AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Hvilken underlivssåpe bruker dere? En som fjerner vond lukt, uten parfyme.
Gjest NozMonster Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 (endret) vettke om den fjerner vond lukt, for det har jeg aldri slitt med- men jeg bruker dr. greve. om lukten er et problem for deg, så anbefaler jeg å gå på apotektet å høre de kan heeelt sikert hjelpe deg! ikke vær flau for å spørre etter det, de har HELT sikkert hørt det mange ganger før edit: foresten, har du mere utflod enn vanlig? jeg tenkte det kan være noe "unormalt" med ph-verdien din, og da bør du prøve disse stikkpillene- Vivag eller Ecovag- tar du dem, uten at det hjelper, så vet du jaffal at det ikke er ph-verdien ( det er den mest vanlige årsaken til vond lukt) Endret 2. september 2011 av NozMonster
Eudyptula Skrevet 2. september 2011 #4 Skrevet 2. september 2011 Jeg bruker også Dr. Greve, men om du er "frisk" der nede, skal det vel egentlig holde å skylle med rent vann.
sequin Skrevet 2. september 2011 #5 Skrevet 2. september 2011 Jeg fikk streng beskjed av gynekologen om å kutte ut med såper, da man oftest får vond lukt av å bruke de... Hun anbefalte å kun vaske med vann, men om man vile bruke noe skulle man helst bruke babyolje.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #6 Skrevet 2. september 2011 Takk for svar kanskje jeg skal kutte ut såper da? Har aldri vært hos gynekolog. Men slet med mye utflod. Mamma trodde kanskje det kunne være soppinfeksjon, så jeg tok sånn pille og krem, og nå virker det som alt er bra igjen. Men føler fortsatt at det lukter da
Eudyptula Skrevet 2. september 2011 #7 Skrevet 2. september 2011 Har du mye og illeluktende utflod, er det nok lurt å ta en tur til legen. Kan være noe som trenger antibiotikabehandling. (Noe lukt er normalt da, selv om man er helt frisk!) Sopp er ikke illeluktende.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #8 Skrevet 2. september 2011 Jeg fikk streng beskjed av gynekologen om å kutte ut med såper, da man oftest får vond lukt av å bruke de... Hun anbefalte å kun vaske med vann, men om man vile bruke noe skulle man helst bruke babyolje. Renser babyolje da? Har en sånn innstilling at det må være såpe, men er det noen ingrediens i babyoljen som rengjør? Tar det for eksempel bort svette?
Miki Skrevet 2. september 2011 #9 Skrevet 2. september 2011 Jeg prøver å slutte å bruke såpe der nede. Det er ikke lett. Har brukt Dr. Greve
fruBeist Skrevet 2. september 2011 #10 Skrevet 2. september 2011 Kun vann. De få gangene jeg finner på å bruke såpe (den sist brukte var RFSU sin intimsåpe) så har jeg en tendens til å begynne å klø. Nå for tiden er det ingen intimsåpe å finne i dusjen min.
FantasDick Skrevet 3. september 2011 #12 Skrevet 3. september 2011 Dr.Greve! Får sopp av Asan og Lactacyd lukter rart.
Maneo Skrevet 3. september 2011 #13 Skrevet 3. september 2011 (endret) Jeg bruker kun vann. Hør på apoteket. Endret 3. september 2011 av Maneo
Gjest Iah Skrevet 3. september 2011 #14 Skrevet 3. september 2011 Jeg bruker intimoljen fra ACO. Det er den eneste jeg tåler og føler jeg må bruke noe, vet det er irrasjonelt men føler meg ikke ren av å kun vaske med vann.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #16 Skrevet 3. september 2011 Takk for svar kanskje jeg skal kutte ut såper da? Har aldri vært hos gynekolog. Men slet med mye utflod. Mamma trodde kanskje det kunne være soppinfeksjon, så jeg tok sånn pille og krem, og nå virker det som alt er bra igjen. Men føler fortsatt at det lukter da Jeg anbefaler å kutte såpen, spesielt om noen plages med underlivet. (PH, sopp, utflod++) Etter at jeg begynte å skylle kun med vann så har ting blitt helt normalt "down there" og ikke hatt problemer. I begynnelsen føles det ikke helt rent men det forandrer seg også med 1 ukes tid ca
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #17 Skrevet 3. september 2011 Jeg anbefaler å kutte såpen, spesielt om noen plages med underlivet. (PH, sopp, utflod++) Etter at jeg begynte å skylle kun med vann så har ting blitt helt normalt "down there" og ikke hatt problemer. I begynnelsen føles det ikke helt rent men det forandrer seg også med 1 ukes tid ca Men hvordan får du bort svetten? Eller er du blant de heldige som ikke svetter "der"?
*Numi* Skrevet 3. september 2011 #18 Skrevet 3. september 2011 Svetten er vel ikke så hardnakket at den ikke skylles bort med temperert dusjvann?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #19 Skrevet 4. september 2011 Jeg var plaget av stadig tilbakevendende soppinfeksjoner, og på apoteket anbefalte de på det sterkeste å bruke intimsåpe, fordi kun vann ikke er bra nok med tanke på sopp. Jeg begynte med Dr. Greve og har ikke hatt sopp siden.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #20 Skrevet 4. september 2011 Jeg var plaget av stadig tilbakevendende soppinfeksjoner, og på apoteket anbefalte de på det sterkeste å bruke intimsåpe, fordi kun vann ikke er bra nok med tanke på sopp. Jeg begynte med Dr. Greve og har ikke hatt sopp siden. Dette er det stikk motsatte av hva legen min sa til meg. Hvis man også bruker intimsåpe i endetarmsområdet, kan det legge seg såpe i de små foldene rundt rompehullet som kan være vanskelig å få skylt vekk. Resultatet er at såpa blir liggende igjen i foldene og skaper irritasjon. Jeg sluttet med intimsåpe for et par år siden, for jeg var veldig plaget med sopp. Har ikke slitt noe særlig med sopp siden, jippi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå