Gjest Høne Pøne Skrevet 8. september 2011 #21 Skrevet 8. september 2011 Tannlegen min brukte et slags fyllingsmateriale og bygget opp rundt tannen og deretter litt på toppen. Fikk beskjed om at jeg ikke burde gå løs på de hardeste karamellene, for da kunne han ikke garantere at det holdt.Men det har gått bra gett! Nå var det jo bare de forreste tennene nede som var berørt, jeg har jo andre å tygge med også! jeg kunne trengt både på de øvre og nedre tennene egentlig. betalte du mye ekstra for det?
sajk Skrevet 9. september 2011 #22 Skrevet 9. september 2011 Husk det er nerver i tennene og disse vil på en måte bli kuttet rett av. Men ja, snakk med tannlegen, kanskje det bare hjelper å slipe bare litt Nerven ligger lenger inn så de vil ikke bli kuttet rett av Det som er marker som pulp på bilde er nerven: http://www.google.com/imgres?q=pulpa&um=1&hl=no&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:nb-NO:official&biw=1366&bih=638&tbm=isch&tbnid=9nT9n5IkLzm39M:&imgrefurl=http://bs.wikipedia.org/wiki/Pulpa&docid=frnt2jL5DUat3M&w=350&h=423&ei=Il9qTu30FcLS4QTCzLXiBA&zoom=1&iact=hc&vpx=191&vpy=86&dur=3195&hovh=247&hovw=204&tx=117&ty=96&page=1&tbnh=177&tbnw=146&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:0,s:0 Så det er et stykke inn. Men om man sliper på tennene kan man slite med ising etterpå. Mange tannleger liker ikke å slipe på friske tenner fordi de kan bli følsomme av det. Du sliter også vekk emaljen, og da har ikke tannen beskyttelsen sin lenger. Det man kan gjør er og slipe tannen. Ta et avtrykk og sette på skallfassetter feks. Eller slipe ned og legge på litt fylling. Slik at man forsatt har litt beskjyttelse. Men hvis det er veldig lite som skal slipes er jo ikke dette nødvendig : )
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #23 Skrevet 10. september 2011 Da jeg tok av reguleringen for over ti år siden, slipte tannlegen til fortennene mine uten å forhøre seg med meg først. Så tror ikke det er så big deal, har ikke merket noe på denne tiden (men synes jo det var merkelig at jeg ikke hadde noe å si... Som noen over her nevner, kan skjeve tenner også være sjarmerende.) Har du lange tenner, har du kanskje mer å ta av før tennene blir sensitive. Men bruk en ordentlig/anbefalt tannlege!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #24 Skrevet 10. september 2011 Ingen problemer å slipe ned tenner litt. Det er helt vanlig prosedyre etter man har tatt av regulering f.eks. Jeg har filt ned hjørnetennene, syntes de var litt vel spisse så jeg sa dette under en vanlig sjekk og tannlegen slipte de ned på et blunk. Fælt til overdramatisering på noen her. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå