Gå til innhold

Kort lutealfase; hvordan forlenge uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her på vegne av en dame jeg har snakket en del med, fra Statene. Situasjonen hennes er som følger:

Hun har prøvd å bli gravid i 2 år, uten hell. Hun har gått på p-piller, og lutealfasen er nå ca. én uke. Siden Amerika har en noe annen helsepolitikk enn her, har hun ikke råd til behandling enda, iallefall. Jeg foreslo for henne å prøve å utvide lutealfasen, men så er jo greia; hvordan?

Som sagt, hadde hun hatt råd, ville hun jo vært diagnosert allerede. Men lutealfasen er jo helt åpenbart et problem, selv om det kanskje ikke er det eneste. Det er iallefall noe hun kan forsøke å gjøre noe med, uten å måtte snakke med legen først? Såvidt jeg skjønner, er pergotime en del av behandlingen, men dette er jo uaktuelt for henne, all den tid det er reseptbelagt, og skal inntas i samarbeid med lege.

Spørsmålet er; hva kan man forsøke for å utvide lutealfasen, uten å måtte rådføre seg med legen først? Og er det eventuelt noen gode (engelskspråklige) infosider jeg kan foreslå for henne?

Og som sagt, hun er utmerket klar over at dette ikke er en formell diagnosering, men all den tid dette er det eneste "symptomet" hun sier hun har, er det nå iallefall et sted å begynne... Så hvilke kunnskaper og erfaringer har dere om dette, damer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Jeg har lest at vitamin B6, B12 og E kan være bra. Ut over det, vet jeg ikke.

Og ja, hun er klar over at det ikke er noen garantier, hun vil bare prøve noe som er litt mer hold i, enn "bare slapp av, så sitter den".

Gjest Håpløs
Skrevet

Legge om kostholdet. Står litt på nettet om det hvis du søker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...