Gjest Pepsi89 Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Har lyst til å handle på trendystickers.no, men det sendes i fra danmark. Må jeg betale toll? Det er jo oppgitt i norske kroner.
charlott Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 (endret) Handler du fra en norsk nettbutikk og prisene er i kr, vil jeg tro de er i kludert mva og evt toll. Nå tror jeg ikke det er toll på denne type produkter. Endret 1. september 2011 av charlott
lilleGrethe Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Dersom du bestiller for 200kr eller mindre, er det ikke tollbehandling. Uansett om det er toll på slike varer, vil det fortolles fordi man skal betale moms på varer over 200kr. Da skal posten eller fraktselskapet ha gebyr for tollbehandlingen i tillegg, og en vare på litt over 200 kr blir fort nesten dobbelt så dyr (f.eks. vil en vare som koster 210kr (eks frakt) få tillegg på 25% mva = 52,50 kr, pluss tollbehandling som er over 100kr, dvs totalt ca 370kr. Sjekk med selskapet du bestiller fra hva du kan forvente av tollbehandling, evt sørg for å bestille for under 200kr + frakt. Dersom frakten er spesifisert på fakturaen, skal den ikke tas med i beregningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå