Gå til innhold

VW Passat, Skoda Octavia eller Subaru Forrester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på bil her? :)

Skal kjøpe bil, og ser på disse 3 typene. Har satt et tak på ca 200K prismessig. Hva tror dere? Ønsker en driftsikker bil, et trygt kjøp og en komfortabel og romslig familiebil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hold deg unna vw produkter (noe skoda også er), hører mange sliter med de, dyre deler osv

naboen har en passat som er tre år gammel, hvert på opplakering 2 ganger pga rust alt.

• Liker 1
Skrevet

Tullball. VW og Skoda er gode produkter. Skoda vinner også Norsk Kundebarometer på mest fornøyde kunder av alle bilmerker, og det hadde de ikke gjort dersom det var noe møkk som alle hadde problemer med. Les om det HER

At naboen til "ferdig"" har hatt problemer med lakken på sin Passat kan sikkert stemme, men alle kan være uheldige med bilen de har fått.

Jeg har to bekjente som har omlakkert store deler av sine Mazda6 pga rust. Det samme gjelder BMW og Mercedes.

Det er ikke dermed sagt at alle Mazda, BMW og Mercedes er dårlige biler.

Alle tre bilene du nevner er gode biler.

Kjøp den du liker best selv og får et godt kjøp på

Skrevet

skoda er sikkert greie biler de, renualt er kjent som en dårlig bil på slike tester, men du hører sjelden om renualt eiere som er misfornøyde, leste at land rover var blandt de beste kjøpene med mest fornøyde kunder et sted, rart da at de blir slaktet i bruktbil tester?

vw er kjent for dyre servicer, mye små feil og elendig kundeservice, det er mulig mange er uheldige da.

du må så klart handle ut i fra hva du trenger av bil, les brukt bil tester av de du ønsker og gå på ulike bil forumer for å se hva de vanligste feilene er, finn ut hva den virkelige prisen er for å ha den typen bil du ønsker (service priser og hyppighet mm) og hvordan garrantier du får.

når det gjelder bmw, mb, toyota osv er det biler som har sliti mye med rust.

men det skal også sies at om du skal bruke 200k på bil, er vel ikke rådene fra fremmede på kinneguiden det som burde avgjøre et kjøp, det må du finne igjenom å søke rundt etter tester og høre med uavhengige fagfolk.

lykke til med bilkjøpet:-)

Skrevet

hold deg unna vw produkter (noe skoda også er), hører mange sliter med de, dyre deler osv

naboen har en passat som er tre år gammel, hvert på opplakering 2 ganger pga rust alt.

Man kan være uheldig med alle bilmerker, men hele min familie kjører VW og ingen har hatt problemer.

Har dessverre ikke noe skikkelig svar til deg TS, for jeg har bare erfaring med Passat. Men jeg syns de er veldig gode å kjøre hvertfall. Så på finn.no nå, og du får en 2008 modell Passat med to sett hjul og 12 mnd garanti hos forhandler.

Skrevet

skoda er sikkert greie biler de, renualt er kjent som en dårlig bil på slike tester, men du hører sjelden om renualt eiere som er misfornøyde, leste at land rover var blandt de beste kjøpene med mest fornøyde kunder et sted, rart da at de blir slaktet i bruktbil tester?

Ikke så rart at man ikke hører om misfornøyde Renault eiere. De selger jo nesten ikke biler! :)

Jeg vet om to personer som har hatt Renault. Begge sier "aldri mer!"

Gidder du linke til den undersøkelsen om fornøyde Land Rover eiere?

Hadde vært interessant å sett

Skrevet

Jeg har bare kjørt Skoda av de bilene der. Det var en 2009 modell, stasjonsvogn. Var veldig imponert, helt til vi hadde kjørt et par timer. De har verdens dårligste seter.. Var helt ødelagt etter den turen. Min far og bror kjørte den også og de klagde fælt over det samme..

Skrevet (endret)

Jeg har bare kjørt Skoda av de bilene der. Det var en 2009 modell, stasjonsvogn. Var veldig imponert, helt til vi hadde kjørt et par timer. De har verdens dårligste seter.. Var helt ødelagt etter den turen. Min far og bror kjørte den også og de klagde fælt over det samme..

Bare for å presisere, og kverulere litt :) :

Du mener vel "akkurat den modellen VI KJØRTE hadde verdens dårligste seter"?

Skoda lager bilmodeller med mange forskjellige seter. Noen dårlige - andre skodaseter er sikkert knallgode

Jeg har nemlig kjørt 2010 modell Toyota, og DEN hadde verdens dårligste seter. En annen toyota jeg kjørte hadde kjempegode seter....det er ikke svart/hvitt

Endret av Henkie
Skrevet

Måtte sjekke opp, det var en Octavia. Har de forskjellige seter også?

Skrevet

Hører bare godord fra de av mine kjente som har (eller har hatt) Skoda. Flere av dem har hatt Octavia, en sliter nå på sin annen Octavia på rad - bare noen år nyere enn den første. VW eierne klager heller ikke på bilene sine, men jeg har nok hørt enkelte snakke om verkstedbesøk (og de snakker hyppigere om det enn Skodaeierne ;) )

Kjenner kun en Suzukieier, så der kan jeg ikke si noe verken til eller fra.

Selv ville jeg nok valgt Skoda fra de tre alternativene du lister opp.

Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg jobber med bilutleie og har kjørt flere forskjellige biler fra forskjellige merker. Mine favorittmerker er VW og Volvo, men dersom du ønsker å heller gå for Skoda som kanskje er litt lavere i kjøps pris og delepriser, så anbefaler jeg at dere ser på Superb i stedet for Octavia. Superbene er fantastiske, den ABSOLUTT beste bilen jeg har kjørt gjennom fire års ansettelse i bilutleie.

I min erfaring er ofte Skoda billigere på servicer og reparasjoner, i forhold til SUbaru og VW. Men siden det er VAG (VW, Skoda og Audi), så får du omtrent samme deler, bare til en rimeligere pris.

Lykke til med bilkjøp!

Skrevet

Tusen takk for svar, alle! :) Jeg har superlyst på superb, men den blir vel for dyr... Kan bruke max 200 000 på bil.

Skrevet

Måtte sjekke opp, det var en Octavia. Har de forskjellige seter også?

Ja, det har de

Skrevet

Jeg har en Passat jeg vurderer å selge :))

• 3 uker senere...
Skrevet

TS her. Vil bare si at jeg har kjøpt meg en Subaru Forester 2005 mod. Må si jeg er kjempefornøyd! Håper jeg har gjort et godt kjøp. Jeg er i hvert fall veldig glad i den allerede:)

Takk for alt engasjement.

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig enten eller med Renault, om en renault har en dårlig ting, kan man banne på at det er mye mer feil på bilen.

-det slår så og si aldri feil.

Land Rover er de bilene med mest skader og noe av det dårligste man kan kjøpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...