AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 jeg jobber i et callsenter hvor vi selger via telefon, og får da provisjonslønn, noe som virket for godt til å være sant da jeg først startet. det er da ikke sikkert hvor mye jeg får i lønn. en mnd kan det være jeg får 100,- og 40.000 i neste. i sommer har jeg fått max 2000,- hver mnd, noe som er helt forferdelig. jeg har faste regninger jeg må betale. og sliter virkelig, det er ikke sikkert jeg har råd til mat en gang. jeg må låne penger i hytt og gevær bare for å i det hele tatt ha råd til å leve! jeg har inkasso-krav liggende som jeg ikke får gjort noe med pga økonomien. telefonregninger fra flere mnd tilbake i tid. jeg er alenemor så det er ikke kun meg selv jeg må tenke på heller. i tilleggg skal jeg snart begynne å studere. men kan jo ikke studere når det er slik! uff hva kan man gjøre i en slik situasjon? er det mulig å få noen som helst form for støtte fra nav, eller må jg da si opp jobben min?? dette begynner i tillegg å tære på meg og min omgangskrets, jeg er aldri med på noen ting fordi jeg ikke har råd. bilen min står i garasjen, jeg har ikke råd til bensin, har heller ikke penger til busskort. og med denne type lønn kan jeg i tillegg aldri planlegge noe litt frem i tid, en reise eller lignende, fordi jeg vet aldri om jeg har råd! burde jeg si opp eller holde ut? hilsen frustrert.
Skrika89 Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Hvis det er sånn at du kun har fått 2000 kr i mnd de siste månedene har du selvfølgelig krav på sosialhjelp fra NAV. Gå å snakk med de.. Helt grusomt å ha det sånn! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 Du må jo bare finne deg en annen jobb? Du får karantene av NAV hvis du sier opp selv.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #4 Skrevet 2. september 2011 Du må finne degen annen jobb som gir deg en fast inntekt pr.mnd, slik at du vet hva du har å forholde deg til, og kan legge opp et fornuftig husholdningsbudsjett. Du kan ikke ha det slik når du har et barn. Det er rett og slett uansvarlig synes jeg. Let på finn.no i dag, lykke til!!! 3
Maiki Skrevet 2. september 2011 #5 Skrevet 2. september 2011 1. Har du bostøtte? Hvis ikke; søk bostøtte. 2. Hvis du skal begynne å studere kan du jo søke lån/stipend fra lånekassen på lik linje med alle andr studenter 3. Du skriver at du er alenemor. Hvis du skal studere og barnet er under 8 år kan du ha rett til overgangsstønad. Dette beløpet er 2 ? grunnbeløpet = 2 * 6.601 = 13.202. ( Stønaden er skattepliktig. Ta en tur og snakk med NAV! 1
Gjest otrivin Skrevet 2. september 2011 #6 Skrevet 2. september 2011 Finn deg en annen jobb før du sier opp kanskje? Du kan søke hvertfall bostøtte hvis du fyller kravene da: husbanken.no.
Gjest Spinell Skrevet 2. september 2011 #7 Skrevet 2. september 2011 Denne lenken er til NAVs sider for enslige forsørgere. Der ser du hva du kan søke på, og kan lese deg fram til hvilke rettigheter du kan ha. Ellers vil jeg bare råde deg til å skaffe deg en annen jobb. Omtrent hvilken som helst stilling, selv en svært liten deltidsstilling, vil jo gi deg bedre inntekt enn det du forteller om, også det man forbinder med lavtlønnsyrker som butikk og renhold.
Rayanne Skrevet 4. september 2011 #9 Skrevet 4. september 2011 Du må jo bare finne deg en annen jobb? Du får karantene av NAV hvis du sier opp selv. Har man en jobb med kun provisjonslønn kan man søke unntak for karantene.
altflyter Skrevet 4. september 2011 #10 Skrevet 4. september 2011 Du har rett på hjelp fra nav når du tjener så lite. Jeg ville byttet til en jobb som var sikrere. Uten tvil!
Eco Skrevet 4. september 2011 #11 Skrevet 4. september 2011 Trenger ikke være noen rakettforsker for å skjønne at man skal bytte jobb her. Telefonselgerjobber med 100 i timen i fastlønn + provisjon gis jo over en lav sko.
ViC* Skrevet 4. september 2011 #12 Skrevet 4. september 2011 1. Finn deg en ny jobb. 2. Meld deg på "Luksusfellen".
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #13 Skrevet 5. september 2011 1. Finn deg en ny jobb. 2. Meld deg på "Luksusfellen". Skjerp deg. Luksusfellen er for folk som lever godt over evne når de burde vite bedre - ikke alenemødre som har lite inntekt og desperat prøver å få endene til å møtes. Får være måte på hva man skal lage underholdning av.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 5. september 2011 #14 Skrevet 5. september 2011 Det er ikke alltid Nav ilegger deg karantene. Det beste du kan gjøre er å få en samtale med en fra Nav arbeid, og forklare situasjonen. Da kan det hende de ser bort fra karantenen. De gjør det veldig, veldig sjeldent, men det skjer i visse tilfeller og da av og til rundt provisjonsjobbing. Nav sosial kan også hjelpe deg. Du ligger langt under det som skal være livsoppholdssats, og de kan hjelpe deg å komme opp på det nivået.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå