Gå til innhold

Muntlige avtaler = frustrasjon!


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Har nettopp hatt en veldig ubehagelig telefon, og er lei meg og oppgitt! :cry: :x

For en tid tilbake var jeg med på en reise med min forrige arbeidsgiver der alle kostnader for fly, hotell etc. ble avtalt muntlig over telefon. I går fikk jeg regning, og den var ca. 1000 kr høyere enn det jeg hadde sett for meg. Ringte derfor i dag og spurte hva dette betød, og dama ble pottesur! Hun nektet for flere ting som hun har sagt til meg i telefonen tidligere. Heldigvis har jeg et vitne på prisen av den ene flyturen, men resten må jeg nok bare betale.

Det sies jo at muntlige avtaler er like mye verd som skriftlige, men det kan jo umulig stemme i praksis!? Når denne personen nå nekter for ting hun har sagt tidligere så har jeg jo ingenting å stille opp med! Jeg synes f.eks at det er ganske frekt og si at vi skal få transport fram og tilbake til flyplassen gratis, men så er det tatt med en pris for det på regningen(nå er det bare 50,- da, men likevel...)

Ble skikkelig lei meg etter å ha pratet med henne..

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muntlige og skriftlige avtaler er like bindende! Forskjellen ligger i at man i de fleste tilfeller ikke kan bevise muntlige avtaler.

Har du som arbeidstaker blitt pålagt utgifter for en arbeidsreise? Det høres jo helt villt ut! Og aldeles ikke lovlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med på "lasset" da min tidligere arbeidsgiver reiste på studietur. Reiste som privatperson og skal betale reisen selv, så de har ikke gjort noe ulovlig. De hadde chartret et fly, så det vi betaler for akkurat den biten er jo direkte inntekter for dem.

Skal aldri gjøre noe som helst uten en skriftlig avtale i framtiden, uansett hvor mye jeg stoler på folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal aldri gjøre noe som helst uten en skriftlig avtale i framtiden, uansett hvor mye jeg stoler på folk...

:enig: Veldig fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig irriterende at man ikke kan stole på folk... :evil:

Har av (dyrkjøpt) erfaring både når det gjelder priser og andre ting lært at jeg alltid bekrefter avtalen skriftlig etterpå - selv om vi avtalte på telefon. Det er ofte veldig greit å sende en mail -- så slipper man sånt som du opplevde i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...