Go'jenten Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Hei! Jeg skal gifte meg med verdens beste (selvfølgelig) lørdag 08.12.2012. Saken er den at jeg nå er gravid, litt over tolv uker på vei. Jeg har allerede begynt å vokse både i pupper og mage. Det jeg lurer på er om jeg burde se etter brudekjole nå, eller vente til etter fødsel som er i midten/slutten av mars måned. Da har jeg jo åtte måneder på meg til å finne kjole, og det burde jo være nok. Men så tenker jeg at det sikkert tar tid før jeg får av meg gravidkiloene og kommer i form til å prøve kjoler i hutt og pine. Så jeg aner rett og slett ikke hva som er best, jeg. Hvor lang bestillingstid det er, hvilken form jeg er i etter fødsel osv.. Noen som har hatt samme problemstilling og kan dele erfaringer?
Gjest Adriane Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Har ikke erfaring, og er ikke i samme situasjon, men... Var jeg deg ville jeg kanskje iallfall begynt å se på kjoler nå, finne ut litt hva som er "deg", for det er bare vanvittig mange forskjellige kjoler på markedet Men når det gjelder å kjøpe... Hmm... jeg tror jeg ville tatt det opp med den butikken der du skal kjøpe kjolen. Det kan bli vanskelig å få reist rundt og sett på og prøvd kjoler med et lite spebarn. Så kanskje det lureste er å se seg ut en kjole nå, bestemme seg for den, og gjøre en avtale med butikken om tilpasning noen måneder etter fødselen? For det tar jo litt tid etterpå også, før kroppen nærmer seg sitt "gamle jeg" (som du også nevner selv). Så lenge du har en god kommunikasjon med de i butikken, tror jeg kanskje det er beste løsning Til slutt: gratulerer med graviditet, og med forestående bryllup, og lykke til med begge deler!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 Tror jeg hadde ventet til et par-tre måneder etter fødsel, minst Kroppen kan jo forandre seg ganske mye. Du kan jo evt. prøve noen kjoler og se hva slags snitt osv. du liker, for så å vente med å bestille.
Gjest Doh Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Hei. Det er gjerne 4 til 6 mnd leveringstid på brudekjoler. Så kan kanskje være lurt å begynne og kikke nå. Men hvis du kjøper en med snøring i ryggen kan jo disse stilles inn og ut en eller to størrelser, så da er det antakeligvis ikke så mye som trenger å gjøres med kjolen. Den tilpasses uansett en mnd eller to før bryllupet hvis du kjøper hos forhandler
Kontormus Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 Var ikke selv midt i en kjoleprosess da jeg ble gravid, men tror kanskje at det er nokså individuelt hvor mye man går opp i vekt og hvor fort man går tilbake til normalvekt. Aner jo selvsagt ikke hvilket utganspunkt du har, men selv var jeg bare 45 kilo på min første svangerskapskontroll. I alt tror jeg at jeg la på meg i underkant av 15 kilo og gitt tilbake til normalvekt etter bare 2-3 måneder. Kanskje du kan høre med de andre kvinnene i familien om hvilke utfordringer de hadde mht. vekt? Om som det nevnes over, så er det mange fine kjoler med snøring i ryggen som gjør det mulig og justere nokså mye. Puppestørrelsen ser jeg litt større utfordringer med, men det er kanskje lurt og ha i bakhodet at hvis det ikke passer helt er det mulig og justere INN, og ikke så mye og gjøre med hvis det er for lite. Selv opplevde jeg at jeg overhodet ikke passet de kjolene jeg hadde sett for meg og endte opp med det motsatte. Og fikk beksjed om at det kunne ta opptil 6 mnd. fra kjolen ble bestillt til den kom. Men den var ferdig etter bare 1 mnd. Lykke til med kjolejaktern enten du begynner på den nå, eller du velger å vente. Du har mye og glede deg til skjønner jeg. Kos deg med alt!
Go'jenten Skrevet 4. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2011 Tusen takk for gode svar. Ser at man har ulike meninger om dette, og det er jo en vanskelig avgjørelse.. Bare kom med flere tips og erfaringer om dere har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå