mindre drikking, mer kontrollert. Kanskje en lokal en dere kjenner vil være bartender? Bruker å fungere ypperlig. 1
ashera Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 Bruk bartender og i stedet for å sette fram til fri benyttelse. Da begrenser det seg. Ønsker dere enda mer kontroll, bruk bonger.
Lyra Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Jeg tror jeg ville ha satset på vin til maten og kaffe avec, og så alkoholfritt resten hvis dere er redd for fyllafest, bare pass på å skrive det i invitasjonen så gjestene vet hva de får. Vi skal ha fri bar, vet ikke helt hva den skal inneholde enda. Det kommer nok til å bli lystig utover kvelden og et par onkler er trolige til å bli litt gladfulle, men noe mer enn det tror jeg ikke det blir
Thinkerbelle Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 Vi hadde fri bar på et hotell, men ingen ble fulle. Faktisk gikk det mye mindre penger i baren enn vi hadde regnet med:)
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #6 Skrevet 3. september 2011 I noen av de tilsvarende bryllupene jeg har vært i med fri bar, har det vært noen (venner, familie e.l) som har stått i baren og servert. Da begrenser nok folk seg litt mer enn om de må forsyne seg selv. Jeg var i bryllup for noen uker siden hvor det var en slik ordning, og det var først etter at "bartenderne" hadde gått hjem og alkoholen fortsatt sto tilgjengelig at ting gikk litt over styr (må for en gangs skyld si meg medskyldig). Dersom man rydder vekk alkoholen på det tidspunktet, eller stenger lokalet, unngår man jo det problemet. Ellers var det nok helt klart folk som var godt i farta tidligere på kvelden også, men jeg tror noen av disse ville tatt med lommelerke e.l hvis de visste det ble begrensninger på serveringen - mens de aller fleste aksepterer det tilbudet som er, enten det er fri bar, man må betale eller det ikke er mer alkohol etter middagen.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #7 Skrevet 3. september 2011 Kanskje bittelitt OT, men jeg lurer på hva det er med nordmenn og alkohol. Her skal det passes på og kontrolleres, men man skal heller ikke være gjerrig. Har bodd i utlandet i mange år nå, og det er helt pinlig å være i halv-norske bryllup hvor det naturligvis er fri bar (noe annet skulle bare mangle, det finnes ikke engang noe begrep for "fri bar") og de nordmennene som kommer fra Norge skiller seg negativt ut og forsøker å tylle i seg så mye som mulig. Ikke forstår jeg klagingen på alkoholprisene heller. Ja, det er dyrt i Norge, men har jaggu meg råd til det med norske lønninger. Takk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå