Gå til innhold

Ferietips for studenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som student har jeg ikke mulighet til å dra på lange turer hvor det blir lite tid til lesing, men jeg ønsker likevel å dra på jentetur med min beste venninne (da vi ikke ser hverandre så ofte lenger pga. studier).

Jeg liker:

- storbyferie

- god mat

- museer, kunst, kultur

- shopping

- gode kollketivtilbud

Min venninne liker det samme som meg, men hun liker IKKE veldig store byer med mange mennesker (byer større en Oslo er uaktuelt).

Drømmen er å dra på tur til "syden", men det blir jo vanskelig når man ikke har mer enn fire dager å sette av til å dra på tur...

Har dere KGere noen smarte reisetips som passer for meg og min venninne? Vi ønsker så veldig å dra på ferie! Vi tenkte å dra i august, september eller oktober.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Gøteborg? Ikke akkurat så veldig eksotisk, men oppfyller vel de fleste kravene du nevner ovenfor: Omtrent på størrelse med Oslo, OK shoppingmuligheter, bra kollektivtilbud (ikke minst VELDIG bra bysykkelordning), museer og kulturtilbud osv., i tillegg til at det er en koselig by. Nå vet jeg ikke hvor dere reiser fra, men fra Oslo tar det knapt fire timer med tog, og du får miniprisbilletter til 199 hver vei.

Skrevet

Køben?

Skrevet

Takk for tips :)

Italia viste seg å være et sted vi begge kan tenke oss til. Har dere noen anbefallinger om steder der som koselig, og ikke alt for store?

Skrevet

Jeg synes ikke Italia passer for en langhelgtur, med unntak av Roma, som jo er stor. I tillegg er shoppingen der dårlig.

Skrevet

Tallin, Riga, Vilnius og Praha er ikke spes store byer. Det er også fint og billig der. Kjekt for en med studentbudsjett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...