Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det er mulig å slipe ned fortennene hos tannlegen. Jeg har ikke sånn kjempelange, men skulle ønske jeg kunne slipe de litt ned for å få en finere tannrad. De peker også litt ut og skyver tanna til høyre litt bak.

Håper noen kan svare meg på det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslår at du snakker med en tannlege om det:)

Skrevet (endret)

.

Endret av Shoe
Gjest BabyBlue
Skrevet

Kjære deg Ts.Med mindre de plager deg fysisk så ville jeg ikke gjort noe...

Ja, for om det er noe med utseendet som plager en psykisk spiller det liten eller ingen rolle... KG i et nøtteskall.

Ring tannlegen, TS =)

Skrevet

Tenk over hvorfor du vil det. Jeg har også det, jeg er ikke såå stor fan, men alle kommenterer "så fine de her" Og kjæresten min sa her om dagen at det var akkurat de tenna som gjorde meg ekstra søt og spesiell, at han falt for meg :rodmer:

Men tenk over, er det nødvendig?

Skrevet

Tannlegen skal da kunne gjøre det, jeg har slipt den ene fortannen min :jepp:

Skrevet

å jeg som vil ha kanintenner :P

Tror nok tannlegen kan hjelpe, men vet ikke hvordan det blir i etterkant. om det kansjeh blir ising osv...

Skrevet

Takker for alle svar! :)

Det er ikke noe stort problem og kanskje heller ikke nødvendig, men hvis det er mulig å gjøre noe med det, så hvorfor ikke, tenker jeg. Er litt bevisst på det når jeg smiler, men liker ellers tennene mine. Som jeg nevnte presser de også den ene tanna litt bakover og lurer på om tannlegen kan gjøre noe med det. Det jeg er redd for, er det med ising i tennene som anonym nevner.

Skrevet

Husk det er nerver i tennene og disse vil på en måte bli kuttet rett av. Men ja, snakk med tannlegen, kanskje det bare hjelper å slipe bare litt :)

Skrevet

Husk det er nerver i tennene og disse vil på en måte bli kuttet rett av. Men ja, snakk med tannlegen, kanskje det bare hjelper å slipe bare litt :)

Skal snakke med tannlegen ;) Jeg er bare interessert i å ta bittelitt. Føler at det ikke er noe damene på KG ikke kan svare på :)

Skrevet

Skal snakke med tannlegen ;) Jeg er bare interessert i å ta bittelitt. Føler at det ikke er noe damene på KG ikke kan svare på :)

Hvorfor spør du damene på KG da.... ? :)

Skrevet

Nei nei og atter nei. Ikke begynn å tukle med friske tenner, vær så snill. Pusser du ned tennene, blir emaljen borte, og tennene dine har større sjanse for å få hull, samt erodere.

Vær glad for at du har tenner som fungerer godt og som ikke iser eller gir deg andre plager.

Hilsen en som pga medisinsk behandling har fått skader på tennene, og som skulle ønske at man kunne skru tiden tilbake.

Skrevet

Jeg har iallefall ikke opplevd noen ising i tannen min..

Skrevet

Jeg har iallefall ikke opplevd noen ising i tannen min..

Men du vet ikke hva som vil skje om 1 år-5 år-10 år-20 år.

Skrevet

Men du vet ikke hva som vil skje om 1 år-5 år-10 år-20 år.

Det er 7 år siden og jeg har iallefall ikke merket noe ennå!

Skrevet

Hvorfor spør du damene på KG da.... ? :)

Fordi jeg pleier å få fornuftige svar her og det er greit å forhøre meg før jeg oppsøker tannlege. Tror du misforstod meg nå...

Skrevet

Jeg har det motsatte problemet, nemlig veldig små tenner.Et rent helvete ved tannbleking da det er kort vei til nervene.Et par av fortennene har jeg fått bygd på litt, men har i tunge stunder vurdert å bytte ut hele møkka.Det må da være en mellomting mellom musetenner og kanintenner? Standardtenner? Snakk med tannlegen din du,kan jo være muligheter for å slipe de ned bitte, lite grann.
:kaffekopp:

• Liker 1
Skrevet

Om du har "kanintenner" synes jeg ikke det er en dum idé å slipe de litt. Det jeg ikke synes noe om er de som gjør tennene sine om til "vampyrtenner".

Gjest Høne Pøne
Skrevet

Jeg har det motsatte problemet, nemlig veldig små tenner.Et rent helvete ved tannbleking da det er kort vei til nervene.Et par av fortennene har jeg fått bygd på litt, men har i tunge stunder vurdert å bytte ut hele møkka.Det må da være en mellomting mellom musetenner og kanintenner? Standardtenner? Snakk med tannlegen din du,kan jo være muligheter for å slipe de ned bitte, lite grann.
:kaffekopp:

det har jeg også, i tillegg er kanten hakkete og spiss, fordi jeg hadde en uvane når jeg var liten å skjære tennene mot hverandre når jeg sov. og jeg har litt lyst til å slipe de ned igjen for å få de rundere og jevnere.

tannlegen har gjort dette et par ganger før men jeg har bare slitt de ned igjen ganske fort.

men hvordan "bygger" man på tenner? visste ikke at det var mulig...

Skrevet

det har jeg også, i tillegg er kanten hakkete og spiss, fordi jeg hadde en uvane når jeg var liten å skjære tennene mot hverandre når jeg sov. og jeg har litt lyst til å slipe de ned igjen for å få de rundere og jevnere.

tannlegen har gjort dette et par ganger før men jeg har bare slitt de ned igjen ganske fort.

men hvordan "bygger" man på tenner? visste ikke at det var mulig...

Tannlegen min brukte et slags fyllingsmateriale og bygget opp rundt tannen og deretter litt på toppen. Fikk beskjed om at jeg ikke burde gå løs på de hardeste karamellene, for da kunne han ikke garantere at det holdt.Men det har gått bra gett! Nå var det jo bare de forreste tennene nede som var berørt, jeg har jo andre å tygge med også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...