AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Hei! Jeg har tenkt til å reise alene neste månede, og biletten er alerede klart. Men problemet er ta jeg skal reise med mellomlanding for første gang og har ingen erfaringer, og derfor lurte jeg rett og slett på hvordan det fungerer. Jeg reiser med 2 forskjellige flyseleskaper...så betyr det at jeg får bagasjen min igjen under mellomlandingen, og må skjekke den inn på nytt? Og jeg lurte også hva hvordan biletten vil fungere.....får jeg alle biletten ved Gardemoen for hele reisen, eller der jeg mellomlander????
andemor Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Det ser du på billetten din når du sjekker inn på Gardermoen. Noen flyselskaper samarbeider slik at du slipper å sjekke inn på nytt. Jeg ville hørt i skranken ved innsjekking jeg, så slipper du noen mistforståelser.
Rainbow Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 I de aller fleste tilfeller er bagasjen din sjekket gjennom hele veien, med mindre det er veldig mange timer mellom flyvningene. Da trenger du bare sjekke inn på Gardermoen, og når du lander følge skilt for transfer, og finne ut hvilken gate det nye flyet går fra. Du får som oftest også billett som går hele veien, men noen ganger må du få nytt boardingpass på mellomlandingen. Da går du bare til luka med riktig flyselskap og oppgir boardingnr (står på bestillingen din) og får nytt boardingkort. Eneste gangen jeg har opplevd å måtte hente bagasjen og sjekke den ut igjen var da jeg reiste fra Johannesburg og hadde mellomlanding i London - og det var flere timer til flyvningen til Oslo igjen. Om du må få nytt boardingkort eller om du må sjekke inn bagasjen på nytt må du bare spørre om når du sjekker inn på Gardermoen. Det er veldig greit skilta og mange å spørre underveis. Stort sett går alt automatisk og du trenger bare å kosentrere deg om å finne riktig gate når du har mellomlanda og glede deg til neste flyvning!:-) GOD TUR!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 I de aller fleste tilfeller er bagasjen din sjekket gjennom hele veien, med mindre det er veldig mange timer mellom flyvningene. Da trenger du bare sjekke inn på Gardermoen, og når du lander følge skilt for transfer, og finne ut hvilken gate det nye flyet går fra. Du får som oftest også billett som går hele veien, men noen ganger må du få nytt boardingpass på mellomlandingen. Da går du bare til luka med riktig flyselskap og oppgir boardingnr (står på bestillingen din) og får nytt boardingkort. Eneste gangen jeg har opplevd å måtte hente bagasjen og sjekke den ut igjen var da jeg reiste fra Johannesburg og hadde mellomlanding i London - og det var flere timer til flyvningen til Oslo igjen. Om du må få nytt boardingkort eller om du må sjekke inn bagasjen på nytt må du bare spørre om når du sjekker inn på Gardermoen. Det er veldig greit skilta og mange å spørre underveis. Stort sett går alt automatisk og du trenger bare å kosentrere deg om å finne riktig gate når du har mellomlanda og glede deg til neste flyvning!:-) GOD TUR! Jeg har ca. 5 1/2 time å vente...hvet ikke om det er så vanlig, eller om det regnes som veldig langt????
Rainbow Skrevet 1. september 2011 #5 Skrevet 1. september 2011 Det er regna som lenge. Da kan det hende du må hente inn bagasjen igjen. Men det kommer litt an på hvilket land etc. Spør i skranken på Gardermoen når du sjekker inn, så får du gode råd! :-)
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #6 Skrevet 1. september 2011 Det er regna som lenge. Da kan det hende du må hente inn bagasjen igjen. Men det kommer litt an på hvilket land etc. Spør i skranken på Gardermoen når du sjekker inn, så får du gode råd! :-) Ok! Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå