Gå til innhold

Kan reiseselskapet gjøre dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bestilte oss ferietur med et velkjent charterselskap i starten av august. Vi fant en fin reise med passende reisetidspunkt og ikke minst returreise. Vi bestilte, betalte depositum og tilslutt hele summen innen gitt frist. Fremdeles var avreise og returtidspunktet som da vi bestilte reisen, og siden vi bor sykt langt unna flyplass, så bestiller vi togbilletter og avtaler transport fra togstasjon og hjem.

Men så får vi tilsendt reisedokumentene (billetter). Alt er OK – med unntak av returen! Returen er flyttet nesten 12 timer frem, noe som gjør at vi kommer til flyplassen midt på natten, uten korrespondanse videre til hjemstedet før tidlig neste morgen. Vi må da bo PÅ flyplassen eller bestille hotell, og vi må bestille nye togbilletter og ordne med ny hjemreise fra flyplassen.

Selskapet er ikke interesserte i å hjelpe oss, og vi er fortvilte. Vi kommer oss jo hjem, men må altså tilbringe mye tid på flyplassen, bestille nye billetter helt hjem og ikke minst må vi finne et sted å overnatte/evt bo på flyplassen.

Vi ble ikke på noen måte informert om dette før vi stod der med billetten i hånda, og selv om jeg skjønner (og det fremgår også av vilkårene deres) at de ikke kan styre flyselskapene og at avgangene kan endres – hvorfor ble vi ikke informerte? Ting ble endret til en stor ulempe for oss, og slik jeg har forstått forbrukerlovgivningen, så kan da ikke vi som forbruker i denne situasjonen ta høyde for at selskapet bare endrer uten videre, og det UTEN å si fra annet enn med liten skrift på en billett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...