Gå til innhold

Ditt beste Ikea-kjøp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi flytter i større leilighet i løpet av neste uke, kommer vi også til å ta en skikkelig Ikeatur. Vi kommer til å handle en del møbler, gardiner og annet man trenger når man flytter i en større leilighet.

Kan starte med mine favoritter:

Sofagruppen vår fra Ektorp. Vi har tre -og toseter + puff. I hvitt.

Dorullholderen vår. Ser mye bedre ut å stable de på denne enn å ha en åpnet pakke stående på gulvet.

Skittentøyskurven vår. For det først er den latterlig billig, den virker solid og det er mye plass i den.

Jeg sitter å lager huskelister nå, for å slippe å glemme noe vi skal ha og kjøpe mye annet i stedet.

Hva er ditt beste IKEAkjøp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har veldig mye Ikea-ting, og er fornøyd med det meste, selv om noe vel må betraktes som litt midlertidige "billig-løsninger" (særlig laminattingene, synes ikke de er så pene). Det jeg er aller mest fornøyd med i vår lille leilighet er nok Norden-klaffebordet i bjørk. Det er pent, solid og praktisk. Etter det tror jeg Ivarhyllene kommer. I tillegg har vi mye kjøkkenutstyr fra Ikea, noe av det har vært med meg i snart 15 år - det i stål er stort sett veldig bra. Det samme med noen gryter, spesielt Favorit-serien. Også liker jeg godt hengehyllene (tror vi har Skubb-serien).

Skrevet

Kjøkkenet. Definitivt

Å ja!

Dessuten har jeg kjøpt vinglass og kjeler (365 serien) og utrolig mye annet - det eneste jeg ikke anbefaler å kjøpe på IKEA er sengetøy, for det passer nemlig ikke på norske dyner og puter ;) Da MÅ du kjøpe dyner og puter der også.

• Liker 1
Skrevet

Pepperkakedeig! Den er knallgod, men vet ikke om de selger den nå da

• Liker 1
Skrevet

Å ja!

Dessuten har jeg kjøpt vinglass og kjeler (365 serien) og utrolig mye annet - det eneste jeg ikke anbefaler å kjøpe på IKEA er sengetøy, for det passer nemlig ikke på norske dyner og puter ;) Da MÅ du kjøpe dyner og puter der også.

ALdri hatt noe problem med sengetøyet derfra. Og jeg har ikke dyne og pute fra IKEA.

• Liker 3
Skrevet

Er veldig fornøyd med denne puta :) Etter at jeg fikk den har jeg nesten aldri vondt i skuldre og nakke lenger (unntatt etter spesielt lange lesesalsdager). Vet ikke hvor mye bedre Tempur er, jeg synes i hvert fall denne fra Ikea er bra nok for mitt behov. Har hatt den i tre år.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Å ja!

Neida. Kjøpte nettopp et sengesett på Jysk som passet helt fint til min IKEA dyne :)

Har også kjøpt sengesett på Kid som passer helt fint også.

Og når jeg hadde dyne fra KID, så kjøpte jeg også sengesett på IKEA.

Aldri hatt problemer med størrelsen.

Endret av Consensio
Skrevet

ALdri hatt noe problem med sengetøyet derfra. Og jeg har ikke dyne og pute fra IKEA.

Da må du nesten ha dyne og pute en norsk standar, siden ikea selger etter svensk standar ;)

Om jeg ikke tar feil er norsk standard: dyne 140*200, pute 50*70

og svensk standard: dyne 150*200 og 50*60

• Liker 2
Skrevet

Da må du nesten ha dyne og pute en norsk standar, siden ikea selger etter svensk standar ;)

Det skjønte jeg ike så veldig mye av, men både IKEA sengetøy, og andre sengetøy passer helt fint.

Gjest Survival
Skrevet

Mine beste Ikea-kjøp er stor, sort bokhylle. Kan dessverre ikke finne linker her og nå.

Vi er også veldig fornøyd med jerngryta vi kjøpte hos Ikea. Og elles de andre kjøkkenartiklene.

Skrevet

Det stemmer. Har brukt sengetøy fra Ikea på vanlige dyner og puter. Ingen problemer når det gjelder dyner, men puta blir litt stappa.

Skrevet

En slik beholder til å oppbevare plastposer i som man skrur fast inne i et skap.

Billy-bokhyller.

Servietter, slike som er brettet slik at de er klare til å legges på bordet.

Telys.

Vinglass.

365+ grytene.

Rullegardinene "Tupplur" som ikke slipper inn lys.

Skrevet

Da må du nesten ha dyne og pute ennorsk standar, siden ikea selger etter svensk standar ;)

kremt skulle selvfølgelig stå at du da har dyne og pute etter svensk standar...

Skrevet

Den skittentøyskurven fra Jäll har vi også, fantastisk bra, og ikke minst billig! Ellers har jeg en elsk for Liatorp-serien, jeg har selv kjøpt blant annet skjenken i den serien. Tanken er å kjøpe hele serien. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

det eneste jeg ikke anbefaler å kjøpe på IKEA er sengetøy, for det passer nemlig ikke på norske dyner og puter ;) Da MÅ du kjøpe dyner og puter der også.

Vi har dobbeldyne og puter fra IKEA så hos oss er ikke det noe problem. Bi handler bare sengetøy der, fordi det er så billig og sengetøy blir vasket i stykker uansett. :)

Er veldig fornøyd med denne puta :) Etter at jeg fikk den har jeg nesten aldri vondt i skuldre og nakke lenger (unntatt etter spesielt lange lesesalsdager). Vet ikke hvor mye bedre Tempur er, jeg synes i hvert fall denne fra Ikea er bra nok for mitt behov. Har hatt den i tre år.

Slike har vi også. :) Utrolig gode!

Og den kommoden Yvonne linket til er jo helt nydelig. Sikler på den. :)

Skrevet

Rullegardinene "Tupplur" er kjempebra!

Ellers liker jeg de knaggene man kan henge på døra, uten å montere de fast.

Skrevet

Neida. Kjøpte nettopp et sengesett på Jysk som passet helt fint til min IKEA dyne :)

Har også kjøpt sengesett på Kid som passer helt fint også.

Og når jeg hadde dyne fra KID, så kjøpte jeg også sengesett på IKEA.

Aldri hatt problemer med størrelsen.

Det høres veldig rart ut, for som en eller annen skrev over her så er det ti cm forskjell på størrelsen på norske standarddyner og puter og de svenske (som er det de har på IKEA).

• Liker 1
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Brimnes! - Seng man kan putte rammemadrass oppi, med skuffer under !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...