Gå til innhold

Nabohunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nærmeste nabo er rett utenfor soveromsvinduet mitt, som jeg MÅ ha åpent hele tiden. Den familien har ivertfall 3 hunder, 1 stor og 2 små. Vet ikke om det er flere.

Det som irriterer meg, og faktisk bekymrer meg litt, er at jeg alltid hører noe fra den hundegården deres. Enten er det de små som piper og klynker, eller så bjeffer de. Stort sett hele dagen er det lyd fra dem, og det virker som om den ene trigger den andre. Eierne selv er nesten aldri hjemme. Tidligere tok de med seg hundene, men nå har de skaffet seg hundegård (delvis under tak), slik at de kan være der.

Er det jeg som overreagerer? Er det bare sånn hunder er? Skal jeg bare overse det eller er det noe grunn til bekymring når de står ute og klynker i store deler av dagen?

Jeg har selv aldri hatt hund, så jeg vet ikke hvor mye bråk man kan forvente. Men jeg tror jeg ville blitt småflau hvis jeg visste at mine egne hunder skapte irritasjon for andre.

Jeg vet at en annen nabo har sagt ifra om bjeffingen for en stund siden, men det har ikke skjedd noe forbedring.

Mvh Fru blir-snart-gal

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å si sikkert,men de kan pipe pga de kjeder seg,separasjonsangst osv.Eller at de rett og slett prater sammen. OM hundene får det de trenger av mat drikke og uteplass,tviler jeg på at mattilsynet vil reagere.

Snakk litt med naboen,si at du hører av vovvene piper og at du lurer på om de har vondt eller er lei seg for at eier er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...