Lenestol Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Jambo jambo! Skriver dette innlegget på vegne av min bror. Han bor og jobber i Tanzania. MEN han sliter med treg mage (les: han sliter tidvis med å få av seg). "FIBER OG MASSE VANN!" var min oppfordring, før hans (selvsagte) svar var "OK, men hva kan jeg spise som det er fiber i da?" Jeg kunne selvsagt ramse opp frukt, grønt og kornblanding. Men aner ikke hvilke produkter som de selger i Tanzania som det faktisk finnes fiber i! Er det noen som har peiling på noen konkrete produkter som man kan finne bra med fiber i i Tanzania?
Gjest Bjørn82 Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Jambo jambo! Skriver dette innlegget på vegne av min bror. Han bor og jobber i Tanzania. MEN han sliter med treg mage (les: han sliter tidvis med å få av seg). "FIBER OG MASSE VANN!" var min oppfordring, før hans (selvsagte) svar var "OK, men hva kan jeg spise som det er fiber i da?" Jeg kunne selvsagt ramse opp frukt, grønt og kornblanding. Men aner ikke hvilke produkter som de selger i Tanzania som det faktisk finnes fiber i! Er det noen som har peiling på noen konkrete produkter som man kan finne bra med fiber i i Tanzania? Ordinære supermarked varer er ikke like tilgjengelige i Tanzania. Vertfall ikke i forstadene og ute på bygda. Derimot om han er i de strøkene hvor dette er tilgjengelig så er det fult mulig å handle inn normale varer og bunkre opp i området han holder til. Det selges produkter tilsvarende og mye av de samme produktene som du får kjøpt i Norge i Tanzania.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Sier meg enig med Bjørn82. Da jeg bodde i Kamerun måtte jeg til hovedstaden for å få et "anstendig" vestlig vareutvalg. Noe som forsåvidt ikke gjorde meg noe, jeg levde fint på det kamerunesiske kostholdet. I hovedstaden hadde de Wasa knekkebrød, husker jeg, så broren din kan nok finne litt av hvert dersom han drar inn til en storby. Frukt og grønnsaker, derimot, var null problem. Dvs, det var sesongens grønnsaker man alltid fikk tak i (ikke snakk om å oppspore en mais utenom sesongen i byen jeg bodde i!), men det er jo grønnsaker de i stor grad lever av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå