Gjest Thefainter Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Dette er en litt dum sak... Jeg kjøpte en netbook hos elkjøp for under 2 uker siden, jeg skulle bare bruke den til øve meg på ubuntu. Men så tenkte jeg at jeg skulle sette inn en SSD-disk i den, siden jeg hadde en liggende. Så til problemet: jeg må ta ut tastaturet for å komme til harddisken, og det er sånne knotter man må dytte inn. 4 av de gikk greit, men så er det 3 stykker som ikke vil dyttes inn. Og de ser faktisk herpa ut og er gråere enn de som gikk lett inn (de var svarte), og det kan ikke jeg ha gjort fordi jeg brukte en kort (som et bankkort) til å dytte de inn. Og Elkjøp har jo sånn 30-dager åpent kjøpt, men så har jeg en DUM mor som kastet esken da jeg ikke være hjemme. Hva gjør jeg? Har jeg noen rettigheter til å få bytte PCen da?
altflyter Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Det høres jo ut som om det er en feil med den, og da er det returrett selv om du ikke har emballasjen så lenge du har kvittering. åpent kjøp gjelder jo kun om pakningen ikke er åpet. Ta med kvittering/kontoutskrift og snakk med butikken. Er det en feil, har du selvfølgelig rett på pengee tilbake med mindre det er noe du har gjort selv...
Gjest Thefainter Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Takk for svar Jeg tok med meg pcen til butikken, med kvittering, og forklarte problemet. Han på supporten der sa bare at "nei da skal den vel ikke kunne åpnes da! Dessuten går garantien ut hvis du åpner den" på en svært utrivelig måte. Jeg forklarte han at det skal gå an å bytte harddisk på den, men da begynte han bare å krangle om at det ikke var noen vits i å bytte harddisk på en så dårlig maskin. Han påsto også at jeg kunne returnere den uten eksen. Etter 20min krangling fra hans side (jeg holdt meg rolig) så sier han at de på datasupporten i butikken kan sette inn harddisken for meg, mot 600kr/timen. Han sa at dette var en to timers jobb. Han gikk fra "det går ikke an å bytte harddisk på denne dritpcen" til "vi kan gjøre det for deg for 1200kr for en 2-timers jobb (som egentlig bare tar 10min-jobb som jeg fint kunne gjort selv dersom PCen var som den skulle)" Og jeg har funnet flere feil: Den har heller ikke Ethernet-driver, og win7 finner ingen den kan installere. Har lett etter en driver selv, men finner ingen som windows vil godta. Den har heller ikke noe crapware som alle nye pcer vanligvis har, og ikke noe recovery-program (??). Den har en partisjon på ca. 1GB, men den inneholder ingenting. Virker nesten somom noenhar brukt PCen før meg Jeg har sendt mail til Elkjøp og de sendte den videre til butikken, så jeg venter på svar fra de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå