Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ønsket meg barn lenge, så jeg har vært obs på hvilke prevensjoner som går fortest ut av kroppen.Har gått på p-piller i flere år,noen som vet hvor lenge d kan sitte i kroppen?Kjæresten min vil jeg skal begynne på p-plaster fordi han ikke vil bruke kondom!!Burde jeg aksepterer det?Vi har ikke vært sammen så lenge,men jeg vet han å ønsker seg d. Men for å ikke spore helt av,noen som vet om det tar lang tid å kunne bli gravid etter jeg slutter på p-piller?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen blir gravide med en gang etter pilleslutt, andre bruker lengre tid. Man kan aldri vite om det er på gunn av p-pillebruk eller andre årsaker at det tar lang tid.

Men bruk gjerne en minipille heller enn en p-pille. De har mindre hormoner ;)

Hos meg ble jeg gravid 6 mnd etter pilleslutt, men mistet. Tok så 7 mnd igjen før spiren satt hele løpet :)

Skrevet

Jeg har ønsket meg barn lenge, så jeg har vært obs på hvilke prevensjoner som går fortest ut av kroppen.Har gått på p-piller i flere år,noen som vet hvor lenge d kan sitte i kroppen?Kjæresten min vil jeg skal begynne på p-plaster fordi han ikke vil bruke kondom!!Burde jeg aksepterer det?Vi har ikke vært sammen så lenge,men jeg vet han å ønsker seg d. Men for å ikke spore helt av,noen som vet om det tar lang tid å kunne bli gravid etter jeg slutter på p-piller?:)

Ikke bli gravid når kjæresten din ikke vil bli far.

• Liker 4
Skrevet

Man regner 1 år for at kroppens egne hormoner skal komme helt i normal gjenge igjen etter langvarig p-pillebruk. Hos mange tar det kortere tid, men det er hva legen regner. P-plaster har samme funksjon, kunstige hormoner som frigjøres i blodstrømmen, så det utgjør ingen forskjell.

Skrevet

godt råd for og bli gravid- Ha sex ;)

Skrevet

Du må i alle fall ikke finne på å bli gravid om han ikke ønsker å bli Far enda!

Skrevet

Kjæresten min vil jeg skal begynne på p-plaster fordi han ikke vil bruke kondom!!Burde jeg aksepterer det?

Selvfølgelig skal du det. Ikke på den måten at du skal begynne på p-plaster kun fordi han ønsker det - men du kan ikke ture avgårde og slutte på prevensjon og prøve å bli gravid uten å diskutere det med ham. Ut fra hva du skriver virker det som om dere knapt nok har snakket om saken. Om det faktisk er tilfellet, synes jeg det er både korttenkt og UHYRE respektløst av deg å planlegge å bli gravid uten at barnefaren er involvert.

Skrevet

Slapp av, hun har ikke sagt noe om at hun skal bestemme for han. Hun vil bare begynne forberedelsene ved å kutte prevensjon som tar lang tid å vaske ut av systemet.

Skrevet

For meg tok det ca 8 mnd før jeg fikk stabil syklus igjen etter p-pilleslutt, men for andre kan det ta langt kortere tid. Det tok ca 3 mnd før jeg fikk ordentlig menstrasjon igjen, så jeg antar at jeg da ikke hadde eggløsning de første månedene etter pilleslutt.

Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg synes prevensjon er et felles ansvar. Dersom TS ikke ønsker å bruke hormonprevensjon, må kjæresten respektere det og kanskje bruke kondom da. Det er jo bevist at hormonprevensjon har bivirkninger, i motsetning til kondomer.

Skrevet

Ikke bli gravid når kjæresten din ikke vil bli far.

Har snakket m han, å han vil:) Hadde ALDRI gjort d mot hans vilje!!

Skrevet

Selvfølgelig skal du det. Ikke på den måten at du skal begynne på p-plaster kun fordi han ønsker det - men du kan ikke ture avgårde og slutte på prevensjon og prøve å bli gravid uten å diskutere det med ham. Ut fra hva du skriver virker det som om dere knapt nok har snakket om saken. Om det faktisk er tilfellet, synes jeg det er både korttenkt og UHYRE respektløst av deg å planlegge å bli gravid uten at barnefaren er involvert.

Vi har snakket om det, og han vil:)

Skrevet

Tusen takk for gode råd!:) Selvsagt hadde jeg aldri blitt gravid mot hans vilje!!vi har snakket om det, og han vil det selv :)

Skrevet

Siden det er flest alternativer for prevensjon som kvinner kan bruke så blir det nok et sånt alternativ for dere. Jeg hadde heller ikke villet bruke kondom over lengre tid!

Men velg nå en prevensjonsform som går kjapt ut av systemet i alle fall. Ikke p-sprøyte, det tar lang tid. P-piller går kjapt ut av systemet men kroppen kan bruke tid på å hente seg inn igjen. Opp til et år er helt normalt.

Hva med kobberspiral? De har jo gått bort fra at en ikke skal bruke spiral før en er ferdig med å få barn. Jeg havnet rett inn i normal syklus etter å ha tatt den ut også.

Begge må være sammen om å få barn og når dere ikke er enige så må dere i fellesskap finne ut hva slags prevensjonsmetode dere vil bruke. Ikke spar på kruttet, legg ut om hvor redd du er for å komme i ubalanse med syklus etterpå. Det å tukle hormonelt med en kropp er ikke noe å ta lett på og det må han forstå :-)

Skrevet

For meg tok det nøyaktig ett år etter pilleslutt.

• 3 uker senere...
Skrevet

tusen takk for et utrolig godt svar!! :D helt fantastisk! :) skal følge d!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...