Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og mannen min har det veldig bra sammen stort sett.

Det er bare det at han er så utrolig usosial og hjemmekjær. Han har ikke ork til å være sosial etter arbeidstid, så søndager er den eneste dagen han vil gå med på å treffe folk utenfor hjemmet eller invitere noen hjem i noen timer. Han liker ikke å ha en stor vennekrets, da det krever for mye tid og energi, sier han. Han har bare tre kompiser, og de treffes sjelden.

Jeg elsker å ha besøk, gå på besøk og treffe nye mennesker. Jeg blir ofte kjent med nye mennesker via nettet (da andre kvinner, selvfølgelig) og liker å bli kjent med folk og finne på noe sammen med andre. Bowling, kino, middag, kveldsbesøk på skøytebane; hva som helst.

Mannen min har så mye han ikke liker.

Skøyter? Nei, hmmmf. Uff. Kaldt, hardt, is, blåmerker... Nei.

Bowling?... Joooo.... men det er såååååå dyrt....

Kino? Hva med barnevakt, da? Vi har jo ingen i nærheten!

og så videre. det hele ender med at han sitter foran tvn hele kvelden, også i helgene. Søndag er Discovery-dag. :roll:

Hvordan kan jeg få ham til å skjønne at jeg trenger litt mer sosial kontakt med andre? Gjerne sammen med ham noen av gangene?

Han uttrykker nemlig også misnøye hvis jeg vil ut flere kvelder i uka og besøke folk.

Noen som har hatt dette problemet i forholdet og klart å løse det for begges beste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det til ham, si at du føler deg litt innestengt.

Greit å snakke i store bokstaver innimellom :wink:

Skrevet

Jeg har ikke hatt det sånn, men det er jo helt tydelig at dere er to vidt forskjellige personer når det gjelder sosialt behov.

Dere må BEGGE være klar over den andres ønsker i forhold til dette, og sammen finne ut en måte som kan være tilfredsstillende for begge.

Dere må finne kompromier som dere begge kan leve med.

Dersom du skal "tvinge" ham med deg ut sosialt, så må du også finne deg i at du innimellom må holde deg hjemme selv om du kanskje har lyst til noe annet.

Kommunikasjon og å gi og ta er vel hele kluet, selv om jeg ikke er noen samlivsekspert. :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

Det er jo ingen lov som sier at du ikke kan gå ut og treffe mennesker....

Gjest Anonymous
Skrevet

Han har kanskje sosial fobi eller noe angst liknende? Isåfall er det ikke rart at han er for sliten til å gjøre andre ting når han kommer hjem fra jobb. Eller han kanskje bare er i dårlig fysisk form? Da er de jo bare en ting som hjelper, trening!

Kan ha det på samme måten innemellom. Da kan det være godt å ha en som presser en til å gjøre ting, selv om man blir grinete og sur en stund er det utrolig godt å komme seg ut. Så hvis du har energi til det, presser du han til å aktivisere seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...